• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • isako

Har också anmält..

♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • oOrosamarängerOo
    Stargirl skrev 2009-11-14 08:43:14 följande:
    Packa packa.....det sista inför resant ill Kina....weheeeeee....Ngn som har missat mina snakeskin leggings i bloggen *asg*
    De va lika som bär fast sitter ju en aning snyggare på dig än pudelrockarn
    topnotch
  • Stargirl
    SooJuicy skrev 2009-11-14 10:09:55 följande:
    De va lika som bär fast sitter ju en aning snyggare på dig än pudelrockarn
    *s* hihhi....jag köpte dem helt klart i ett svagt ögonblick. Men ibland gör kan knasiga inköp. Tur att de bara kostade ett par korvören.
  • One

Blev arg häromdagen, också på Tradera. En säljare som jag anmält och, trodde jag, fått bort från Tradera: annonserna försvann efter många om och men. Men döm om min förvåning när aliaset dök upp igen igår eller förrgår! Kan personen möjligen varit avstängd -och nu fått börja sälja igen- och det första den göra är att lägga ut en makeoutdress i rosa som jag tycker ser väldigt kopia ut! (Det rutiga tyget är felaktigt)

Men nu är auktionen borta så jag hoppas att Tradera eller någon annan såg det och att det är därför som auktionen försvann.

Det är femte avenyn som spökar igen....om man nu får säga så. Men jag hoppas jag slipper se just det spöket igen.

Och är det någon annan som har tagit det aliaset så, ursäkta mig,- men just den där klänningen var inte äkta!

• One

Nu har jag bestämt mig! Jag ska beställa siden och försöka sy egna underkjolar! (och tanks och dresses om jag hittar ett mönster jag gillar)!

Syr en hel del till barnen och har sytt festligare klänningar till mig själv, och eftersom jag retat mig på OM´s dumma söm mitt fram som lätt blir förstörd så tänker jag nu börja testa med underkjolarna. De är verkligen inte svåra i mönstret.

Nu ska jag beställa siden! Och spetsar!

Lite OT men var bara tvungen!

Fladder-en avi i brevlådan...och jag som inte hinner till posten idag! Gaah!
    Men jag väntar också på ett pling! i mobilen! Vill ha min kofta och min väska- behöver dem verkligen!

• Nicke Nyfiken
    Stargirl skrev 2009-11-14 09:58:47 följande:
    Stackare som lämnat positiva omdömen och shoppat oäkta plagg tycker så synd om dem......Anmäl....kanske det lönar sig!!
    Hur kan man se att de är kopior?
  • Stargirl
    Nicke Nyfiken skrev 2009-11-14 12:43:20 följande:
    Hur kan man se att de är kopior?
    Man ser ju det på produktbilderna. De är fake all the way.
  • Nicke Nyfiken
    Stargirl skrev 2009-11-14 12:46:22 följande:
    Man ser ju det på produktbilderna. De är fake all the way.
    Men är man inte så bra på Odd Molly kan det vara svårt att se. Är det mycket på tex Tradera som är fake? Jag hatar fake grejer så det skulle vara trist att köpa nått man tror är äkta som sen är fake. Speciellt jobbigt om man inte vet om det själv men andra som tex ni inbitna Odd Mollyare ser det. Kanske bäst att shoppa i vanliga affärer istället. Har köpt två koftor på tradera och nu blir jag osäker på om dom är äkta
  • Stargirl
    Nicke Nyfiken skrev 2009-11-14 12:50:56 följande:
    Men är man inte så bra på Odd Molly kan det vara svårt att se. Är det mycket på tex Tradera som är fake? Jag hatar fake grejer så det skulle vara trist att köpa nått man tror är äkta som sen är fake. Speciellt jobbigt om man inte vet om det själv men andra som tex ni inbitna Odd Mollyare ser det. Kanske bäst att shoppa i vanliga affärer istället. Har köpt två koftor på tradera och nu blir jag osäker på om dom är äkta
    Lägg ut bilder på plaggen, tagsen och loggorna innaför och utanför plagget så tror jag att vi kan avgöra om de är åkta eller ej. Läs i TS om vad man ska kolla efter. Sen kan du alltid fråga här i tråden så får vi ge ett utlåtande vad vi tror. Alltid smartast att köpa i butik men även vi säljer våra plagg på Tradera men håll koll på vem som säljer och vad de sålt innan. Även rutinerade Molly lovers har köpt fake grejer, tyvärr.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III