• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Frusna flickan
    Morty skrev 2009-11-12 20:52:54 följande:
    fru vanheden skrev 2009-11-12 20:49:26 följande:
    Är revolution även rymlig över ryggen? Funderar nämligen på att köpa en sådan.
    Jag tycker att den är rymlig men om den blir trång någonstans är det över axlar/ärmar liksom..
  • Bina

God morgon alla fina Molly-tjejer!

Jag säger som Frusna Flickan till Tabby.. ta inte mindre.. din normala blir fint!

Jag har skrivit ett litet inlägg idag på min blogg om vem som är en "Riktig Odd Molly Lover" ... jag vore tacksam om jag kunde få era tankar där också. everydaymolly.blogspot.com/2009/11/vem-ar-en-riktig-odd-molly-lover.html

Trevlig helg! och tack till er som redan svarat!
    KRAM

• Morty

fru vanheden skrev 2009-11-13 07:00:43 följande:

Ja, jag tycker att den är det..Köpte först en 2 men den var verkligen rymlig så jag chansade och sålde den och köpte en strl och den satt mkt bättre...Lite trängre i armarna men det rättade till sig snabbt Så är du sugen på den så gå absolut inte upp i strl.Den är underbart fin iaf tycker jag
    Tack!

Frusna flickan skrev 2009-11-13 09:01:03 följande:
    Jag tycker att den är rymlig men om den blir trång någonstans är det över axlar/ärmar liksom..
    Tack!

Får se vilken storlek det blir.....ska se om de har någon av storlekarna hos lokala affären. De har inte den i Royal så jag får väl beställa den via nätet i så fall.
  • Tabby
    Bina skrev 2009-11-13 09:02:54 följande:
    God morgon alla fina Molly-tjejer! Jag säger som Frusna Flickan till Tabby.. ta inte mindre.. din normala blir fint!Jag har skrivit ett litet inlägg idag på min blogg om vem som är en "Riktig Odd Molly Lover" ... jag vore tacksam om jag kunde få era tankar där också. everydaymolly.blogspot.com/2009/11/vem-ar-en-...Trevlig helg! och tack till er som redan svarat!KRAM
    Men jag har ingen normal, utan är 0 ibland och 1 ibland . Men stor byst har jag inte.
  • isako
    Bina skrev 2009-11-13 09:02:54 följande:
    God morgon alla fina Molly-tjejer! Jag säger som Frusna Flickan till Tabby.. ta inte mindre.. din normala blir fint!Jag har skrivit ett litet inlägg idag på min blogg om vem som är en "Riktig Odd Molly Lover" ... jag vore tacksam om jag kunde få era tankar där också. everydaymolly.blogspot.com/2009/11/vem-ar-en-...Trevlig helg! och tack till er som redan svarat!KRAM
    Har svarat Skall bli roligt att se sen när du samanställer det
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • Babybalo
    Tabby skrev 2009-11-13 11:45:07 följande:
    Men jag har ingen normal, utan är 0 ibland och 1 ibland . Men stor byst har jag inte.
    Jag har relativt stor byst (75 D) och jag provade både 1 och 2 innan jag slog till. 1.an sitter verkligen mycket snyggare på mig, framhäver formerna på ett smickrande sätt. 2:an blev liksom lite säckigare och ja, inte lika snyggt helt enkelt. Den sitter inte alls för tajt över rygg/axlar/armar och då har jag ändå stl 2 i många andra Mollysar. Antar dock att det är olika beroende på kroppsform och hur man vill att den ska sitta. Lycka till med ditt val!
  • fru vanheden
    Tabby skrev 2009-11-13 11:45:07 följande:
    Hmm, svårt..
    Jag har ju 2 i min och har en stor byst och tycker inte att den sitter för tight...

Fick idag hem min Glazing frill tank från folkart och jag tog den i 1 för det var den enda som fanns...
    Och den är lite liten
    Lite väl tight över valkarna
    Någon som har den och tror att den kan töja ut sig?
    Jag har nämligen toppen i samma och den upplevde jag som lite väl rymlig till mig så jag trodde att tanken skulle också vara samma..

Ingen som vet något om fler reor på gång?
    dsmammor rules
  • brawny

hörni tjejer,

vad har ni för mollykläder som ni går runt hemma o myser i? jag insåg idag när jag kom hem att jag inte har ett enda "mysplagg" o surfade runt lite nu o letade.

är det velourplaggen man ska satsa på i så fall? o är det ngn som varit modig o köpt jumsuiten? eller vad har ni på er där hemma?

ge mig köpråd!

mymollyoddities.wordpress.com/

• fru vanheden
    brawny skrev 2009-11-13 15:07:13 följande:
    hörni tjejer, vad har ni för mollykläder som ni går runt hemma o myser i? jag insåg idag när jag kom hem att jag inte har ett enda "mysplagg" o surfade runt lite nu o letade. är det velourplaggen man ska satsa på i så fall? o är det ngn som varit modig o köpt jumsuiten? eller vad har ni på er där hemma? ge mig köpråd! mymollyoddities.wordpress.com/
    Jag har nu på mej min velourklänning som jag köpte på camprade..
    Den är helmysig men också snygg
    Spoiler underkjol och underklänning och knästrumpor i chalk till så blir det fint och mysigt!
    den där heldressen skulle jag nog se ut som en jättebebis i
    dsmammor rules
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III