• Anonym (stinky)

Fler som stinker från underlivet pga killens sperma?

Finns det fler än jag som fullkomligt stinker från underlivet efter att ha haft sex och killen kommit i er? Jag vet att det är pga sperman eftersom jag inte luktar så annars, alltså om vi inte haft sex på 5-6 dagar. Däremot kan lukten sitta i 2-3 dagar efter sex och det börjar bli otroligt jobbigt. Spelar ingen roll om jag går upp och duschar direkt efteråt, det luktar ändå räka i 2-3 dagar efteråt. Nån mer som har det så?

• Svar på tråden Fler som stinker från underlivet pga killens sperma?
  • Anonym (känsligt)

Tack för tipset, jag skall testa köpa lactal från apoteket. Jag luktar efter samlag om jag inte duchar direkt efter, så kanske lactal är något för mig då...???

• Trynträ

Jag tycker det kan lukta rätt så gott men jag kanske är lite sjuk å andra sidan. Men håller det i sig flera dagar så låter det ju som att allt inte står rätt till.

• Pitufita

Att man luktar precis efter samlag är inget ovanligt men luktar man rutten fisk hela tiden och lukten blir värre efter ha fått spermier i sig då är det bakteriell vaginos... Man får prova med lactal och se om det går bort. Jag har haft BV och det gick inte bort med lactal utan fick antibiotika.

Det är en infektion som inte är farlig så länge det inte går upp i livmoder eller i äggledare... Det kollar gyn och fastställer att allt e ok. Påverkar inte fertiliteten känner många som haft BV och fått flera barn efter detta.

Lactal kan man använda direkt efter man haft mens så att PH värdet går tillbaka till sin vanlighet även bra om man ofta har mkt svamp.

Det är den info jag fått efter att ha haft många BV under 18-19 års åldern. Viktig sak är att partnen kollas i mitt fall fattade inte ungdomsmottagningen varför jag fick tillbaka det i mina ögon var det rätt logiskt att det var mitt ex som även hade lite bakterier vilket han oxå hade inget farligt men det var därför det återkom hela tiden. Bra ungdomsmottagning eller hur det står att partnen ska kollas om man får tillbaka det?

Ha det bäst tjejer o lycka till!

• Anonym (smellycat)

Jag luktar också fiskodling i 2-3 dar efter sex. Därför hatar jag när han kommer i mig, för man känner sig så ofräsch. Dessutom känner jag hur det droppar ur mig och det är obehagligt att bli påmind om det under ett viktigt samtal på jobbet tex.

• Danbala

Pitufita:
    Det är tydligen inte riktigt klargjort varför man får det, vissa tecken tyder på att partnern behöver behandlas, andra att det inte är så att partnern kan "smitta tillbaka" en. (Det är vad jag har noterat när jag läst olika siter om det på Google, alltså olika medicinska siter, inte bara folks hemmasnickrade teorier.) Själv tycker jag ju det kan verka vettigt att behandla även partner för säkerhets skull, men å andra sidan är det ju synnerligen olämpligt att ta antibiotika "i onödan".

• Pitufita

Danbala

Precis håller med dig. Men seriöst om en tjej som är 18 år får BV varannan månad i 1½ års tid och ingen bryr sig om att åtminstone kolla partnen då är det ngt som e otroligt galet. Det står ju att har man återkommande BV ska partnen kollas inte behandlas utan bara kollas. När mitt ex kom till Sesam i Sthlm så fråga hans gyn varför i hela fridens namn han inte blivit kollad när jag haft det i över 1½ år han hade ju tydligen vita blodkroppar i urinet. Tyvärr så tycker jag personligen att ungdomsmottagningar e helt inkompetenta. Det är inte bara detta fel dem gjort utan andra saker. Min nuvarande sambo gick runt med myko plasma gentialium i två år han klaga på att det sved när han urinera ungdomsmottagningen trodde hela tiden att det var klamydia fast testerna visade negativt. Oj lite OT sorry behövde ventilera inget illa menat mot dig tjejen

• Danbala

Pitufita:
    Ah nej, jag tar det inte personligen, har iofs vare sig bra eller dåliga erfarenheter av UM, de har gjort sitt jobb, typ...

Men det är säkert olika från UM till UM hur kompetenta de är, eller vilken vana de har av olika åkommor.

Klart att partnern bör kollas om det är som du beskrev, min invändning var mest så att inte alla som har BV börjar kräva att deras partners ska ta antibiotika "för säkerhets skull". (Har själv fått elaka biverkningar av antibiotika som jag inte borde ha fått, det är inte skoj det heller, hu.)

• Pitufita

Danbala

Ush ja du antibiotika läskigt värre speciellt doxyferm... Ja, det tragiska är att jag har dåliga erfarenheter av 3 olika UM alla lika inkompetenta tyvärr men men... Ne precis man ska inte överdriva med antibiotika.

Ha en bra dag!

• Anonym

Hallå brudar!!!

Jo jag undrar....påverkar BV fertiliteten? Spermierna kanske kollapsar så fort de kommer in i denna stinkande fiskodling... Ngn som vet något om detta.

Har försökt bli gravis en lång tid, det lukar pecka mellan benen, svider kliar o känns allmänt obehagligt. Har sökt för denna lukt o irritation hos gyn, men de säger att allt är i sin ordning, att det är normalt att det luktar vid ett aktivt sexliv.... Men HALLÅ, de e fan inte normalt att det luktar rutten fisk så man håller på att storkna....

Ha det fint allt!!

• Anonym (också..)

Att man luktar precis efter samlag är inget ovanligt men luktar man rutten så är det Slidkatarr som måste behandlas med antibiotika.

Det har inget med om han kommer eller ej i dej att göra. Det har med eran skillnad i bakteriefloran att göra.

Det är inte spermiernas fel
    Lite lukt får man räkna med, det ska vara så!

Svar på tråden Fler som stinker från underlivet pga killens sperma?