-
jag tycker absolut du ska ta upp din oro, kan vara skönt att prata med någon som är så kunnig och mellan 4 ögonYossan skrev 2009-11-10 19:50:16 följande:Skönt att du kan börja släppa dessa tankar. Jag är hemskt orolig än. Känns som att det gick så bra förra gången. Ett fint och friskt barn. Inte kan det väl gå så bra igen? Nojjig som f-n! Jobbigt. Har inskrivning på fredag. Ska ta upp oron då...
-
Jag gick också in i v.11 idaghoppfull trots allt skrev 2009-11-10 20:05:02 följande:Tack för välkomnandet! Stina84: Visst kommer det lösa sig i sommar oavsett om jag är på BB så blir det ju studenten od ändå.. Har ni börjat må lite bättre än? jag gick ju in i v 11 idag och just idag har varit en bra dag annars är jag jobbigt trött mest hela tiden.. Tar varje tillfälle i akt att sova då Alice sover 2 längre perioder på dan än.. Har för första gången under mina graviditeter kräkts häromdagen och genast börjar kommentarerna om att: det är nog en pojk denna gång då, hagla.. Liite irriterande!Är jätteglad över mina 4 flickor och har faktiskt aldrig önskat mig en pojk men det vore lika kul det med.. Önskar mig faktiskt det denna gång men då främst för min sambos skull då tjejmaffian skulle behöva vägas upp lite..
Mår som fisken i vattnet. Känner mig inte gravid! haha Svullen i magen och i brösten annars inget. Jo trött är jag måste vila middag annars däckar jag med dottern vid 20.
-
Måste fråga er som varit hos Bm nu i graviditeten och tagit blodtryck. Vad har ni legat på? Jag låg ganska lågt nu. 106/54. Ligger i vanliga fall på 120/70
T.o.m min puls har gått ner, tror dock det har mkt med min rökning att göra
Har en vilopuls på 66 nu, innan låg det på närmare 80, så det är ju kanon
Ska aldrig mer börja röka, nu är det finito
-
Men snälla, lägg ner nu. Märker du inte att hon retar upp sig. Så onödig diskussion här i tråden.Thesso skrev 2009-11-10 20:19:56 följande:längtar och väntar skrev 2009-11-10 19:00:39 följande: Jag tycker absolut inte barnet ska bestämma ditt liv. Verkligen inte!! En del tycker det är jobbigt att rubba på barns rutiner att dom till sist inte kan träffa folk på kvällen på tex middagar och så och det är ju bara jätte fel! Bara att ta med en resesäng när dom är små eller låta dom sova i vagnen. Sen när dom är äldre så finns det ju vanliga sängar och ofta en tv med barn filmer. Man ska absolut inte låta barnen styra ens liv helt och hållet!!Men tillbaka till bajset. Det är verkligen så, man börjar prata om det. Kanske inte med vänner som inte har barn men med dom som har det och speciellt i samma ålder. Träffade en som skulle ha barn och han frågade mig lite oroligt om livet skulle förändras mycket efter att han fått barn (skulle bli pappa inom någon månad) och jag sa att det verkligen ändras. Han ville verkligen inte det. Men nu i efterhand så har jag inte hört någon klagan. Man kan som inte förstå hur livet ändras och man kanske inte märker det själv heller. -
Nu har jag kommit hem från glukosbelastningen och snacka om att frukosten smakade gott idag! Var så hungrig så jag trodde jag skulle spy upp hela röva och yr som en fylle hund. haha Blodsockret låg jättebra. Låg på 6.1 så det är ingen fara. Får se hur mycket det skiljer sig nästa gång i v.27-29.
Kronanskvinnan: Jag gör den tidigt också pga risken för stort barn. Då har de koll på mitt socker hela vägen
Välkomna alla nya, så roligt att tråden växer
-
Godmorgon.
Här sitter man och gäspar. Dottern är på dagis, funderar starkt på att gå och lägga mig och sova en stund.
Vi har berättat för våran dotter på 2½ år. "lilla bebisen" säger hon med en gullig röst och klappar magen. Vill du ha en puss? Så pussar hon den. Sedan säger hon, Kram med. Hon försöker prata med den med och så lägger hon örat mot magen. Då säger hon bebisen sover, den vill inte prata nu. Hon är så söt
Hon har ju sett en del som varit gravida och sedan sett när bebisen är ute. Hon förstår ju inte fullt ut, men en aning har hon ju iallafall
Vad mycket ni skrivit. Var bara inne en snabbis igår och har haft mååååånga sidor att läsa ikapp nu! Flera inlägg jag tänkt att svara på men så när man kommer till sista sidan glömmer man...Har det med graviditeten att göra tror ni?
haha
-
Jag är också jätte känslig! Lipade senast igårkväll. Min man har efter jobbet varje dag varit tvungen att greja med bilarna och igår så var vår enda kväll tillsammans för idag så åker han till Lysekil och är borta i helgen. Men då jobbade ahn över. Han skulle sluta 16.30 men var inte hemma föräns 19.30. Jag lipade som en barnunge när han kom hem. Var så besviken att han var 3 timmar sen.. haha
Sedan lipar jag till ALLT som går på tv känns det som. Jag klarar inte av att se en förlossning på tv, då lipar jag. Ändå så har jag jobbat på förlossningen!
-
Japp så har jag med, det är din blåsa du kännerJoggi skrev 2009-11-13 11:39:35 följande:Hello flickor!Såg att ni pratade om julen, och JAAA jag längtar oxå=) Mer än nånsin!!När jag vaknar på morgonen så har jag en kula nedanför magen på vänster sida som försvinner när jag har kissat! Den är stor som en apelsin ungefär och väldigt hård.. Hela magen ser helt sne ut! Har ni så??que - Gud så spännande! Grattis!
-
que: Jätte stort grattis! Vad avis jag blir!

-
Nä det är väl inte så stort.. Du kan ju utan problem gå med 600ml i blåsan och efter en natt är det nog minst det, om inte mer. Tycker det låter konstigt att livmodern borde vara där eftersom att livmodern går precis vid blygbenet nu. Hade vi varit längre fram i graviditeten, runt v.15 kanske så hade jag inte argumenterat om det. Men det låter inte troligt..Joggi skrev 2009-11-13 12:15:24 följande:WHAT? Vilken jätteblåsa! Läste runt lite på nätet nyss och läste att det är blåsan som trycker upp livmodern, hur är det egentligen?
Jag kommer ihåg när jag var gravid med dottern och var kring v.15 så såg min mage jätte lustig ut på mognarna, sne och stod rätt upp precis nedanför naveln. Då var det ju livmodern, men det känns tidigt ännu...