Maria84 skrev 2010-01-05 09:41:10 följande:
Fasiken så tung i huvudet jag känner mig idag, varit för varmt i sovrummet inatt. Är så trött på min kropp just nu..
Bim + 4 idag och ingen tant och inget plus. Så här har den aldrig krånglat förut, vilken bra början på året. Det underlättar ju inte direkt. Måste sätta mig och kolla runt ev praktikplatser i dagarna nu så jag kan hänga mig på telefon på måndag. Har inte den blekaste var jag ska ge mig ut och inom vilket område. Pulkaåkning var det tänkt idag, men jag tror vi väntar lite och ser om det vill gå ned lite i grader först för nu är det liiiite för kallt
hoppas du är gravid.ibland visar inte första testet ett +.
Maria84 skrev 2010-01-04 23:49:08 följande:
Vad glad jag vore om jag hade ett jobb och det behöver inte ens vara heltid! Skulle vara glad för minsta lilla men det är svårt att hitta nåt, framför allt om man inte har jobbat tidigare. Vet inte hur många ansökningar jag har skickat in till.
jag har jobbat på cloetta,en mataffär i hjulsbro,servicehem,dagis,sommarkollo som ung.en second hand som jag stormtrivdes på.sen har jag vart arbetslös mellan de större barnen,och när vi väntade sista barnet så jobbade jag på en second hand affär som var toppenbra.men när jag kom tillbaks efter mitt MA så blev jag utfryst,ingen hejade på mig.jag var osynlig.jag slutade just för att sorgen efter vårt döda barn och utfrysningen var ett helvete samt att lönen var 0 kr,villket gjorde att ekonomin blev sämre.
maken och jag har kommit fram till hur vi vill ha i vår familj.men det sticker visst många i ögonen att man är "hemmafru"vad är det för fult med det?tydligen är folk avundssjuka....
jag umgås med våra kära
barn.vi får mycket tid tillsammans.jag tar hand om hemmet och barnen,städar,tvättar osv.maken har sitt jobb och jag har mitt jobb här hemma.sen har jag även ett jobb hemma som jag bara älskar och det är att sy barnkläder och babysaker som är omtyckta av många köpare.sen har jag även turen att jobba som dagmatte ibland.
och ni som klagar på att jag klagar hela dagarna i denna tråd.villket jag inte ens gör!ni kan bara hålla
tyst.ni vet inte ett dugg om min/vår bakgrund.och ni kommer inte få veta den heller,för den vet bara ytterst få i min närhet.
sen finns det många som gnäller i denna tråd,men vissa är ju poulära och när de gnäller så är det helt okej.