• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Mariajac

Jag vill också ha fatt på ett sådant skärp! Några tips?

• brawny
    Mariajac skrev 2009-11-12 09:40:58 följande:
    Här kan man se bilder på Odd Mollys pre-spring!!!campaign.constantcontact.com/render!!!
    Vilka fina blusar o toppar! Det kommer bli galet när det släpps för jag vill ju ha nästan allt...
  • brawny

Jag är också på jakt efter ett sånt knytskärp från HM. Har kollat i butikerna här i stan men där är de slut. Ska kolla i en liten stad som ligger nära här i helgen. Där brukar det finnas kvar sånt som är slut i stan. Ett tips för er andra också kanske?

• Peak

vilka fina modeller som kommer!
    Såg ni äntligen hemma, visst hade väl tjejen som fick nytt sovrum en OM på sig? Namn??

Fanns det inte en lista på butiker som säljer OM i ts innan? Vart hittar man den? Kikade i de gamla trådarna och hittade ingen, kanske kommer ihåg fel?

• One

Ni som har kneelenght socks - vilken färg tycker ni är användbarast? Funderar på chalk, grey eller blue.

Sedan mockaväskorna: någon som märkt om de fäller färg om de blir blöta? Tänker mig ett snöande, med t.ex. blötsnö, om de då fäller blir min ljusa jacka färgad...=inte kul.
    Någon som vet? Eller kan testa: gnugga med en vit fuktig lapp på en väska- blir den färgad?

Sedan- vad är det för nr på den pre-spring klänningen som Helena Christenssen har på sig- den som vi alla verkar gilla?

• freemind
    Peak skrev 2009-11-12 12:15:20 följande:
    vilka fina modeller som kommer!Såg ni äntligen hemma, visst hade väl tjejen som fick nytt sovrum en OM på sig? Namn??Fanns det inte en lista på butiker som säljer OM i ts innan? Vart hittar man den? Kikade i de gamla trådarna och hittade ingen, kanske kommer ihåg fel?
    Den heter: #916 Blue eyed tunic

mollyist.blogspot.com/
  • freemind
    One skrev 2009-11-12 12:31:19 följande:
    Ni som har kneelenght socks - vilken färg tycker ni är användbarast? Funderar på chalk, grey eller blue.Sedan mockaväskorna: någon som märkt om de fäller färg om de blir blöta? Tänker mig ett snöande, med t.ex. blötsnö, om de då fäller blir min ljusa jacka färgad...=inte kul.Någon som vet? Eller kan testa: gnugga med en vit fuktig lapp på en väska- blir den färgad?Sedan- vad är det för nr på den pre-spring klänningen som Helena Christenssen har på sig- den som vi alla verkar gilla?
    Helenas klänning heter: #222 duvet rose dress
    Mina kneelenght socks i chalk använder jag mest.
    Mockaväskorna kan jag inte hjälpa dig med... tyvärr.

mollyist.blogspot.com/
  • One

Tack för hjälpen med socks och nr på klänningen!

Ny fråga igen då- (är hemma och vab:ar därav tiden att surfa runt....)

First lady angora cardigan eller alpacka hoodly knit- vilken är mest användbar?
    Själv lutar jag åt den förstnämnda eftersom den inte har knyt..men kan inte bestämma mig för färg.... Kan man ha knyt-koftan utan att knyta eller blir den som lovely knitsen- inte så snyggt?

Grå= fungerar alltid, men hur kul är färgen egentligen...?

Royal= älskar den, men håller den i längden? Eller blir det för mycket- är ju rätt stark färg.

Tycker alltid att jag chansar "safe"- har bättrat mig men vill också att ett dyrt plagg ska hålla flera säsonger.

• isako
    One skrev 2009-11-12 13:34:56 följande:
    Tack för hjälpen med socks och nr på klänningen!Ny fråga igen då- (är hemma och vab:ar därav tiden att surfa runt....)First lady angora cardigan eller alpacka hoodly knit- vilken är mest användbar?Själv lutar jag åt den förstnämnda eftersom den inte har knyt..men kan inte bestämma mig för färg.... Kan man ha knyt-koftan utan att knyta eller blir den som lovely knitsen- inte så snyggt?Grå= fungerar alltid, men hur kul är färgen egentligen...?Royal= älskar den, men håller den i längden? Eller blir det för mycket- är ju rätt stark färg.Tycker alltid att jag chansar "safe"- har bättrat mig men vill också att ett dyrt plagg ska hålla flera säsonger.
    First lady enligt mig och ABSOLUT i royal om du hittar en sådan! Uunderbar färg som sätter färg på tillvaron. Grå går att köpa när som i stort sätt så kör på Royal
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III