• bocabo

Norgetråden del 3

Dax för en ny tråd.
    För alla som bor/har bott/ska flytta, eller har någon annan anknytning till Norge

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 16:11
    Här är vi som hänger i tråden:

Jaz1, (ska flytta till) Trondheim, 3 barn: 3 år, 7 mån, 7 mån
    Susodus, Kristiansund, Emelie 2 år och en bebbe (tjej) påväg i nov09
    MamaKlara, Stavanger, 1 dotter 17 månader
    lhanna, Trondheim, Ailinn 6 månader
    Bocabo, Beitostölen, Ida Chantelle, 8 månader
    Janiem, Stjørdal (nära Trondheim, men letar boende inne i Trondheim) 3 barn: Liam snart 6 år, Isak 4 år och Mona 5 månader.
    Fraggelgirl, Aurskog, Ida 9 månader
    Trollet05, Bergen, 2 barn: 4 år och 2 månader
    MaryLi, Bergen, jobbar på första barnet
    Daimstrut, Stavanger, en dotter 7 mån
    MrsQ , Kongsberg, Filip 4 år
    Mortil3, Bergen. 3 barn, gutt 7 år, gutt snart 6 år, jente snart 4 år

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-16 12:02
    Uppdaterad lista:

Jaz1, (ska flytta till) Trondheim, 3 barn: 3 år, 7 mån, 7 mån
    Susodus, Kristiansund, Emelie 2 år och en bebbe (tjej) påväg i nov09
    MamaKlara, Stavanger, 1 dotter 17 månader
    lhanna, Trondheim, Ailinn 6 månader
    Bocabo, Beitostölen, Ida Chantelle, 9 månader
    Janiem, Trondheim. 3 barn: Liam 6år, Isak 4 år och Mona 7 månader
    Fraggelgirl, Aurskog, Ida 9 månader
    Trollet05, Bergen, 2 barn: 4 år och 2 månader
    MaryLi, Bergen, jobbar på första barnet
    Daimstrut, Stavanger, en dotter 7 mån
    MrsQ , Kongsberg, Filip 4 år
    Mortil3, Bergen. 3 barn, gutt 7 år, gutt snart 6 år, jente snart 4 år

• Svar på tråden Norgetråden del 3
  • GakkenLive
    MrsQ skrev 2009-11-30 21:38:53 följande:
    Köp äl-stickor. Finns på apoteket. Håller själv på med att få komma till med en insemination. Tror att sista hjälpen man får är vid 38 år. O det är jag nästa år.Men snakka med legen din så du kommer in på utredning så fort som möjligt för det kan ta tid.
    Ok.Tur att jag ska till fastlege snart då.
    Tänkte påminna henne om min ålde,r kan ju inte vänta i all evighet, åldern går ju sin gång...

Ingne mens än, suck. Enl BIM så borde det vara BIM+1 i dag, tidigt än, men jag kom ju på att min mens har krånglat då jag höll på med pillå gå ner i vikt, men de har jag ju slutat med, o mensen, med piller då ,har ju funkat de senaste 3 månaderna, perfekt.
    Fick ju mens ,precis då jag avslutde med mina piller, mellan den 3-6 nov, men inget efter det.Måste kolla up pdet först o främst.
  • MrsQ
    GakkenLive skrev 2009-12-02 20:46:51 följande:
    Ok.Tur att jag ska till fastlege snart då.Tänkte påminna henne om min ålde,r kan ju inte vänta i all evighet, åldern går ju sin gång...Ingne mens än, suck. Enl BIM så borde det vara BIM+1 i dag, tidigt än, men jag kom ju på att min mens har krånglat då jag höll på med pillå gå ner i vikt, men de har jag ju slutat med, o mensen, med piller då ,har ju funkat de senaste 3 månaderna, perfekt.Fick ju mens ,precis då jag avslutde med mina piller, mellan den 3-6 nov, men inget efter det.Måste kolla up pdet först o främst.
    Så du kan vara gravid redan Det är väl en positiv sak...

Var hos gyn idag o de skulle göra en utredning om varför...Men så läste han papprerna från Stockholm å sa  han han sänder oss vidar till Porsgrunn direkt
  • GakkenLive
    MrsQ skrev 2009-12-02 22:29:53 följande:
    Så du kan vara gravid redan Det är väl en positiv sak...Var hos gyn idag o de skulle göra en utredning om varför...Men så läste han papprerna från Stockholm å sa  han han sänder oss vidar till Porsgrunn direkt
    haha,jo...men jag tror inte det.Tror att det är lite strul på gång.
    Som sagt var , glad att jag har beställt läkartid den 14e...
  • Jaz1

Någon som vet vad Liberoblöjor i strl 4 (7-14 kg) kostar i Norge? Jag har nämligen många rabattkuponger som jag undrar om jag ska utnyttja innan vi flyttar och slänga med blöjpaketen i flyttbilen. Vet ju att blöjor brukar vara billigare i Norge och då känns det ju onödigt att köpa med från Sverige.

• GakkenLive

Hellu. Inte gravid än, fick min mens i går, men jag är lite glad, det betyder att jag "fungerar" som jag ska. Min första mens efter p-piller slut, å det är ju bra det.

Så jag hoppas på en fin äl till julhelgen ;), o sedan en trevlig start på det nya året...

• MrsQ
    GakkenLive skrev 2009-12-07 17:42:20 följande:
    Hellu. Inte gravid än, fick min mens i går, men jag är lite glad, det betyder att jag "fungerar" som jag ska. Min första mens efter p-piller slut, å det är ju bra det. Så jag hoppas på en fin äl till julhelgen ;), o sedan en trevlig start på det nya året...
    Hahaha va härligt att du se en positiv sida på att inte vara gravid
    Den inställningen kommer man långt med...

Häftig julgåva isåfall  
    Jag sitter fortfarande o väntar på papper från Porsgrunns sykehus. Men jag inser att man kan få vänta ett tag

Har ju bara 1 år o 3 veckor på mig att bli gravid...
  • bocabo
    Jaz1 skrev 2009-12-07 17:10:08 följande:
    Någon som vet vad Liberoblöjor i strl 4 (7-14 kg) kostar i Norge? Jag har nämligen många rabattkuponger som jag undrar om jag ska utnyttja innan vi flyttar och slänga med blöjpaketen i flyttbilen. Vet ju att blöjor brukar vara billigare i Norge och då känns det ju onödigt att köpa med från Sverige.
    Jag betalar 48.90.- för strl 4, sånt vanligt litet paket. Men så har ju många affärer blöjrabatt, som tex Kiwi får du var 4:e blöjpaket gratis, eller några har 10kr rabatt som tex Coop men då måste man vara medlem i Coop. Ica tror jag har rabatt 10kr på Pampers blöjor. Den enda som inte har nåt vad jag vet är SPAR. Men det kanske finns flera.
    GakkenLive skrev 2009-12-07 17:42:20 följande:
    Hellu. Inte gravid än, fick min mens i går, men jag är lite glad, det betyder att jag "fungerar" som jag ska. Min första mens efter p-piller slut, å det är ju bra det. Så jag hoppas på en fin äl till julhelgen ;), o sedan en trevlig start på det nya året.
    Vad spännande! Håller tummar o tår Hmm min text blev grå
  • Jaz1

Tack bocabo! Jag betalar 99 kr för ett stort paket (60st) här i Sverige + att jag nu har rabattkuponger med ytterligare 25 kr rabatt, så då blir det ju billigare att köpa här. Det är ju SEK också, 20 % billigare bara det. Då blir det till att handla blöjor och ta med i flyttlasset!

Fick positivt besked från Tollen idag. Har ju försökt att läsa oss till exakt vad som gäller vår svenskregistrerade bil när vi flyttar till Norge. Ringde idag för säkerhets skull och svaret blev att så länge jag är föräldraledig från mitt jobb här i Sverige så får vi köra svenskreggat. Perfekt! Det spelar ingen roll att min sambo har norskt jobb. Bilen är skriven på mig.

Håller också självklart tummarna för er som försöker få en bulle i ugnen!

• GakkenLive
    MrsQ skrev 2009-12-08 10:26:51 följande:
    Hahaha va härligt att du se en positiv sida på att inte vara gravid Den inställningen kommer man långt med...Häftig julgåva isåfall   Jag sitter fortfarande o väntar på papper från Porsgrunns sykehus. Men jag inser att man kan få vänta ett tag Har ju bara 1 år o 3 veckor på mig att bli gravid...
    =),jo trst på ett sätt ja, men skitglad rent ut sagt att jag fungerar med normal mens som jag ska göra, det är ett litet måste o mdettta ska gå vägen.....
  • MaryLi

GakkenLive

Det är alltid skönt att veta att allt fungerar normalt. Det är liksom en bra start.
    Själv har jag haft jättelånga cykler de senaste 6 månaderna, typ 40 dagar mellan. Jag kan ha det ibland, men inte under en så lång period. Men nu verkar det vara tillbaka på normalcykel, vilket känns bra.

Svar på tråden Norgetråden del 3