• bocabo

Norgetråden del 3

Dax för en ny tråd.
    För alla som bor/har bott/ska flytta, eller har någon annan anknytning till Norge

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 16:11
    Här är vi som hänger i tråden:

Jaz1, (ska flytta till) Trondheim, 3 barn: 3 år, 7 mån, 7 mån
    Susodus, Kristiansund, Emelie 2 år och en bebbe (tjej) påväg i nov09
    MamaKlara, Stavanger, 1 dotter 17 månader
    lhanna, Trondheim, Ailinn 6 månader
    Bocabo, Beitostölen, Ida Chantelle, 8 månader
    Janiem, Stjørdal (nära Trondheim, men letar boende inne i Trondheim) 3 barn: Liam snart 6 år, Isak 4 år och Mona 5 månader.
    Fraggelgirl, Aurskog, Ida 9 månader
    Trollet05, Bergen, 2 barn: 4 år och 2 månader
    MaryLi, Bergen, jobbar på första barnet
    Daimstrut, Stavanger, en dotter 7 mån
    MrsQ , Kongsberg, Filip 4 år
    Mortil3, Bergen. 3 barn, gutt 7 år, gutt snart 6 år, jente snart 4 år

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-16 12:02
    Uppdaterad lista:

Bocabo, Beitostölen, Ida Chantelle, 9 månader
    Janiem, Trondheim. 3 barn: Liam 6år, Isak 4 år och Mona 7 månader
    MrsQ , Kongsberg, Filip 4 år

• Svar på tråden Norgetråden del 3
  • bocabo

uppdatera eller lägg till er i listan

Bocabo, Beitostölen, Ida Chantelle, 8 månader
    Janiem, Stjørdal (nära Trondheim, men letar boende inne i Trondheim) 3 barn: Liam snart 6 år, Isak 4 år och Mona 5 månader.

• bocabo

Jo tack! Än så länge har flytten gått bra. Är i Evje på Sörlandet igen. Ska städa ut lägenheten här, sen flytta upp det sista. Slitsamt, spec med en liten som blir uttråkad av att åka bil.

Men snart är det över, måste bara över till Sverige och hämta lite andra grejer vi förvarat hos våra föräldrar. PuH.

Häromdan hade vi en inredare från Bohus som kom med tips och hjälpte till att beställa takbelysning, garderober och annat nödvändigt till oss, sen kör dom upp det till oss och intstallerar iaf belysningen, najs

• MrsQ

MrsQ , Kongsberg, Filip 4 år

• susilusa

Hej alla,

det var ett tag sedan jag skrev.

Har 17 dagar kvar till att lilltjejen kommer, längtar så jag håller på att gå åt... Är så trött på att vara gravid, tung och ont har jag. Ja idag är det ingen vidare dag så det blev bara en liten klagan här....

Hoppas att ni andra mår bra.

Susanne

• Jaz1

Såg att ni diskuterade den norska maten och jag måste bara säga att jag gillar brunost skarpt! Speciellt på våfflor! Men julmaten... Men det beror nog på var i Norge man bor. I Tröndelag har i alla fall jag fått kalkon på julafton och sedan köttkak, ribbe och sodd de andra juldagana. Saknar då verkligen skinka och sill! Men nu när vi ska flytta till Norge så blir det till att flytta med lite svenska julmatstraditioner också tror jag!

Spännande värre med husköp här! Två fina radhus med visning nu i veckan som vi kanske ska vara med och buda på!

Janiem: hur var det med er, har ni flyttat in till Trondheim nu?

• Fraggelgirl

Hittat hit, fast det var länge sedan jag skrev i förra tråden med. Har inte haft ork att skriva, har dock varit inne och läst.
    Ida är snart 11 månader och om 3 veckor börjar jag jobba. Vad tiden har gått fort. Ser fram emot lite socialt liv på arbetet, men lite läskigt att inte vara med Ida hela dagarna. Jobbar dock på dagis så får ju vara med barn.

Är det ingen som bor i närheten av Oslo, österom Oslo. Tycker mig se en hel del norrut här inne.

• Mor till 3

Jaz1, (ska flytta till) Trondheim, 3 barn: 3 år, 7 mån, 7 månSusodus, Kristiansund, Emelie 2 år och en bebbe (tjej) påväg i nov09MamaKlara, Stavanger, 1 dotter 17 månaderlhanna, Trondheim, Ailinn 6 månaderBocabo, Beitostölen, Ida Chantelle, 8 månaderJaniem, Stjørdal (nära Trondheim, men letar boende inne i Trondheim) 3 barn: Liam snart 6 år, Isak 4 år och Mona 5 månader.Fraggelgirl, Aurskog, Ida 9 månaderTrollet05, Bergen, 2 barn: 4 år och 2 månaderMaryLi, Bergen, jobbar på första barnetDaimstrut, Stavanger, en dotter 7 månMrsQ , Kongsberg, Filip 4 år

• Mor till 3

MrsQ , Kongsberg, Filip 4 år

• Mor till 3

Det sista inlägget såg lite bättre ut! ;)

Har varit hemma i Sverige över allahelgonahelgen, bara jag och mellanbarnet. Härligt!! :)

Vi var på Ullared och gick i kö både ute och inne, men de har ju så mycket. Ska följa tv-serien på kanal5.se, mamma sa att serien var jättebra.. :D

• Jaz1

Blir tokig av budgivningen. Blir så stressad av den akseptfrist som finns i Norge. Nu har vi iofs bara varit med och budat på två hus, men ett hus budade vi på igår och på kvällen hade vi högsta budet och fristen var 9.00 imorse. Kl 8.40 la en annan budgivare ett högre bud och vi höjde en gång till. De höjde och sedan hade vi bara 5 min på oss och bestämma om vi ville fortsätta. Helt hopplöst. Eftersom vi hade bestämt en övre gräns så hoppade vi då av. Någon som har något förslag på taktik när man ska buda i Norge? Kanske vi nästa gång också väntar tills det bara är 20 min kvar och då börjar lägga bud?!

Svar på tråden Norgetråden del 3