• Anonym (stinky)

Fler som stinker från underlivet pga killens sperma?

Finns det fler än jag som fullkomligt stinker från underlivet efter att ha haft sex och killen kommit i er? Jag vet att det är pga sperman eftersom jag inte luktar så annars, alltså om vi inte haft sex på 5-6 dagar. Däremot kan lukten sitta i 2-3 dagar efter sex och det börjar bli otroligt jobbigt. Spelar ingen roll om jag går upp och duschar direkt efteråt, det luktar ändå räka i 2-3 dagar efteråt. Nån mer som har det så?

• Svar på tråden Fler som stinker från underlivet pga killens sperma?
  • Anonym

Konstigt!!!!!Tänkte precis ställa samma fråga här idag. Jag har aqldrig haft konstig lukt därnere förrän för ett tag sen. Har prövat lactagel som finns på apoteket,dom funkar men jag går inte runt o luktar illa därnere förgämnan,utan har hänt ca.3ggr och det är direkt efter samlag.Senast igår hände det o jag tyckte det lukta fisk i hela sovrummet.Sen duschade jag o det försvann.Är inte bakteriell vaginos en slags infektion och man har konstig lukt alltid??????

• Anonym (här med)

Nej jag tror inte det stinky. Jag har känt nån lukt väldigt väldigt vagt någon enstaka gång, men efter sex så ja då stinker det verkligen! Har läst att det är just efter sex det brukar lukta, och för mig har det aldrig gjort det med någon annan och börjat på senare tid (både min partner och jag har alltid varit väldigt luktfria), därför tror jag att det kan vara fråga om BV.

Jo Anonym 4828727, det är någon slags obalans/infektion. Ska släpa mig till gyn så snart jag kan, för fyyy vad läbbigt när det stinker så efter sexet. Som tur är har jag ingen äckelmagad kille, men usch, det känns ju inte fräscht.

• Anonym (hm)

samma här! Jag brukar undra om andra kan känna lukten...tex i affärer och på bussen...jasså..nyknullad!! haha

• Anonym (HAHA!!!)

Skön tråd...
    Det är likadant för mig
    Hahahahah...
    Åh jag vet Anonym (hm)
    Känns som om hela världen vet att man e nyknullad för att man stinker så...
    Fy fan för att det kan stinka så där.....
    HAHAHAHAHAHAHAHA VIDRIGT är det....

Men vi är ju inte ensamma i varje fall

• Anonym (suget)

Jag brukar bada efteråt-
    och suga in vatten
    å sen trycka ut de tigen.
    det rensar så bra så.
    testa.

• pippis

Jag tror det kan vara bakteriell vaginos. Bakterierna luktar inte i den syrliga miljön i slidan, men när sperman kommer in (som är alkalisk) sker en kemisk reaktion och ammoniak bildas. Ammoniak luktar inte gott alls (ungefär som rutten fisk). Sedan när reaktionen är klar försvinner lukten men inte bakterierna. Det finns jättebra medicin t.ex. Zidoval som man kan behandla med så är det borta på några dagar!

• Anonym

Pippis -
    är det receptfritt??

• Anonym (Jag med!)

Åh vad glad jag blir att jag inte är ensam om det här problemet!
    Jag känner så väl igen det ni skriver. Men för mig kommer stanken bara ibland, inte alla gånger vi har haft sex. Och precis, det håller i sig i 2-3 dagar, sen är det borta. Spelar ingen roll hur mycket man tvättar. Skumt...

• Danbala

Bakteriell vaginos luktar oftast i samband med samlag och även i samband med mens. Kör en sökning på Google så kan ni läsa mer.

Kan också leda till lätt klåda och sådant, så man tror man har svamp, så det kan vara bra att kolla upp om det är B.V. man har.

• Danbala

Och som tillägg: Det är väldigt vanligt med Bakt.Vag. hos fertila kvinnor, men få känner till det och förstår inte att de har det. Jag fick veta om det i våras när jag tog mig till gyn för att jag trodde jag hade en aselak svampinfektion. Så vid 29 års ålder hade jag iaf aldrig hört om det innan!

Svar på tråden Fler som stinker från underlivet pga killens sperma?