• Anonym (stinky)

Fler som stinker från underlivet pga killens sperma?

Finns det fler än jag som fullkomligt stinker från underlivet efter att ha haft sex och killen kommit i er? Jag vet att det är pga sperman eftersom jag inte luktar så annars, alltså om vi inte haft sex på 5-6 dagar. Däremot kan lukten sitta i 2-3 dagar efter sex och det börjar bli otroligt jobbigt. Spelar ingen roll om jag går upp och duschar direkt efteråt, det luktar ändå räka i 2-3 dagar efteråt. Nån mer som har det så?

• Svar på tråden Fler som stinker från underlivet pga killens sperma?
  • Themis

Hm, jag tycker inte att man ska behöva använda en massa preparat för att man har sex och att torka ut slemhinnan med tampong hela tiden är ingen bra lösning-fråga första bästa gyn.

Nu är det bara så att sperma har helt fel pH för att befinna sig i slidan, den är bara till för att skydda spermierna och varenda utlösning rubbar slidans pH. Därför är det viktigt att tömma ut så mycket som går av sperma och kanske skölja försiktigt med lite vatten om man klarar det. En del ska bara tvätta sig med olja i underlivet för att inte få problem, faktiskt.

Rubbningen kvarstår olika länge beroende på hur man lever, vilket pH han och hon har som möts-en del killar har mer basisk sperma än andra och en del tjejer har surare slida än andra.

Genom att leva sunt kan man hjälpa floran i slidan också, för mycket socker bidrar t ex till att fel mikroorganismer kan växa där och orsaka dålig lukt. Men det är naturligt att det luktar litegrann där nerifrån och om ni luktar på killarna så är det inte hallon där heller alla gånger.

Kort sagt slappna av lite och var som folk, för vem ska bry sig utom er partner och så länge inte han eller hon klagar så är detta väl ändå ett pseudoproblem?

• Anonym (Här är en)

Bimsan..Har du dessa problem..Det låter inte som det.
    Det är verklig otroligt jobbigt så det verkligen stinker..!
    Men för det som itne har dessa problem kan det kanske låta larvigt..Men jag vill känna mig fräsch och det gör jag INTE nu för tiden då man hela tiden stinker..

Vill njuta av sex men det är svårt när det hela tiden är konskvenser som man ite trivs med alls..!

• Anonym (jag oxå)

Skönt med en tråd som tar upp en fråga man inte vågat ställa
    Är det någon som vet om det kan försvinna av sig självt utan behandling? Tycker det är konstigt att det inte luktar varje gång man har haft sex. Nu var det länge sen. Antar att det kommer igen? Eller. Kram på er fisksystrar

• GoodLookingGirl

Jag har fått veta av min doktor för ett tag sedan att det är vanligt att det blir en sådan lukt eftersom mannens spermier är basiska och ph`t i kvinnans slida är surt.
    Alltså inget sjukligt eller onormalt alls men känns ofrsächt förstås.

• Anonym (Kondom)

Vi har haft samma bekymmer, vet att det är honom det beror på eftersom det inte har luktat så i tidigare förhållanden. Jag sa till honom hur jobbigt jag tycker att det är, så nu har vi kondom i stället så slipper det lukta! Lycka till

• Anonym (märks...)

Ni undrade om andra kan känna lukten... Jag kände den lukten på en kompis en gång, och fattade inte ens vad det var frågan om utan förfärade mig högt över stanken. Senare sa hennes kille att lukten berodde på att de hade haft sex precis innan. Pinsamt värre.
    Hade aldrig upplevt att jag själv skulle lukta innan det, men nu har det också hänt några gånger. Glisch...

• Anonym (blä)

jag känner det annars oxå inte bara som grav...
    usch.. asså det luktar som en otvättad gammal instängd KUK!!
    fast det går över efter dusch här! o jag tvålar inte in mig så värst.. däremot.. nu efter man har blitt gravid.. så verkar det som hans sperma "lagras" i mig.. så några timmar/dagen efter när man sitter en lång tid på dass o torkar sig e det helt kallt.. jo för då kom all rest sperma ut typ o hängde!!! omg..

• Anonym (en till!)

Hahaha varenda bm i hela sverige kommer att ha fullt upp med alla bv. tester och telefonsamtal av oss de närmsta månaderna...

Så vi kom fram till att andra oxå känner lukten eller?? Man blir ju helt nojjig ju...

• Antigone

det kan vara ngt som kallas för "bakteriell vaginos" som är en ganska vanlig åkomma och beror på att slidan phvärde inte "stämmer överens" med mannens ph värde. Enkel behandling finns. Dock ej receptfri.

Svar på tråden Fler som stinker från underlivet pga killens sperma?