• zandraw

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Ännu en gång dags för en ny tråd. Tiden går i ett rasande tempo .-)

Länkar till de gamla trådarna

nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m2220605.html
    nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m3217457.html
    nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m4287534.html
    nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5701157.html
    nr 5: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7486522.html
    nr 6: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9486399.html
    nr 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11691318.html
    nr 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m14324639.html
    nr 9: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17342113.html
    nr 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20283199.html
    nr 11: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m23375730.html
    nr 12: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26591713.html
    nr 13: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m29542825.html
    nr 14: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m34979854.html
    nr 15: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m37943314.html
    nr 16: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40881305.html
    nr 17: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43592257.html
    nr 18: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m46056876.html

Och en liten lista med våra små telningar, uppdatera med syskon!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35590202.html

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)
  • 9oktober

Åh AK - vad tråkigt för dig, både med mf, jobbet och "bonus"dottern, och så mannen oxå så klar. Håll ut, det vänder...
    "Drakar lyfter bara i motvind"
    Styrkekramar!

• kaksmulan

Jaha, så var Ellendellen sjuk då... över 39 graders feber men inte just några andra symptom på svinis så jag får väl gissa på att det är en "vanlig" förkylning...

Gud vad bebisarna trycker nedåt idag. Det verkligen bränner i blygdbenet och det känns som om höfterna håller på att slitas isär.

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • 9oktober

Vi var och tog andra sprutan på W igår, och A's första. Hemringd vid lunch för då var W ur gängorna.38,7 i feber ikväll - och då har hon sovit en timme! (Har inte hänt sen hon dagsov för två år sedan....
    Sprutfeber eller svininfulensa?

• kaksmulan
    9oktober skrev 2009-11-25 17:30:03 följande:
    Vi var och tog andra sprutan på W igår, och A's första. Hemringd vid lunch för då var W ur gängorna.38,7 i feber ikväll - och då har hon sovit en timme! (Har inte hänt sen hon dagsov för två år sedan....Sprutfeber eller svininfulensa?
    sprutfeber!!!
  • UmeGullan

Nu känns det bättre... detta missfall gick fysiskt snabbast... var i vecka 9 och det gick på mindre än en vecka från första symptomen på missfall tills det var över... detta innebar också att hormonerna åkte störtlopp rakt ner...
    Man brukar ju prata om 2 dagars blues när man fått bebis... nån sådan har jag aldrig känt av... men det här... det kändes verkligen!
    Sedan är det ju förståss så att det är lugnt och skönt här hemma den här veckan... det är bara den lilla familjen hemma...
    Ibland kanske man bara ska vara tyst för husfridens skull och inte säga hur det känns... men jag mådde så dåligt förra veckan så jag kunde inte vara tyst längre... det jag i vanliga fall klarar av att hantera var omöjligt...
    Gruvar mig för nästa vecka... att vara bonusmamma kan vara bland de mest taskiga roller man kan ha! Försökte prata med min sambo om att jag tror att en del i det hela är att jag fått ta för stort ansvar och att vi inte krävt av mamman att ta ansvar... Nu tex har jag julledigt när min sambo jobbar och det infaller 2 ojämna veckor i rad... Varför ska det vara självklart att jag den andra veckan tar hand om hans barn, tycker man kan ställa krav på mamman då! Min sambo vill inte ta den diskussionen med sitt ex och tycker att barnen kan sköta sig själv och att jag inte behöver bry mig om dom... Själv har jag svårt att strunta i en 13 och 15 åring ... ska jag bara nonchalera att de finns här och strunta i att de aktiveras och strunta i att laga mat åt dem eller ?

• kollberg1

åh umegullan - jag lider med dig!!! med tanke på allt som händer kring dig nu!!!

här händer det inget på bebis fronten heller... denna månad har jag köpte en massa dunder piller, magiska drycker och allt möjligt som på riktigt ska göra en gravid

• 9oktober

Önskar er lcka till i bäbisfabrikerna i vintermörkret!!
    ; )

Fö - hur länge har man "sprutfeber"?? W har ff omkring 38 gr...

//L

• kaksmulan
    9oktober skrev 2009-11-26 18:11:37 följande:
    Önskar er lcka till i bäbisfabrikerna i vintermörkret!!; )Fö - hur länge har man "sprutfeber"?? W har ff omkring 38 gr...//L
    Läste på någon tillförlitlig site (om det var VLL eller sjukvårdsupplysningens) att om man hade feber i mer än tre dygn av sprutan skulle man kontakta sjukvården. MEN jag tror att man ska göra det bara så de kan rapportera in biverkningar.

Jag tror att du får gå på hennes allmäntillstånd i övrigt. Är hon pigg och så på alla sätt och vis så låt henne gå på dagis. Hennes tillstånd smittar åtminstonde inte.
  • Jelon

Har gjort advenstfint här hemma idag eftersom jag jobbar hela helgen. Hade bara tänkt sätta upp ljusstakar coh stjärnor i fönstren men Agnes kunde inte förstå varför de stackars tomtarna skulle ligga kvar i lådorna så de fick komma fram de med Mysigt är det ialla fall med tända ljsu i detta eviga mörker som råder.
    Visst kan vi väl göra som förra året och ordna en liten julfest med glögg och pepparkakor nån gång i december?

• Hellobello

Bra idé, Jelon! Tänkte precis på samma sak härom dagen. Ska man försöka sig på en helg eller är det helt hopplöst? Var var vi då?
    Vi ska fixa lite julstämning på lördag, jag jobbar söndag men lyckligtvis inget mördarpass utan bara 8 timmar, kvällen fri, hurra!

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)