• zandraw

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Ännu en gång dags för en ny tråd. Tiden går i ett rasande tempo .-)

Länkar till de gamla trådarna

nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m2220605.html
    nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m3217457.html
    nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m4287534.html
    nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5701157.html
    nr 5: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7486522.html
    nr 6: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9486399.html
    nr 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11691318.html
    nr 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m14324639.html
    nr 9: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17342113.html
    nr 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20283199.html
    nr 11: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m23375730.html
    nr 12: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26591713.html
    nr 13: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m29542825.html
    nr 14: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m34979854.html
    nr 15: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m37943314.html
    nr 16: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40881305.html
    nr 17: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43592257.html
    nr 18: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m46056876.html

Och en liten lista med våra små telningar, uppdatera med syskon!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35590202.html

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)
  • kaksmulan

Vi fick plötsligt besök av T´s kusin med familj i morgon så vi kommer tyvärr inte....

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • My05

Inga barn sover{#lang_emotions_surprised} Vi var och åt på Pizza hut här i kungens kurva..
    Undrar hur H kan stå ut min M(tonåringen) gör iiiiingenting. Vi åt lunch på ett trångt Ikea i Jönköping..jag sa att jag både fick huvudvärk och och ont i magen..vaaa jaaag märkte iingenting...hm..undrar varför. Jobbigt att ha med en näästan vuxen som lever helt i sin egen värld. Tur hon är min, PUSS M {#lang_emotions_undecided}

• Jelon

My05-Kan tänka mig att tonåringar är påfrestande man kommer ju ihåg hur man var själv Hoppas ni har trevligt iaf.

Umegullan-Vad jobbigt för er

Snillis-Hoppas du hade trevligt igår. Hade varit kul att hänga men har varit borta så mkt på slutet och jobbar hela nästa helg så jag kunde inte motivera en utgång.

Hello-Hoppas ni är piggar nu.

Då ses vi där 16.35, ska bli kul

• Molly25

Vi kommer också 16.35 idag. Vi ses!

• snillis

Vi kommer också - det får bli en tidig middag idag då. För vi brukar äta då.

• UmeGullan

Har verkligen försökt att förtränga och inte tänka på allt elände som varit under sommaren och hösten med mitt sambos ex och hans dotter... Men nu när jag ramlade ner i en ordentlig svacka så gick det inte längre...
    Jag känner mig så oerhört ARG och besviken. Efter att alltid sattit barnens (även min sambos barn!) bästa före mig själv och tagit mycket ansvar, får man höra att man varit elak mot styvdottern under hela hennes uppväxt! Nu när detta faktum kommit upp på bordet och jag verkligen är irriterad och sur, då är allting helt plötsligt bra för då tycker hon att jag blivit så snäll !? Det är rätt tydligt att det ligger en hund begraven och att hon sökt sin mammas uppmärksamhet... och att jag blivit utnyttjad som ett objekt för att höja mammans självkänsla.
    Även om tjejen nu tycker att jag nu är "snäll" och att hon inte behöver rapportera till sin mamma om fel på mig längre... så lever hon fortfarande med en bild kring att jag varit elak mot henne under hennes uppväxt då jag kränkt henne med blickar och tonfall, medans hennes pappa regelbundet kunnat skälla ut henne så det skallrat i glasrutorna samtidigt som hennes mamma inte velat ta ansvar!

Ja allt det här har ni kära vänner hört mig älta hur mycket som helst.... Men jag är så ruskigt ARG nu och antingen kommer detta att sluta med att jag blir ruskigt vältränad (för någonstans måste jag göra av med all min ilska) eller så skiljer vi oss! För nu är det häftiga diskussioner här hemma... min sambo tycker att jag gjort fel som försökt tränga bort allt som hänt, men blir samtidigt ruskigt upprörd när jag berättar hur jag känner kring allt...
    Jag vet att jag varit en mycket bra men möjligtivis för ansvarstagande bonusmamma... men tjejen lever med en bild att jag varit elak som inte är sann... det känns förbannat jobbigt...
    Och mitt i allt så är jag förståss ledsen och arg över att inte få det barn jag väntade men tvingas ta hand om ett barn som gett mig leenden men samtidigt gått bakom min rygg.

• Hellobello

Umegullan: Jag lider så med dig, vad mycket undanträngd ilska du ska ha i dig! Har inte så mycket klokt att komma med, annat än att du nog måste få bearbeta det här på ett eller annat sätt och få reda ut alla motstridiga känslor, kanske med nån utomstående?

Vi har varit på tidigt fika hos en gammal kursare till mig, mycket trevligt att träffa henne igen! Och trevligt att se en fint inredd lägenhet utan leksaker spritt över golvet och med tavlor som hänger rakt på väggarna Sen var vi på plantagen och hittade lite julblommor och Emilia fick sig en liten halmbock. Nu har vi precis stoppat i oss lite smörgåsar för att stå oss till efter ljusgrejen i eftermiddag. Konstig matordning blev det idag.
    Vi tar bussen ner, antingen 16.05 ller 16.20 beroende på vad vi hinner till. Någon annan som bussar?

• snillis

Helena: ja, det blir lite upp och ner. Vi är bjudna på middag direkt efter sagovandringen så vi har också tryckt i oss lite mackor. Men efter det sätter vi oss vid dukat bord och det är ju inte fel

• mammizen

Blev snopen att det var så kort men samtidigt bra då vi inte heller hunnit med middagen riktigt som planerat. Så var rätt så griniga ungar till mat här hemma men Jesper gillade det jättemycket i alla fall så det var ju tur. Han har funderat länge och väl här hemma hur han ska få upp de fallna stjärnorna igen.

Min äldsta bror kommer från Stockholm imorgon så jag har bjudit alla syskon på middag hemma. Mysigt. Vi ses så himla sällan. Tror inte vi varit allihopa samlade sedan mormors begravning Sedan ska vi gå på förhandsvisningen av Luftslotten som sprängdes och på tisdagmorgon åker jag till Stockholm för en 2-dagars kurs och hör och häpna. M ska ha barnen!!!! Det går framåt här oxå.

• Hellobello

Sjysst, mammizen!

Vi kom ju lite sent, som vanligt. Det blev för tajt till forsta bussen, speciellt som E vänligt nog hade stoppat ner A:s ena varma stövel i en påse som hon gömt på rummet vilket resulterade i en vansinnig moder i ett par (för många) minuter och därefter kalla stövlar på A. Hur som helst missade vi början så vi hade nog alla tre lite svårt att komma i stämning. När jag frågade E vad hon tyckte så sa hon att det hade hållit på jättelänge, hon tyckte nästan att vi hade slösat på tid, de är väl indoktrinerade på dagis i vådan av att slösa

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)