• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Tabby

Ni som har hearted tunic, har ni den i er vanliga storlek? Om man är mellan 2 storlekar, ska man ta den större eller mindre storleken?

• fru vanheden
    Tabby skrev 2009-11-12 20:38:41 följande:
    Ni som har hearted tunic, har ni den i er vanliga storlek? Om man är mellan 2 storlekar, ska man ta den större eller mindre storleken?
    Jag har min i strl 2 som det mesta jag har i
    Det som jag har 1 i är revolution blouse och alpaca mix long cardigan för de är rymliga...
    dsmammor rules
  • Morty

fru vanheden skrev 2009-11-12 20:49:26 följande:

Jag har min i strl 2 som det mesta jag har i Det som jag har 1 i är revolution blouse och alpaca mix long cardigan för de är rymliga...
    Är revolution även rymlig över ryggen? Funderar nämligen på att köpa en sådan.
  • nick name
    Jag är en 1-2:a och jag tog stlk 1 på Hearted Tunic. Jag hade nog lika gärna kunnat ha stlk 2 också så det beror kanske lite på hur man vill att sina kläder ska sitta.

Alltså, snacka om icke-svar, sorry
  • Sommarbebben
    Jag röstar på att gå upp i strl då jag tyckte den var väldigt smal i ärmarna.
  • One

Innan jag somnar för natten:

Priset på nr 222 har jag fått reda på via en molly-blogg, minns ej vilken tyvärr. Man kan ju alltid hoppas på att det är fel...

Hearted tunic tycker jag är helt normal i storleken. Har själv problem med för smala ärmar för mina armar är tydligen lite grövre än vad OM vanligtvis tänker sig?, och upplever inte att hearted tunic är trång i ärmen.
    Jag har stl 2 i vanliga fall och en stl. 3 skulle förmodligen bli för stor och inte sitta snyggt. Jag har dock ingen exceptionellt stor byst heller (75B) och den sitter bra där. Har du större byst kanske stl 3 är att föredra.
    Jag skulle inte kunnat ha en stl 1 ialla fall.

Sov gott allihopa!

• Babybalo
    Jag är 1-2:a och har stl 1 på min hearted tunic. Tycker att den sitter riktigt snyggt!
  • MammatillO

Nu har jag suttit och kollat in alla svenska webshoppar och bestämt mig vad jag ska handla då det blir rea , Är man galen eller vad

Just nu försöker jag bestämma mig en gång för alla vilken kappa jag ska ha , Mailade en butik och enligt ägaren fanns den en once in a life time coat kvar i min storlek men jag inväntar rea och om det inte blir den så ska jag ha en nowornever coat

• fru vanheden
    Morty skrev 2009-11-12 20:52:54 följande:
    fru vanheden skrev 2009-11-12 20:49:26 följande: Är revolution även rymlig över ryggen? Funderar nämligen på att köpa en sådan.
    Ja, jag tycker att den är det..
    Köpte först en 2 men den var verkligen rymlig så jag chansade och sålde den och köpte en strl och den satt mkt bättre...Lite trängre i armarna men det rättade till sig snabbt
    Så är du sugen på den så gå absolut inte upp i strl.
    Den är underbart fin iaf tycker jag
    dsmammor rules
  • Frusna flickan
    Absolut den störrre om du har byst! Jag har 3 ibland 3 på molly. På denna har jag 3 men önskar en fyra, den är så tajt över brösten just men stor i övrigt nertill. Så har du C el större ta INTE den mindre säger jag.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III