• låjsan1

HJÄRTEBARN

Hjärtebarn =)
    Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden..../
  • Svar på tråden HJÄRTEBARN
  • Små Hjärtan

Trinitys hjärtfel är ett av dom man kan se på ultraljud men MVC missade det helt. Det var en läkare i Malmö som märkte det när han skulle konstatera läpp spalt som hittade hjärtfelet så vi fick komma tillbaka en vecka senare så en kardiolog fick titta på det.
    Tycker att det är märkligt att dom på MVC inte såg hjärtfelet.

• Golvmoppen

SH: Det har ju med hur tränade de är på att göra UL. Det har man ju märkt genom åren, då man varit pat. och även gravid.

• Lilla My i Finland

Gårdagens kontroll klarade lilleman med bravur! Ingen eller väldigt lite flöde i fenestra och en saturation på 94% ! Otroligt! Om tre månader ny kontroll...

• Farbror Matik

Vi gjorde ett riktat för någon månad sedan och har också förstått det som att VSD är något man inte upptäcker via sådant - men UL-läkaren sa att man faktiskt kunde upptäcka en del septumdefekter (ASD, VSD) med ultraljud. Som jag fattade det handlar det om att de måste vara hyfsat stora för att de ska synas.

• Små Hjärtan
    Golvmoppen skrev 2009-12-19 20:41:21 följande:
    SH: Det har ju med hur tränade de är på att göra UL. Det har man ju märkt genom åren, då man varit pat. och även gravid.
    Precis. Sen tror jag inte det är något dom letar efter precis heller.
  • Gunsan75

Nu är det snart tisdag och dags för Alice att få göra biopsi nr2 efter transplantationen. Denna gång hoppas vi att de inte tyder på någon rejektion.
    Vi har även haft besök under helgen av Alice mormor vilket gjorde tösen så glad. Alice storebror Philip följde med ner till Göteborg och bestämde sig för att stanna kvar så nu är hela familjen tillsammans till jul i alla fall.
    Det som är lite synd är att suskon inte är välkomna på avdelningen, de är rädda för svinis.. Men men vi överlever det med:)

• låjsan1

FinaFilip06: skönt att ni e hemma igen, jobbigt med sån känslomässig  "bergådal" bana. hoppas ni får en skön jul.

OCH TILL ALLA ANDRA ÖNSKAR JAG OXÅ EN FRISK OCH LUGN JUL!!!

KRAM LÅJSAN 

• ÄnglaFilip06 och MiniBrowni11

Snart är det Jul och vi har Filip hemma det känns så underbart. Den 23 är det nytt UL på Filips hjärta. Håll tummarna att det ser yttligare bättre ut än för en vecka sedan.
    Vill önska alla här inne en riktigt
    GOD JUL O GOTT NYTT ÅR

• 2små2stora
    FinaFilip06 skrev 2009-12-21 07:36:02 följande:
    Snart är det Jul och vi har Filip hemma det känns så underbart. Den 23 är det nytt UL på Filips hjärta. Håll tummarna att det ser yttligare bättre ut än för en vecka sedan. Vill önska alla här inne en riktigt GOD JUL O GOTT NYTT ÅR
    Vad härligt att han får vara hemma
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tifastar

Lilla My =) Vad underbart att höra att han mår så bra och sat på 94 =)) Det är kanon.

Svar på tråden HJÄRTEBARN