• klarafina1

Vart köper man en kattfälla??

ja precis som överkriften säger...

• Svar på tråden Vart köper man en kattfälla??
  • AnnaGBG

Prata med dina grannar och så får du sätta upp myggnat för de fönster och dörrar du vill öppna kanske. Det kan du nog få dina grannar att betala.

Katter som springer lösa är ett problem för många, jag vet det mycket väl men ge dig på ägaren, inte katten.

• klarafina1

domhar fått klagom ål från kummunjägaren men det händer inget så vad ska man göra då.
    Ska jag hälsa dom vä'lkommna och låta dom skita ner hela mitt hus

• siamesen

Du far inte heller avliva/döda katter som tillhör nagon annan. Bara sa att du vet.

Haller med ovan, prata med grannarna, eller polisen. Prova med fy-spray eller apelsiner.

• ursul

JAg förstår verkligen att du är arg, men du kan ju inte låta grannens dumhet gå ut över katten/katterna? Polisanmäl grannen istället, då blir de kanske rädda och tar hand om sina katter

• klarafina1

Jag kanske skulle sätta in en kattlucka oxo så dom kan komma och gå hur dom vill.
    Föär man får ju absolut inte ycka det är fel att dom kommer in om jag har förstått rätt

Varför ska jag skydda mej mot DERAS katter
    ska man acceptera att dom pissar och skiter i sandlådan.
    Har en srtor pressening över som dom kryper under.

• micki

men du klarafina!

ring djurskyddsförening och be dom ta hand om dom om de är ett stort problem i ert kvarter dessa katter. Då ger dom katterna ett annat hem om de har tur.

att döda dom är fel men att de ska lorta ner ERT hus är ju fel det med. Okej sätt ut fällor om det är den enda lösningen men prata med ägarna först att ni tänker göra det.

• klarafina1

siamesen ja så inte synd

• Lady

Lola Jämtland.........................
    Tror du att man kan säga AJA BAJA INTE inte gå in där och DÅ lyder djuret och undviker grannhuset??? Nopp så lätt är det inte ...........AJA BAJA fungerar knappt på människor varför skulle det fungera på djur.
    Antigen får katterna gå i koppel/bli inne katter eller så får den irriterade grannen se till att skaffa någon typ av spärr till sina fönster dörrar så att hon slipper djuren.

• AnnaGBG

Klarafina--Lugn i bussen här! Ingen har sagt att du inte får tycka det är jobbigt, sluta nu. Men vad vi säger är att man inte får plåga djur. Du får försöka hitta en annan lösning på problemet!

• klarafina1

Micki bra ide ska ringa dom

bra att nogon kommer med nått konkret.
    Fysprej och apelsiner hjälper inte

Svar på tråden Vart köper man en kattfälla??