• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • fru vanheden
    Nicke Nyfiken skrev 2009-11-14 12:50:56 följande:
    Men är man inte så bra på Odd Molly kan det vara svårt att se. Är det mycket på tex Tradera som är fake? Jag hatar fake grejer så det skulle vara trist att köpa nått man tror är äkta som sen är fake. Speciellt jobbigt om man inte vet om det själv men andra som tex ni inbitna Odd Mollyare ser det. Kanske bäst att shoppa i vanliga affärer istället. Har köpt två koftor på tradera och nu blir jag osäker på om dom är äkta
    De som säljer likadana kläder, helt nya om och om igen säljer oftast fake..
    Sen nu har jag lagt ut helt nya plagg som jag har beställt men inte passat mej istället för att skicka tillbaka men det är olika plagg och aldrig likadana tex..
    Ett bra tips
    dsmammor rules
  • Selleri

Någon som vet hur Verand coat från Burn baby burn kollektionen är i strlk? Ska beställa från nätet och tänkte att eftersom att den är omlott och jag är rätt kort kanske det blir finast om jag tar en liten strlk om den inte är väldigt liten runt bysten och i armarna?

Tack på förhan om någon vänlig själ kan svara

• isako
    One skrev 2009-11-14 12:35:12 följande:
    Nu har jag bestämt mig! Jag ska beställa siden och försöka sy egna underkjolar! (och tanks och dresses om jag hittar ett mönster jag gillar)!Syr en hel del till barnen och har sytt festligare klänningar till mig själv, och eftersom jag retat mig på OM´s dumma söm mitt fram som lätt blir förstörd så tänker jag nu börja testa med underkjolarna. De är verkligen inte svåra i mönstret.Nu ska jag beställa siden! Och spetsar!Lite OT men var bara tvungen!Fladder-en avi i brevlådan...och jag som inte hinner till posten idag! Gaah!Men jag väntar också på ett pling! i mobilen! Vill ha min kofta och min väska- behöver dem verkligen!
    Oh vad roligt! Lyllo dig som kan sy! Jag klarar inte av det. Blir galet perektionist så jag klarar inte av det haha
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • Nicke Nyfiken

fru vanheden skrev 2009-11-14 13:22:15 följande:

De som säljer likadana kläder, helt nya om och om igen säljer oftast fake..Sen nu har jag lagt ut helt nya plagg som jag har beställt men inte passat mej istället för att skicka tillbaka men det är olika plagg och aldrig likadana tex..Ett bra tips
    OK, så tror jag inte det var. Är en ganska van traderare så jag brukar ha lite koll. Men jag viste faktiskt inte att det fanns så mycket fake Odd Molly.

En annan fråga, varför ska man spara tagsen som jag märkt att många gör?
  • isako
    Nicke Nyfiken skrev 2009-11-14 14:57:29 följande:
    fru vanheden skrev 2009-11-14 13:22:15 följande: OK, så tror jag inte det var. Är en ganska van traderare så jag brukar ha lite koll. Men jag viste faktiskt inte att det fanns så mycket fake Odd Molly.En annan fråga, varför ska man spara tagsen som jag märkt att många gör?
    haha Det är nog vi som är lite knäppa.. Men man - eller jag - kommer inte för mig att slänga dom. Fråga mig inte varför för det har gubben försökt många gånger.
  • Cashew

jag sparar mina för att det verkar som att folk gärna ser att de finns kvar när man ska sälja dom. sen så underlättar det om man sparar knapparna tillsammans med taggen så man kan hålla reda på alla knappar, vilken som är till vilket plagg.

Nicke Nyfiken skrev 2009-11-14 14:57:29 följande:

fru vanheden skrev 2009-11-14 13:22:15 följande:
    OK, så tror jag inte det var. Är en ganska van traderare så jag brukar ha lite koll. Men jag viste faktiskt inte att det fanns så mycket fake Odd Molly.En annan fråga, varför ska man spara tagsen som jag märkt att många gör?
  • MammatillO

Nu kommer fler sko frågor , Sett att några av er tjejer har dom klassiska Uggsen i mocka, Är i valet och kvalet om ett par sådana också ska få flytta hit då jag hade tänkt att dom skulle få "hänga" med då vi är och ska åka skidor bla då tycker att classic cardys helt klart inte är lämpade för att hålla mina fötter varma i skidbacken /pulka backen. Hur har era hållit och har Ullen hållit sig fin alltså inte släppt och hur gör ni för att mockan ska hålla sig fin impregnerar ni dom ?

• Tindrisen03

ÄLSKAR min taradiddle dress i grey! Är det någon som vet var man skulle kunna få tag i en i powder stl 2 el 3?

♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • isako
    Nicke Nyfiken skrev 2009-11-15 09:29:59 följande:
    Nu är det jag med mina frågor igen....nybörjare på Odd Molly skulle ni säga att den här är äkta? Hur är den i storlek?www.tradera.com/Odd-Molly-Check-Me-blouse-stl...
    Skulle absolut säga att den var äkta. Det du skall leta efter är som sagt det som står i ts. Den är normal till stor i strlk. Är du mellan två strlkar och inte har väldigt kraqftiga överarmar kan du gå ner en strlk.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III