Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

mejola skrev 2009-11-19 13:44:58 följande:
    v.9 idag, bara jag som tycker att tiden går löjligt fort Ang flera på förlossningen så vill jag ha med mig min svärmor (och såklart pappa), inte vågat fråga än dock, rädd hon säger nej.
    Jag håller med, tiden går fort Jag ska filma min förlossning så den som vill inom familjen kan få se och känna som om de var där
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    majess skrev 2009-11-19 13:47:05 följande:
    jag gjorde mitt vul i v 10 och ul i v 11 och på vul,et såg man massa rörelser och armar som vevade o ben som sparkade,på ul,var det som att det var så långt ifrån..man såg konturer men sedan var det tyvärr inte samma med rörelser o dyl...men självklart är det kanonkul iaf att få se hur det stårtill därinne.. jag ska göra kub/ul på måndag ser jättemycket fram emot det fast jag oxå är lite nervig.....men det hör väl till..
    Vad mysigt det låter Hoppas man ser bättre nu då. på mitt kub UL är jag i v.14 så då borde det väl synas? Ett par veckor gör ju ganska mycket faktiskt i hur mycket man ser.
    Jag är med nervös, och som du säger, det hör väl till
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-19 13:52:01 följande:
    Det är lugnt haha, jag förstår vad du menar Jag skulle kunna tänka mig att ha med min mamma. Fast samtidigt tycker jag att det är en upplevelse mellan mig och pappan. Någon måste ju vara barnvakt med till våran dotter
    Tror faktiskt även att min man skulle ta illa upp om jag ville ha med min mamma, precis som om hans stöd inte var tillräckligt... Kul iallafall att ni har så bra kontakt! Jag älskar min svärmor, men jag skulle aldrig vilja ha med henne på min förlossning ALla är vi olika ,-)
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-19 14:02:35 följande:
    ja barnvakt behöver ju inte vi, förutom till kaninen då men den klarar sig själv några timmar utan problem. Upplevelse ser ja de som att de är ju inte att han får stå utanför haha, men såklart alla är olika Jag skulle tex aldrig i livet filma min förlossning och sen visa upp den, no way in hell
    haha det lät nog lite missvisande med videofilmandet. Jag visar ju givetvis inte det för vem som helst och jag kommerj u inte filma mellan benen heller och förmodligen inte under själva krystvärkarna heller Jag minns nästan inget från min förra förlossning och vill inte riskera att det blir så igen, därav kommer jag filma, så jag kan gå tillbaka och titta om jag skulle få stora minnesluckor denna gången med.
  • stina84
    Sojalattemamma skrev 2009-11-19 14:17:04 följande:
    Trots att jag inte varit så aktiv här tänkte jag bara titta in och säga hejdå. Sitter här mitt i ett MF i v 10. Känns så j*vla frustrerande. Så nära vecka 12. Undrar vad jag har gjort för fel.... något måste det ju vara känns det som.....Ledsen för tråkiga nyheter och lycka till alla ni andra.
    Nämen fy vad tråkigt! Är du helt säker? Har du gjort någon undersökning?
    Lycka till du med i framtiden, hoppas det tar sig snart igen!
    kramar om
  • stina84
    Sojalattemamma skrev 2009-11-19 14:17:04 följande:
    Trots att jag inte varit så aktiv här tänkte jag bara titta in och säga hejdå. Sitter här mitt i ett MF i v 10. Känns så j*vla frustrerande. Så nära vecka 12. Undrar vad jag har gjort för fel.... något måste det ju vara känns det som.....Ledsen för tråkiga nyheter och lycka till alla ni andra.
    Glömde en sak! Självklart har DU INTE gjort något fel! Det var ju med största sannolikhet något fel på barnet och kroppen valde då att stöta det ifrån sig...
  • stina84
    Yossan skrev 2009-11-19 15:34:14 följande:
    Hörrni tjejer... Det här med sex. Hur fungerar den biten? Ska man ha dåligt samvete....?
    Det är väl olika från person till person. Jag är varken mer eller mindre sugen nu än innan. För oss funkar det bra. Det enda som stör så det kanske inte blir lika ofta som innan är att jag somnar i soffan nästan varje kväll och är ju då inte så sugen på att bli väkt för sex och sedan sova igen.
  • stina84
    MaraFara skrev 2009-11-20 11:47:00 följande:
    Vi var tillsammans, dock hade vi inte varit tillsammans länge när jag blev gravid, men vi har känt varann i flera år.. Han sa att han var precis lika glad som mig, men det har i efterhand visat sig att han lurat mig totalt med det mesta.. Vi jobbade tillsammans för flera år sen, och nu går han omkring där på jobbet å talar om att jag lurade på honom det här.. Sen har det kommit massor med mess om att att göra abort, han har inte tid för ett barn i sitt liv, ett barn ska ha 2 föräldrar vid sin sida osv.. Men jag kämpar tappert på, och har sagt att jag kommer informera honom om bebisen så fort jag har info att ge honom, typ efter Bm-besök, ultraljud osv.. sen vad han gör med den infon är upp till honom..
    Fy fan rent ut sagt vilket svin! Hur gammal är karln egentligen? Han beter ju sig som en barnunge som inte verkar fatta att det krävs 2 för att göra ett barn.
    Hoppas ni reder ut allt så ni kan ha en bra relation för barnets skull! Det är din kropp och han ska inte få tvinga dig till att göra något med barnet som du inte vill. Stå på dig tjejen!
    kramar om
  • stina84
    Fargoli skrev 2009-11-20 10:26:47 följande:
    Men ändå är det inte bra att få influensan och ligga sjuk under 12 första veckorna. Och vaccinet sprutas in i en muskel och kan omöjligt gå över till barnet. Som ni nog märker är jag helt klart för vaccinet
    Klart det kan gå över till barnet! Det påstår ju en rad läkare och foskare. Socialstyrelsen är väl inga läkare och foskare? Det är ju de som kommer med alla råd och rön kring hur man ska göra med vaccinet.
    Om vaccinet inte spred sig via blodomloppet, hur menar du då att det ska srpida sig i sin kropp? Det hoppas ju knappast från muskel till muskel. De sprutar in vaccinet i en muskel, men givetvis transporteras det sedan runt i kroppen.
    Hade vi haft en annan form av vaccin i Sverige, utan kvicksiler, så hade pratet varit helt annat.
    Jag kan inte förstå hur de kan säga att vi ska ta detta vaccinet, som f.ö är så otestat, när vi inga andra vaccinationer ska ta som gravida.
    I Schweiz har de stoppat vaccinet helt, och Danmark ger heller inget till gravida.
    Jag kommer förmodligen ta vaccinet efter v.30, OM det fortfarande är illa med den nya influensan. Förhoppningsvis har det kommit fram mer fakta då krin vaccinering och kanske bättre vaccin.
  • stina84
    vitvåonågratill skrev 2009-11-20 11:59:43 följande:
    Jag kommer självklart ha med bebisens pappa på förlossningen. Det är en sån sak man bara måste dela med varann, men självklart förstår jag att alla inte har samma möjlighet! Men kärleken har inga fobier för sjukhus eller blod eller annat så han ska med utan snack! Och vill det såklart med!Vad gäller vaccinet så hade jag bestämt mig att ta det, men den enda dagen på veckan jag kan plockade BMG bort och ersatte med en av de veckodagarna jag absolut inte kan så jag vet inte hur det blir nu. Fick tips att ringa den MVC jag skulle tillhört och be att få ta den där men jag vet inte...där går några som jag inte vill ska veta att jag är gravid än, och att stöta på dom där vore pinsamt...VC är så liten så jag vet inte om jag ska be att få komma dit heller, säger jag varför jag vill ta den så kan någon sitta i väntrummet och höra och det vill jag inte heller riskera...och jag vill eg vänta till efter v 12 och jag är i v 11 nu. Svårt fortfarande alltså, att bestämma mig! Alltså, jag tycker det är skitjobbigt att inte känna av graviditeten mer än jag gör. På morgonen när jag går ur sängen är brösten så tunga att det värker i dom när jag går upp, mår illa gör jag när jag inte ätit samt på kvällen när jag ska sova, igår fick jag kraftiga stick i magen som skrämde mig, men som jag minns att ngn härinne haft med väl? Annars känns det inte nåt i magen, ingen direkt molvärk heller...hur mycket symptom har ni andra nu? Jag är i v 10+6 idag...Om 1,5 vecka, den 1 dec, ska vi få göra ett UL till, men det känns som en evighet dit...längtar som en tok men är samtidigt skitnervös såklart...speciellt efter senaste dagarnas tråkiga besked till några härinne! Nu e det lunch!
    Jag har inte heller några symtom egentligen. Känner mig inte alls gravid. Är ofta svimfärdig, men det beror på det låga blodtrycket. Sedan är jag förstoppad haha Det är mina symtom det
    Jag ska med på UL, fast den 2 december. Det är ju Kub jag ska göra då Längtar som bara den! På måndg ska jag ner och ta proverna inför kub-testet. Hoppas få se en livlig krabat med pickande hjärta
Svar på tråden BF Juni 2010!