• zandraw

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Ännu en gång dags för en ny tråd. Tiden går i ett rasande tempo .-)

Länkar till de gamla trådarna

nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m2220605.html
    nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m3217457.html
    nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m4287534.html
    nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5701157.html
    nr 5: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7486522.html
    nr 6: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9486399.html
    nr 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11691318.html
    nr 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m14324639.html
    nr 9: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17342113.html
    nr 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20283199.html
    nr 11: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m23375730.html
    nr 12: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26591713.html
    nr 13: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m29542825.html
    nr 14: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m34979854.html
    nr 15: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m37943314.html
    nr 16: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40881305.html
    nr 17: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43592257.html
    nr 18: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m46056876.html

Och en liten lista med våra små telningar, uppdatera med syskon!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35590202.html

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)
  • Kaya

Allt är bra här nere, vi är friska och pigga ÄN SÅ LÄNGE (dessutom vaccinerade mot baconsjukan så nu finns det bara 732 andra virus i omlopp som vi kan bli smittade av ). G trivs så himla bra på sitt dagis och I älskar skolan (han går i TREAN nu - himmel!). Jag - och hela familjen förresten - trivs väldigt bra i Norrköping även om jag kan sakna ibland att bo precis intill sjön som vi gjorde i Umeå... Här får vi nöja oss med Motala Ström (vars vatten INTE inbjuder till bad!).

På det sociala planet fanns det lyckligtvis en motsvarande Familjelivsgrupp här i Norrköping som jag snabbt letade upp, så de mammorna o barnen har vi känt och umgåtts med nu i 3 år sen vi flyttade hit. Kul, för annars blir det liksom bara grannarna och deras barn, de andra barnen o föräldrarna på våra barns skola/dagis, och min mans kollegor och deras barn som man umgås med. (Själv jobbar jag ju återigen hemifrån, undervisar på distans, så jag bidrar inte med några IRL-kontakter till familjen! )

Men oj vad jag saknar er ibland.

K

• mammizen

Kaya: Kul att höra ifrån dig. Det var inte igår

Hello: Kl 16.00 och 16.45 är det. De på dagis sa att det skulle bli sol på söndag så jag håller tummarna för att det stämmer. Tror inte vi har lust att gå om regnet öser ner heller

• Hellobello

På söndag alltså, det låter bra. Jag jobbar lördag-söndag-natten, så söndag passar bättre.

• snillis

Jag och barnen var nere på stan i kväll och tittade på invigningen av ljusfestivalen - jättemysigt - men blött!
    På söndag hänger vi gärna på. Vilken tid är det?

• UmeGullan

Mammatill1: Beklagar sorgen och Grattis till Brölloppsplanerna!

När det gäller vaccination så tänker jag nu att man ska vara glad att man bor i ett land där man har råd att vaccinera folk! Vi är nu vaccinerade hela familjen och ska bara vänta in spruta nr 2 på Lillan.

Annars så är det typ huvudet ovan vattenytan... Vet inte var jag ska börja.... Fick förfrågan om ett nytt jobb... men kunde inte ge klart besked förra veckan eftersom jag var gravid... men misstänkte att jag hade missfall på gång igen! Alltihop slutade med att jag både fick missfall och missade det nya jobbet...

Helt otroligt 3e missfallet på drygt ett år+ alla gånger jag gått över tiden och kännt mig gravid... det ska typ vara omöjligt att bli gravid i min ålder och om man blir gravid vara ytterst ovanligt med så många missfall...
    Inte nog med det den allmänna depressionen gör att jag just nu inte tål se min sambos dotter då jag känner att jag inte alls kan lita på henne...
    styvmamma.nu suger fett...

• UmeGullan

Ps. hänvisar ej till någon hemsida på sista sidan, var bara min inställning till hur det känns att vara styvmamma just nu...

• Keed

A-K tråkigt att det inte funkar med en ny graviditet och typiskt att det inte blev det nya jobbet heller. Du verkar inte ha turen med dig just nu.

Vi vaccinerade båda barnen igår och de sa då inget om ines, om det var för att jag kände vaccinatören som jobbat med mig eller om de ändrat sig vet jag inte. Men idag har ines ont i armen och esther verkar inte ha ont.

Vi följer gärna med till vänortsparken imorgon. Var skall vi mötas och när???

• kaksmulan

Vänortsparken i morgon! Låter jätteroligt! Vi har ingenting för oss så finns bara orken där (för mig alltså) så kommer vi gärna med!

Men som sagt: Vilken plats träffas vi och vilken tid??

Umegullan: Så tråkigt för dig på alla sätt och vis! Jag tänker på sig och skickar många kramar genom cyberspace!!!

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • Molly25

Vi följer gärna med till Vänortsparken imorgon. Tid är inte jätteviktigt men jag tycker 16.00 är lite bättre.

Umegullan: Usch vad tråkigt för er!

• mammizen

A-K: Kram till dig! Lite för mycket elände på en gång kan knäcka den bästa. Kanske du och mannen skulle försöka åka iväg på något bara ni två så du får lite miljöombyte om det är möjligt förstås.

Angående ljusshowen så för mig skulle 16.45 passa bättre för då kan barnen ha fått ätit innan. Vaknar ju så tidigt så de är hungriga tidigt. Tänkte att man kunde mötas där i hörnet på parken som vätter mot Utekompaniet eller vad affären där heter. Typ kl16.35. Sover hos syrran i Pengsjö ikväll så vet inte riktigt när jag kommer in till civilisationen igen. Men så skönt att få äta middag när någon annan lagar maten. Barnen älskar att vara där och busa med sina kusiner. Vi har s jungit sing star Abba och nu ser de stora på Robinson. Mina små sover sött och jag zippar på ett vinglas

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)