• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Sommarbebben
    Peak skrev 2009-11-12 12:15:20 följande:
    vilka fina modeller som kommer!Såg ni äntligen hemma, visst hade väl tjejen som fick nytt sovrum en OM på sig? Namn??Fanns det inte en lista på butiker som säljer OM i ts innan? Vart hittar man den? Kikade i de gamla trådarna och hittade ingen, kanske kommer ihåg fel?
    Japp, jag skrev ett inlägg om henne direkt efter programmet. Jag min virrpanna fick ju för mig att det var en ny tunika, då jag tyckte den påminnde så om klänningen som kommer i pre-spring släppet. Men så var det ju inte, utan tunikan kom ifrån pre-spring släppet i december förra året.
    Men hur som helst, de påminner ju starkt om varandra till stilen tycker jag.
    Du kan läsa mer om det här:
    mollyflickan.blogspot.com/2009/11/sag-ensam-hemma-pa-4an-precis_10.html
  • Morty
    One skrev 2009-11-12 13:34:56 följande:
    Tack för hjälpen med socks och nr på klänningen!Ny fråga igen då- (är hemma och vab:ar därav tiden att surfa runt....)First lady angora cardigan eller alpacka hoodly knit- vilken är mest användbar?Själv lutar jag åt den förstnämnda eftersom den inte har knyt..men kan inte bestämma mig för färg.... Kan man ha knyt-koftan utan att knyta eller blir den som lovely knitsen- inte så snyggt?Grå= fungerar alltid, men hur kul är färgen egentligen...?Royal= älskar den, men håller den i längden? Eller blir det för mycket- är ju rätt stark färg.Tycker alltid att jag chansar "safe"- har bättrat mig men vill också att ett dyrt plagg ska hålla flera säsonger.
    Helt klart Royal. Har du hittat någon Alpacka hoodly knit i färgen royal i någon svensk shop? Jag letar efter en sådan.
  • One

Det blev en first lady i royal...! Synd att jag alltid ska handla så sent i veckan bara- brukar ju aldrig hinna komma innan helgerna...undras hur det kommer sig..?

Och en suede tassel bag...som jag suktat på länge. Är ingen väskmänniska överlag, men när jag väl vill ha en väska ska det viktigaste få plats. Nuvarande väska har gått sönder, och är för liten. Det är iaf så jag försvarar köpet......

Nu ska jag spara mig för favoritklänningen, om den är normal i storlek. Är lite orolig för att 222 ska vara smal i ärmarna. Titta på bilderna- vad tror ni? Sedan har jag inte 100% bestämt mig: priset känns lite väl högt 2400kr....Men det är faktiskt det enda ur pre-spring som jag är intresserad av . Gillar inget annat av det jag sett.

Men lite knas känns det att ev. köpa en tunn vårklänning i december??? Varför släpper man pre-spring så in i h-e (ursäkta mig) tidigt?? Pre-.spring borde ju ligga i februari! Spring i mars-april, sommar i juni, prespring i augusti, höst i september-oktober, vinter november. Tycker jag. Personligen tycker jag också att de kan skippa pre- kollektionerna.

Nu ska jag svida om för drop-in fika på barnens dagis. Ut i kylan!

• One

Nä, på OM´s hemsida verkar den inte finnas i royal (hooded). Tyvärr...

• fru vanheden
    One skrev 2009-11-12 14:55:46 följande:
    Det blev en first lady i royal...! Synd att jag alltid ska handla så sent i veckan bara- brukar ju aldrig hinna komma innan helgerna...undras hur det kommer sig..?Och en suede tassel bag...som jag suktat på länge. Är ingen väskmänniska överlag, men när jag väl vill ha en väska ska det viktigaste få plats. Nuvarande väska har gått sönder, och är för liten. Det är iaf så jag försvarar köpet...... Nu ska jag spara mig för favoritklänningen, om den är normal i storlek. Är lite orolig för att 222 ska vara smal i ärmarna. Titta på bilderna- vad tror ni? Sedan har jag inte 100% bestämt mig: priset känns lite väl högt 2400kr....Men det är faktiskt det enda ur pre-spring som jag är intresserad av . Gillar inget annat av det jag sett.Men lite knas känns det att ev. köpa en tunn vårklänning i december??? Varför släpper man pre-spring så in i h-e (ursäkta mig) tidigt?? Pre-.spring borde ju ligga i februari! Spring i mars-april, sommar i juni, prespring i augusti, höst i september-oktober, vinter november. Tycker jag. Personligen tycker jag också att de kan skippa pre- kollektionerna.Nu ska jag svida om för drop-in fika på barnens dagis. Ut i kylan!
    Har du sett priserna på pre-spring kläderna någonstans?
    Så klänning 222 kommer att kosta 2400??

Bra att veta hur mkt man ska lägga undan
    Man vill ju ha så mkt som vanligt

Min mössa fuzzy beanie har fortfarande inte kommit från stayhard utan verkar ha fastnat i Malmö..Pratade indag med posten med de fattade inget..
    Jag har mailat stayhard utan svar nu så idag var min man i hörby på jobb och då skickade jag han till idyll interiör att köpa en där för nu vill jag minsann inte vänta mer
    dsmammor rules
  • Morty
    One skrev 2009-11-12 14:58:18 följande:
    Nä, på OM´s hemsida verkar den inte finnas i royal (hooded). Tyvärr...
    Det ska finnas har sett den i en blogg samt någon utländsk shop. Ger inte upp hoppet ännu iaf.
  • Sue  Ellen

Är det rea nånstans i nån web-shop?? Är lite snål men vill ändå shoppa Molly. Behöver en "pick-me-up".

• Frusna flickan
    Mariajac skrev 2009-11-12 09:40:58 följande:
    Här kan man se bilder på Odd Mollys pre-spring!!!campaign.constantcontact.com/render!!!
    Tack! Åh vad kul att se dem så detaljerat mot tidigare reklambilder. Jag vill så gärna ha den söta klänningen men även blusen med spets i högra hörnet samt den rösa kortärmade med rosor på, nr 3 längst upp. Verkligen söta plagg och fina pastellfärger. Älskar ljusblått!!!!!!
  • Mabimao

Odd Molly butiken i Sthlm och tex Mathilde har de söndagsöppet?
    Kanske skall på en tripp över lördag o söndag.......

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III