• Anonym (stinky)

Fler som stinker från underlivet pga killens sperma?

Finns det fler än jag som fullkomligt stinker från underlivet efter att ha haft sex och killen kommit i er? Jag vet att det är pga sperman eftersom jag inte luktar så annars, alltså om vi inte haft sex på 5-6 dagar. Däremot kan lukten sitta i 2-3 dagar efter sex och det börjar bli otroligt jobbigt. Spelar ingen roll om jag går upp och duschar direkt efteråt, det luktar ändå räka i 2-3 dagar efteråt. Nån mer som har det så?

• Svar på tråden Fler som stinker från underlivet pga killens sperma?
  • v i r r a

Mäh!! Så var det ju för mig förut också... Hade heelt glömt bort det! Under tiden det varade (de första åren i vårt förhållande) så luktade det apa!!!! Men uppenbarligen har det försvunnit någon gång, när har jag ingen aning om! Konstigt... kanske som med blåmärken, man märker när man har dem men inte när de försvinner

Eftersom det gått över för mig borde det ju kunna gå över för andra också. Men jag har ingen aaaning om vad jag gjorde för att det skulle gå över. Vidare värst mycket hjälp är jag alltså inte till Kan bara peppar er andra att söka hjälp för det är en fantastisk skillnad - nu när jag tänker på saken

Någon anonym frågade om skarp lukt på sperman. Säg åt din kille att dricka mer vatten! Mycket vatten tycker jag mildrar doften betydligt. Sen är det ju så att starkt kryddad mat, eller dåliga matvanor överhuvudtaget sätter lukt på kroppsvätskor. Om det är vanligt vet jag inte. Har inte så många att referera till

• Anonym (här med)

Hej!
    Nu tar jag upp den här gamla tråden igen bara för att berätta att jag var hos gyn igår, och jo, det var bakteriell vaginos jag hade. Fick Zidoval utskrivet som jag började med igår och ska ta i totalt 5 kvällar, samt någon annan medicin som jag ska ta efter nästa mens för att förhindra att det kommer tillbaka.

Kan vara svårt att bli av med sa gyn men eftersom jag inte haft detta innan så kanske det inte kommer tillbaka. Även om det nog inte är så farligt så ska det bli väldigt skönt att få känna sig fräsch igen!

• BitchigaBea

Hua Så har jag med det... Vet inte om Ni skrivit ett svar på varför det kan vara så men min man förklara för mig att våra vätskor helt enkelt inte passade ihop.. Men jag vet inte...

• Anonym (här med)

Jo så kan det vara också, men förr eller senare ska de anpassa sig till varandra sa gyn igår, men jag vet inte riktigt... Hur länge har ni varit tillsammans Bitchiga Bea?

• Anonym

Men asså det kan lukta efter att killen kommit i en..även om man vart på toa o kissat ut det mesta..men det är inget konstigt med det och man behöver inte vara sjuk eller ha bateriell vaginos för det...det är sperman som luktar o sperma luktar så vare sig det är på ett lakan, handduk eller i musen. Så blir inte rädda bara för att det lukar sex, mus eller sperma...

• Danbala

Senaste anonym (inlägg 5236800):
    Jovisst, men "fullkomligt stinker" var det ju frågan om här, och då är oddsen rätt låga för att det ska vara bakteriell vaginos, eftersom så många har det och inte vet det.

Är man osäker är det ju bara att ta lite sperma på handen och känna efter hur den luktar.

• BitchigaBea

Anonym (hät med)

Vi har varit ett par i snart 7 år... Ingen förändring här inte.

• Rebekka

Hej tjejer... jag har upplevt samma sak så nu vägrar jag ha sex utan kondom.. men nu ska jag faktiskt ringa min bm och beställa tid för provtagning.

Jag hittade en bra sida om bakteriell vaginos på nätet där det står lite info om det i samband med graviditet.

www.medscinet.se/infpreg/allinfo/main.asp

• Danbala

Bitchiga Bea:
    Jo, men det står på den sidan också "Det vanligaste symtomet vid bakteriell vaginos hos icke-gravida kvinnor är illaluktande flytning där lukten påminner om skämd fisk. Lukten kan speciellt märkas vid mens och efter samlag. Den typiska flytningen är tunn och gråvit, men mängden är vanligtvis inte mer än normalt. Vid en kraftig infektion kan även klåda och sveda förekomma.", så den avhandlar inte bara ämnet i graviditetssituationer.

Svar på tråden Fler som stinker från underlivet pga killens sperma?