Fargoli skrev 2009-11-20 10:26:47 följande:
Men ändå är det inte bra att få influensan och ligga sjuk under 12 första veckorna. Och vaccinet sprutas in i en muskel och kan omöjligt gå över till barnet. Som ni nog märker är jag helt klart för vaccinet
Klart det kan gå över till barnet! Det påstår ju en rad läkare och foskare. Socialstyrelsen är väl inga läkare och foskare? Det är ju de som kommer med alla råd och rön kring hur man ska göra med vaccinet.
Om vaccinet inte spred sig via blodomloppet, hur menar du då att det ska srpida sig i sin kropp? Det hoppas ju knappast från muskel till muskel. De sprutar in vaccinet i en muskel, men givetvis transporteras det sedan runt i kroppen.
Hade vi haft en annan form av vaccin i Sverige, utan kvicksiler, så hade pratet varit helt annat.
Jag kan inte förstå hur de kan säga att vi ska ta detta vaccinet, som f.ö är så otestat, när vi inga andra vaccinationer ska ta som gravida.
I Schweiz har de stoppat vaccinet helt, och Danmark ger heller inget till gravida.
Jag kommer förmodligen ta vaccinet efter v.30, OM det fortfarande är illa med den nya influensan. Förhoppningsvis har det kommit fram mer fakta då krin vaccinering och kanske bättre vaccin.