• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Puffig Pingla
    Tabby skrev 2009-11-20 23:22:38 följande:
    Har nu fått svar från säljaren . Jag skrev att jag var lite orolig."Det behöver du inte vara, kjolen är en äkta odd molly som jag har köpt på odd mollys utförsäljning "Med tanke på vad ni skrev innan, tror jag henne.
    Jag har handlat av henne och hämtat varan i hemmet. Hon är helt ok. Du kan tryggt handla.
    Jag har en likadan kjol och är supernöjd med den.
  • Tabby
    Puffig Pingla skrev 2009-11-21 00:07:50 följande:
    Jag har handlat av henne och hämtat varan i hemmet. Hon är helt ok. Du kan tryggt handla. Jag har en likadan kjol och är supernöjd med den.
    Jag såg hur fint den satt på dig i bloggen
  • Frusna flickan
    isako skrev 2009-11-20 23:37:07 följande:
    Hej tjejer. fått ett litet paket idag så jag slänger in min "vackra" nynna i bildtråden Längtar såå till vårkollektionen! Vill ha fler makeout blouse och den råsa velour klänningen som är på G.. Ohh meinen gotten!!
    Så fin du är i tassel toppen! Den är underbar! och det är ju så den ska sitta. Min var för stor för mig så den är ppå väg ut Vill hitta en mindre.
  • Skrutteruttan
    Ullis 10 skrev 2009-11-20 23:45:05 följande:
    så de är verkligen sköna på då?:)
    Absolut, känns fotriktiga om man säger så {#lang_emotions_smile}.
    Idag var jag på Smultrongården och hämtade hem de efterlängtade Calou-bootsen...Tänkte ha dem till kappan...
    Eva som har Smultrongården hade på sig Indy dress i chocolate, inser hur fin den klänningen är och vad glad jag är för att jag precis köpt den!
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com/♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • One

Ang spoilersen som håller på att gå upp i sömmen fram: gå till en skräddare, så fort som möjligt, och se om de kan fixa det. Kostar nog.

Det är precis det som gör att jag egentligen tvekar varje gång jag vill ha en spoiler....och att jag köpt "för stora" för att det inte ska bli sånt "tryck" på sömmen mitt fram vid bysten...
    Nu tänker jag sy mina egna. Väntar på sidenet...Jag kan nämligen inte ha annat än äkta siden: jag blir som ett åskväder: helt elektrisk!

Men jag har hört att det inte kommer fler spoilers från OM utan något annat-nytt. Väntar med spänning! Och hoppas att det inte är en massa i mesh: avskyr det.

• isako
    Frusna flickan skrev 2009-11-21 09:51:26 följande:
    Så fin du är i tassel toppen! Den är underbar! och det är ju så den ska sitta. Min var för stor för mig så den är ppå väg ut Vill hitta en mindre.
    Tack sötis. Klickade faktiskt hem en 3a också då den nog är något stor.. Syns inte så tydligt på bilderna kanske något på bilden bakifrån. Men vi får se. Men sååå fin den är i verkligheten! Ojojoj vilken goding.
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • jojoa75

Fick hem en strl större i shortdressen (visade ju bild här på en som tryckte in bysten för den var för liten där). Den sitter kanon upptill, men himmelens massa tyg nertill... Känner nästan att jag måste ha en kofta som sitter åt lite eller skärp i midjan för att visa att jag faktiskt har former där under

• jojoa75

Oops glömde..
    så jag är lite sugen på en hoodknit, om jag tar en brun så kanske jag har en del annat jag kan ha till den. hmm svårt!
    Är ju så sugen på en lovelyknit i almost black oxå.. o en tasseltop i chocolate el chalk.
    En chocolate hoodknit, passar den till voiledressen i rött o tassel i chalk? Har haft svart under till voiledressen, men det är ju eg brunt på den o inte svart.

• isako
    jojoa75 skrev 2009-11-21 16:04:09 följande:
    Oops glömde..så jag är lite sugen på en hoodknit, om jag tar en brun så kanske jag har en del annat jag kan ha till den. hmm svårt!Är ju så sugen på en lovelyknit i almost black oxå.. o en tasseltop i chocolate el chalk. En chocolate hoodknit, passar den till voiledressen i rött o tassel i chalk? Har haft svart under till voiledressen, men det är ju eg brunt på den o inte svart.
    Hoodknit i brunt absolut. Såå fin tycker jag. Jag tycker den borde passa till både voiledressen i rött o i chalk. Båda har ju bruna inslag. Har själv också svart till min men som du säger så finns det ju brunt i stygnen.
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III