Tingelingstar skrev 2010-01-01 13:27:17 följande:
Jätte trist att sånt händer men man kan nog inte alla gånger skylla på föräldrarna. Om jag inte minns fel var det väl din tjej som försvann i några minuter på Ikano?
pga av att hon gick ut fel väg ur bokaffären.men vi letade direkt och de efterlyste henne via högtalaren inom några få minuter.efter några få minuter återfanns hon i underklädbutiken snett emot bokaffären.
vi har lärt våra barn redan som mycket små att de aldrig få ta emot godis,hjälpa okända att leta efter "djur" osv.och om nån försöker göra nått så ska de skrika högt.
men att ett barn försvinner spårlöst mitt i natten är hemskt!att barnet har blivit kidnappat verkar konstigt,för ett barn skriker väll om nån okänd tar tag i en....
Indratvillingmamma skrev 2010-01-01 16:04:46 följande:
Jag är så oändligt tacksam att mina barn inte är av springa-iväg-sorten. Trots att de alltid håller sig intill oss så har man tappat dem utom synhåll ibland och det är långa sekunder innan man hittar dom.
vår minsta tös var sådan,men hon vet hur fel det är att smyga iväg så numera lämnar hon oss inte i varuhusen längre.
i stora folkmassor så får barnen aldrig gå före oss,utan de måste gå brevid eller hålla i handen så att vi har 100% uppsikt över dem