• låjsan1

HJÄRTEBARN

Hjärtebarn =)
    Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden..../
  • Svar på tråden HJÄRTEBARN
  • bea79
    theesi skrev 2009-12-14 11:12:06 följande:
    Vilken hostmedicin får era enkammarhjärtisar äta??
    Jag pratade med en läkare på akuten som sa att läkare helst inte skriver ut hostmedicin längre. Det finns tydligen en bra studie som visar på att det har inte någon större effekt... Eller så menade han att biverkningarna övervägde nyttan av dem...
    ~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 & underbara hjärtepojken Leo född 090223 ~
  • Små Hjärtan
    Apotketet rekomenderade Bisolvon eftersom vår flicka går på waran just nu. Ringde även Lund för att dubbelkolla och dom sa det går bra. Den är kanonbra
  • Jo  anna

Det har varit nån studie och dom barn som fick varmt honungsvatten blev friskare fortare än dom som fick hostmedicin.

• lillan71
    Oliver får inhalera mer pulmicort, koksalt och airomir när han hostar, men han har ju förkylningsastma. Dom vill inte ge honom hostmedicin för det "piskar" på hjärtat.

I dag har vi haft födelsedagsfirande, Oliver har blivit 3 år!!{#lang_emotions_laughing} Kan inte fatta att han redan är 3 och man börjar först nu hinna ikapp allt som hänt under dessa år...
  • Små Hjärtan

En liten uppdatering från Trinitys kontroll förra veckan.
    Allt såg jättebra ut. Hon har gått upp 1,5 kilo sen den 21 oktober. Hon har ett litet mikrominimalt läckage i klaffen men det var inget farligt.
    Nästa kontroll blir i vår.
    Just nu ligger hon för ovanlighetens skull sjuk. Vet inte vad det är för fel på henne.

Idag fick jag en tid för ett riktat ultraljud på bebisen i magen 5 januari. Är redan nervös för vad det kommer visa för visst är man orolig för att få en liten hjärtis till.

• bea79
    lillan71 skrev 2009-12-14 22:51:51 följande:
    Oliver får inhalera mer pulmicort, koksalt och airomir när han hostar, men han har ju förkylningsastma. Dom vill inte ge honom hostmedicin för det "piskar" på hjärtat. I dag har vi haft födelsedagsfirande, Oliver har blivit 3 år!! Kan inte fatta att han redan är 3 och man börjar först nu hinna ikapp allt som hänt under dessa år...
    Leo fick en reaktion efter att ha inhalerat airomir när han var dålig, hans syresättning sjönk som en sten! Fast sen kom de fram till att han var ordentligt uttorkad och hade streptokocker så det kanske bidrog... Pulmicort har vi hemma
    ~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 & underbara hjärtepojken Leo född 090223 ~
  • theesi

Små Hjärtan skrev 2009-12-16 11:40:07 följande:

En liten uppdatering från Trinitys kontroll förra veckan.Allt såg jättebra ut. Hon har gått upp 1,5 kilo sen den 21 oktober. Hon har ett litet mikrominimalt läckage i klaffen men det var inget farligt.Nästa kontroll blir i vår.Just nu ligger hon för ovanlighetens skull sjuk. Vet inte vad det är för fel på henne.Idag fick jag en tid för ett riktat ultraljud på bebisen i magen 5 januari. Är redan nervös för vad det kommer visa för visst är man orolig för att få en liten hjärtis till.
    Vilken vecka är du i när du får riktat UL?
  • Små Hjärtan
    theesi skrev 2009-12-16 13:19:53 följande:
    Små Hjärtan skrev 2009-12-16 11:40:07 följande: Vilken vecka är du i när du får riktat UL?
    Jag kommer vara i vecka 19 då om jag inte räknat helt fel.
  • ÄnglaFilip06 och MiniBrowni11

Nu är lilla

Svar på tråden HJÄRTEBARN