• klarafina1

Vart köper man en kattfälla??

ja precis som överkriften säger...

• Svar på tråden Vart köper man en kattfälla??
  • klarafina1

Nu har jag sagt mitt jag vill inte ha dom i mitt hus eller i min sandlåda. nu ska jag gå och städa

• Lola Jämtland

Lady

Exakt..så skrev jag...Varför ska TS behöva stänga in sig? Ägarna får väl gå efter sina katter under utevistelsen eller ha de i koppel för ha kontroll över dem....

• AnnaGBG

Jag kan svara för Bisou efetrsom jag förut ställde samma fråga...Därför att det verkar galet att fånga dem men alltså, ska du ha dem i buren för evigt eller? Du får ju inte löst problemet genom att bara släppa dem igen, så tänker du alltså ta livet av dem?

• bisou

klarafina1: vill veta eftersom jag blev nyfiken. Klart man undrar om ngn frågar efter en kattfälla. Säkert inte bara jag som undrar heller.... Du har ju inte berättat vad din plan var, vad jag kan se iaf.

• micki

men nu säger iallafall TS att hon ska ringa djurskyddsföreningen!

så nu tycker jag vi kan låta TS och djurskyddsföreningen komma på ett bra sätt som passar både ts och djuren.

• TheAngelMoM

Klarafina1

måste bara fråga vad ska du _göra_ med katterna när du väl fångat dom? du får inte döda dom, du får inte hålla dom fångna, ska du släppa ut dom igen får du ju inte släppa dom hur långt bort som helst, o ändå komemr katterna komma tillbaka antagligen.
    så rä ltie nyfiken på hur _du_ ska gå tillväga när du väl fångat en katt?

• Whippet Monday

www.familjeliv.se/Forum-5-82/m3391595.html

www.familjeliv.se/Forum-5-82/m2430492.html

www.familjeliv.se/Forum-5-98/m3423968.html

www.familjeliv.se/Forum-5-82/m3745972.html

www.familjeliv.se/Forum-5-82/m4106863.html

www.familjeliv.se/Forum-5-82/m1368832.html

www.familjeliv.se/Forum-5-82/m1309587.html

www.familjeliv.se/Forum-5-82/m4116912.html

www.familjeliv.se/Forum-5-150/m4696975.html

www.familjeliv.se/Forum-5-82/m2667694.html

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2827986.html

www.familjeliv.se/Forum-5-82/m3731412.html

www.familjeliv.se/Forum-5-82/m908301.html

• Lady

Kan man inte dela naturen med dess invånare INKL. katter då ska man kanske inte bo i hus......alternativt kan man kompremissa....med detta menar jag att man kan låta djuren vara ifred och ta ansvar för sina ägodelar = se till så att man inte får några objudna gäster i sitt hem (syftar på katterna + andra djur)

Att katter + miljontals andra små och stora djur snokar i ens trädgård, sandlåda blomsterrabbater etc det kan man nog inte göra något åt..........växthus, nät, galler, spraya med gift ....vakta

• Inexsana

Det är fullt lagligt att fånga en katt i en fälla, men det är inte lagligt att lämna katten mer än ett par timmar, fällan måste altså kollas fler gånger om dagen.

Däremot är det olagligt att döda en katt som inte kan antas förvildad. Och det är var persons skyldighet att kolla upp om katten är märkt, antingen med chip eller örontatuering, om det inte finns ett halsband.

Lagen säger att djurägaren är skyldig att hålla efter sitt djur, och kan bli ersättningsskyldig om djuret orsakar skada. Men den lagen motsägs av en dom som säger att det tillhör katternas natur att gå fria och skita i grannens sandlåda.

Så fånga du katten och kör den till polisen, och upplys dem om att du inte vill se katten i ditt hem igen, sen får polisen kontakta ägaren.

Hjälper inte det, kan du kontakta miljökontoret. Och be om råd.

• Lola Jämtland

Lady

O har man utekatt bör man bo på landet, gärna en bit från andra människor. Bor man i ett tätbebyggt område kan man ha katten i koppel.

Svar på tråden Vart köper man en kattfälla??