Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

JePaLuLi skrev 2009-12-31 16:41:41 följande:
    Vad gullig du är. Ja det får de minsann! Ha en bra dag! Här blir det stillsamt firande hemma, Lucas kräktes i natt och Linus hade hög feber. Men det är full fart på båda två nu igen som tur är, fast man känner ju att man är bra seg.
    tack.ni får ha ett riktigt bra nyår,sänder krya på dig kramar till söta gossarna.vi ska hålla oss inomhus då minsta tösen är livrädd för smällare och raketer.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet

stackars barn!
    http://corren.se/Sverige/?articleId=5072483&date=&menuids=
    kollar inte föräldrar till sina barn?

här somnade jag och barnet runt kl 22.sen vaknade jag till runt 12 slaget en kort stund.här var hundarna supergoa som lät mig få SOVMORGON till kl 06:30

hoppas alla hade ett bra nyår

• Familjetrollet
    Tingelingstar skrev 2010-01-01 13:27:17 följande:
    Jätte trist att sånt händer men man kan nog inte alla gånger skylla på föräldrarna. Om jag inte minns fel var det väl din tjej som försvann i några minuter på Ikano?
    pga av att hon gick ut fel väg ur bokaffären.men vi letade direkt och de efterlyste henne via högtalaren inom några få minuter.efter några få minuter återfanns hon i underklädbutiken snett emot bokaffären.

vi har lärt våra barn redan som mycket små att de aldrig få ta emot godis,hjälpa okända att leta efter "djur" osv.och om nån försöker göra nått så ska de skrika högt.

men att ett barn försvinner spårlöst mitt i natten är hemskt!att barnet har blivit kidnappat verkar konstigt,för ett barn skriker väll om nån okänd tar tag i en....
    Indratvillingmamma skrev 2010-01-01 16:04:46 följande:
    Jag är så oändligt tacksam att mina barn inte är av springa-iväg-sorten. Trots att de alltid håller sig intill oss så har man tappat dem utom synhåll ibland och det är långa sekunder innan man hittar dom.
    vår minsta tös var sådan,men hon vet hur fel det är att smyga iväg så numera lämnar hon oss inte i varuhusen längre.

i stora folkmassor så får barnen aldrig gå före oss,utan de måste gå brevid eller hålla i handen så att vi har 100% uppsikt över dem
  • Familjetrollet
    Mizzz skrev 2010-01-01 19:43:25 följande:
    Vem har sagt att det är någon okänd? Verkar ju som om polisen söker inom släkten. Min gissning är att pappa har varit och norpat henne och är långt över gränsen vid detta lag...
    det visar sig med tiden.barnet var med sina föräldrar.alla minns väll Bobby?de påstod att han hade försvunnit,men sanningen var att han var mördad och dumpad i en sjö!
    Tingelingstar skrev 2010-01-01 19:24:29 följande:
    Jo men tydligen så hade du inte 100 % uppsikt över henne då hon försvann en stund . Jag säger inte att du har brustit i föräldraskapet, menar bara att det är lätthänt och att man inte alltid ska skylla på föräldrarna. Det behöver inte gå till som så att någon tar tag i en unge och springer iväg.
    jo då, men hon gick fel väg ut ur butiken...
  • Familjetrollet
    Tingelingstar skrev 2010-01-01 20:04:53 följande:
    Känner mig lite tjatig nu men om du hade haft 100% uppsikt över henne hade du väl sett henne ta fel utgång och därmed aldrig behövt leta.
    hade jag haft ögon i nacken så hade jag sett det.
    hoppas de finner flicka vid liv.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-01-01 21:18:39 följande:
    Mina tankar gick också direkt till Bobby. Får hoppas att det inte är ett liknande fall...
    precis.låter märkligt.det borde finnas hundratals vittnen runt där de stod....
  • Familjetrollet
    Mizzz skrev 2010-01-01 21:30:27 följande:
    Med tankte på att de gått ut med helt fel signalement så är det ju inte så konstigt... Fickan är ju långt ifrån blond. Hoppas de får upp nåt spår snart.Men som sagt, min gissning är pappan och att han åkt hit från irak och hämtat henne.
    ja det stor skillnad på att vara ljushårig och svarthårig.nu säger mamma plötsligt att två män tog barnet!nä det luktar skumt.om nån kidnappar ens barn i en stor folkmassa så SKRIKER man ju på HJÄLP!
  • Familjetrollet
    Mandarin skrev 2010-01-02 19:29:10 följande:
    www.rusta.se/zoom-bild_20951075.html Denna tapet har vi inhandlat till Alex rum. Vet dock inte om vi ska ha den på seda väggen eller på den motsatta väggen (rak).  På den rak väggen sitter två hyllor och även hennes bokhylla står där. Då skulle dom sakerna skymma en del.
    wow villka fina tapeter
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-03 09:20:44 följande:
    Jo jag fattade det... det var därför jag skrev att han skrattade första gången på sjukhuset på dag två... högt skratt alltså.. och sen smilade han. Han skrattar nästan jämt, tycker väl hela världen ser knasig ut.. *haha*
    ja han är en riktigt glad gosse.

här har man fått sovmorgon i två dagar nu.här ska jag ta igen lite över 2 veckors sömn.Idag ska det städas och fixas
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-03 11:35:31 följande:
    man smällter.sicken godbit
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6