• klarafina1

Vart köper man en kattfälla??

ja precis som överkriften säger...

• Svar på tråden Vart köper man en kattfälla??
  • Guldhjärtat

klarafina1 - jag förstår ditt problem! Vi är också drabbade! Har man balkongen öppen så kommer de j***a katterna in! För mig som är katträdd är det ett helsike rent ut sagt. Det är feghet av folk att säga att man ska "stänga fönster och dörrar", vadå ska man inte få ha friheten att få ha det öppet i sitt eget hem?

Kattfälla kanske vore något *s*

• Inexsana

Jag har aldrig förstått varför man ska vara tvungen att freda sig mot ANDRAS egendom.

Gör si eller så säger alla, ok det är jättebra att folk kommer med tips, men varför ska jag som husägare vara tvungen att stänga in mig och mitt för att inte grannen kan hålla reda på sin egendom i detta fall katter.

Om jag vill ha min dörr på vid gavel hela sommaren, då ska jag kunna ha det utan att det kommer en massa katter och skitar ner. och kom inte och säg att mn får dela naturen med alla djur, det är enorm skillnad på tamdjur, och vilda djur.

De vilda djuren går inte helt ogenerat in i mitt hus, jag har aldrig sett en älg helt ogenerat kliva in genom dörren för att kolla om det finns någon god skinkstek framme, som en katt gör.

Och jag har alla möjliga vilda djur på vår tomt, älgar rävar, sorkar osv... inget av de nämnda har grävt upp mina rosor för att skita. eller kissat på mina dyra duntäcken... sorkar och möss hade vi på vinden, då satt vi ut musfälla... så varför får jag inte freda mig mot katt?

Kanske ska jag tillägga att jag har 4 katter själv som av hänsyn till alla är innekatter.

• Inexsana

Ja det där är säkert lika vanligt som att katter kommer in?

• TweleGirl

Jag har själv katt men blir vansinnig när det springer andra katter här och skvätter, än värre om de kommer IN! de har inte i MITT hus att göra för det är INTE deras revir. Jag är helt emot att skada andras djur, och har inte läst hela tråden men förstår att TS har problem med någons katt..?
    Mitt råd är att ta en vattenpistol, vattenslang eller hink med vatten och kasta efter/på katten OM den inte låter sig skrämmas iväg av att du schasar bort den. vatten är ofarligt (förutom mitt i vintern...) och katter tycker INTE om att duscha.

• Tumbling down

Det var bara ett skämt juh..

• Carniwhore

gyro:
    nej, däremot kanske de får placera om katterna.
    Kanske får de bygga en bur som katterna får vara ute i o bli innekatter.
    lära dom att gå i koppel.
    jag hoppas innerligt på att de gärna gör sig det besväret istället för att skicka katterna på avlivning då detta inte borde vara något alternativ.

• TheAngelMoM

tycker att skuta katter är HEMSKT även om dom kommer in hos en själv. det är ju vidrigt rent ut sagt..
    tycker som carniwhore få dom omplacerade, katternsa ska väöl f*n inte lida bara för ägarna inte bryr sig om vad dom gör..
    usch..

• Honey1982

prata med grannarna istället för att sätta ut fällor. plåga absolut inte katterna med fällor!!!

• RadixLecti

Har man katt, och en granne klagar på att katten går in hans/hennes hus, då tar man och konverterar katten till innekatt. Grannsämja är viktigt.

Gör inte kattägaren det, kan man klaga hos kommunen. Låter ägaren trots kommunens varning katten springa lös och in i husen, ja då ska katten tas ifrån ägaren. Ta den till någon som ser efter den ordentligt.

Svar på tråden Vart köper man en kattfälla??