• Anonym (stinky)

Fler som stinker från underlivet pga killens sperma?

Finns det fler än jag som fullkomligt stinker från underlivet efter att ha haft sex och killen kommit i er? Jag vet att det är pga sperman eftersom jag inte luktar så annars, alltså om vi inte haft sex på 5-6 dagar. Däremot kan lukten sitta i 2-3 dagar efter sex och det börjar bli otroligt jobbigt. Spelar ingen roll om jag går upp och duschar direkt efteråt, det luktar ändå räka i 2-3 dagar efteråt. Nån mer som har det så?

• Svar på tråden Fler som stinker från underlivet pga killens sperma?
  • Danbala

Anonym (5449388):
    Jag har inte sett något på nätet om att det skulle påverka ens fertilitet. Däremot kan BV under graviditet kanske öka risken för prematur födsel [1]. Så bm:or och gynekologer som säger att det "är som det ska" om det stinker rutten fisk kanske man ska ta ett till snack med. *muttrar*

[1] www.medscinet.se/infpreg/specinfo/main.asp

• Liiza

Danbala -
    Håller med!! "bm:or och gynekologer som säger att det "är som det ska" om det stinker rutten fisk borde man verkligen ta ett snack med!

Har man :"rutten fisk-stank", som man inte brukar ha annars, eller flytningar som man inte brukar ha annars, Boka tid för undersökning!

• Anonym (undrande)

Någon/ några dagar efter samlag luktar det som sagt fisk, men ALDRIG annars som en del andra skriver, aldrig vid mens & har aldrig annars illaluktande flytningar...... Kan det ändå vara BV???

• Danbala

Anonym (undrande):
    Det går inte att utesluta att det kan vara det. Jag har också bara upplevt lukten i samband med samlag, inte mens.

• Anonym (undrande)

Vi ska snart sätta i gång bebisverkstan.... om det nu skulle vara BV jag har, kan detta då påverka??
    Kan det vara svårare att bli gravid om man har det??

• Danbala

Anonym (undrande):
    Läs mitt inlägg från 08:51 igår och den länken där.

(Och gå till gyn och kolla upp det om du är osäker på om du har det och så - onödigt att dras med det - lätt att medicinera mot och så.)

• Fru Höstlöv

Jag frågade min Barnmorska om det här sist jag var där.

Enligt henne är det normalt att man luktar efter ett samlag eftersom det är skillnad på våra vätskor. Men vid bakteriel vaginos luktar man HELA TIDEN. Alltså inte bara efter samlag och om man inte har duschat på fyra dagar eller nåt. Man har också gula flytningar. Enligt min BM så får man också mer sällan BV om man har ett stadigt förhållande. (kanske för att man är mer van vid killen, jag vet inte, det frågade jag inte)

Så ni som inte luktar rutten fisk konstant mellan benen kan nog vara lugna.
    Ett fel man kan göra är att man använder för stark tvål mellan benen eller tvättar för långt in, sånt kan ju ställa till med problem.

• Danbala

Höstlövet:
    Men jag har haft BV och luktade absolut inte hela tiden, isåfall väldigt väldigt svagt. Och när jag inte har BV så luktar jag inte det minsta fiskigt efter samlag heller. Kanske sanningen ligger möjligtvis någonstans mittemellan, men just nu skulle jag baserat på helt egna erfarenheter säga att din bm inte har rätt. .

• Fru Höstlöv

Som sagt baserade jag min kunskap på vad min BM sa. Men det är ju onödigt att förutsätta att man har BV bara för att man luktar fisk efter samlag.
    Måla inte fan på väggen liksom.

• Danbala

Höstlövet:
    Det är sant! Problemet verkar snarast, tycker jag, vara att så många har det men inte vet om det, och går omkring med dålig lukt, flytningar, klåda och sveda och så självbehandlar mot svamp istället vilket inte gör någon gladare, liksom.

Det jag propagerar mest för är att man ska kolla upp om det kan vara det man har. För mitt liv blev faen så mycket käckare när jag blev av med det.

Svar på tråden Fler som stinker från underlivet pga killens sperma?