Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

Fru T skrev 2009-12-30 19:06:04 följande:
    ja tycker inte du ser såå stor ut, har du verkligen den storleken?  Ja tycker min mor ser större ut än va du gjort dom gånger ja sett dig å hon har defenitivt inte så stora storlekar.. Å ne ja tjafsar inte om storlek nu heller så ta det som en komplimang!
    jap provade  stl 40 kom bara till knäna.likadant med stl 42.fann ett par i 44 som jag fick på mig,de andra i stl 44 kom inte ens över halva låren.fann några i stl 46 men de var inte snygga,men satt bra som byxor ska sitta
    thelifesaviour skrev 2009-12-30 19:52:27 följande:
    Jag hittade heller nästan ingenting alls på rean sist, men jag blir så irriterad under reor, allt är så huller om buller, det är inget skoj att shoppa då - jag vill ha ordning och reda. ;D
    precis.det hänger blanadat i alla affärer.lindex hade dock bra ordning men inget som föll mig i smaken
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-30 19:02:55 följande:
    är de felmärkta så skall du ju självklart få byta ut dem. tycker det låter rätt självklart. jag gick å kolla på kläder på kappahl häromdagen och det var jättesvårt att avgöra storlek på olika byxor. En del modeller ser ju ut å vara typ storlek 74 men så står det 86 i dem.. speciellt smala byxor. Brukar passa bra till Leonard då eftersom de är breda runt magen.
    jag brukar mäta byxbenen mellan tvo storlekar ex 110 mot 116.oftast skiljer det bara 1-2 cm i längd.sen har vi svårt att finna långärmat till töserna då de har långa överkroppar så blir allt midjekort åt dem
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-30 19:55:50 följande:
    kan tyvärr inte... har båda ungarna och sambon han jobbar. måste kolla med dagid när sjutton de öppnar igen för jag har ingen aning.. jag som har tid hos tandläkaren.. vill ju knappast dra med två ungar dit då.
    åh vad synd.barnen börjar skolan den 7e igen.jag tror dagis börjar då.
  • Familjetrollet

vad ska ni hitta på imorrn när det är nyår?
    vi ska vara hemma.sen får vi hoppas att lilla tösen sover vid 00:00 för annars blir det KAOS.idag smällde ungarna  smällare in i entren på C igen.kan ju säga tt snart får de sig en stor utskällning av mig!igår smällde  de i papperskorgen  ett stenkasst från en liten hund!
    lilla tösen fick panik direkt och började storgråta,vi lider enormt mycket med henne då hon håller för öronen med skräck och tårarna bara rinner ner för hennes kinder.detta men efter hennes vaxproppar lär inte försvinnatack vare bvc/vc som vägrade ta bort propparna under 4 år.nyår är ett helvete för henne,ja dagarna innan oxå då snorungarna slänger smällare inne och utanför C och tom efter folk!
    trots att det är åldersgräns så är ligisterna runt 12-15 år som gör detta.sen är det 99% invandrarungar.jag har inget emot dem,men man kan ju undra vad de lär sig hemma.

• Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-12-30 19:44:26 följande:
    Jag hittade massor i både M och L på rean, tyvärr inget som tilltalade mig. Jo, en lång mysig kofta på Vero Moda Syrran som jobbar i nämnda butik i Södertälje sa att M och L är det som går mest eftersom det är de vanligaste storlekarna nu för tiden. När de gör beställningar så beställer de mer av dem, men de går också åt fortast. XS och XL blir det mer kvar av och blir då det som kommer ut på rean nu innan vårkläderna ska in.
    de har massor med fint,men tyvärr hade de inget i större stl i stan
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-30 20:07:50 följande:
    Här börjar barnen dagis igen nästa torsdag, men de har haft öppet hela tiden. Men eftersom vi är lediga nu så behöver de ju inte vara där. Fast vi har ju iofs heltid på barnen, eftersom jag pluggar och sambon jobbar. Vet inte när 15 timmars barnen får börja igen.
    här är ena dagiset nästan helt tomt.många brukar ha långledigt vid jul.

nä nu ska jag ta på mig en massa kläder och rasta valpen och sova.för imorrn kommer lilla K hit igen så då blir det fullt med hundlekar och bus
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-12-30 21:24:10 följande:
    På vårt dagis fanns inga regler om 15-timmarsbarnen. Vi fick välja själva hur vi ville ha dem där. Men jag ville att han skulle få lite jullov så det var självklart att han skulle få vara hemma med oss. Linus har inskolningsdatum den 7:e, men det fick vi också göra som vi ville med. Om vi ville mjukstarta då, eller komma på måndagen efter istället.Vi ska iaf gå dit då och hälsa på. Vill inte att det ska bli för långt uppehåll för Lucas heller.
    kom Linus in på samma dagis son Lucas?
    Firstandhappy skrev 2009-12-30 23:39:54 följande:
    samma att bara för man är större om baken så är man inte 190 cm lång men de flesta verkar tro det eftersom de gör alla "stora" byxor så jävla långa i benen...
    precis.de tror att alla med stora breda lår och stor rumpa är ca 2 meter lång.de byxor som passar över "ladugårdsdörren" är alltid ca 25 cm för långa
  • Familjetrollet

GOTT NYTT ÅR ALLESAMMANS!

här är lila tösen jättestolt och samtidigt lite rädd då hon har fått sin första lösa tand.

• Familjetrollet
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-31 10:53:36 följande:
    En del kedjor har ju olika benlängder på brallorna, typ på Lindex kan man ibland välja mellan korta och långa ben.
    det fanns inga igår,jag kollade i flera butiker.alla hade bara långa ben.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-12-31 11:15:07 följande:
    Ja det gjorde han! Självaste rektorn ringde hem och meddelade oss att platsen var våran. Jag grät av lycka kan jag säga. Vilken lättnad! Det är tydligen jättevsårt med dagisplatser nu så vi hade en otrolig tur. Men jag låg på dem en hel del med, även personalen hjälpte till. De ville så gärna ha dit Linus också och ville absolut inte bli av med Lucas Sånt blir man glad av!GOTT NYTT ÅR ALLESAMMANS!
    åh vad bra.då får de snart två chariga barn på sitt dagis
    Fru T skrev 2009-12-31 15:10:17 följande:
    villken duktig tös.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6