Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

Stolt Enbarnsmamma skrev 2010-02-02 20:05:13 följande:
    Jag och Peter firar 10 år den 16:e mars
    frågan är vad man ska hitta på på 10 årsdagen.får ta och överraska maken med nått kul.

här blir det mycket att fira under man{#lang_emotions_smile}
    dinana skrev 2010-02-02 19:53:29 följande:
    ah okej... okej, då får jag nog ta och göra det. Har tackat ja, mn det beror ju som sagt helt på om sambon är hemma i tid. Jag trodde ju att han skulle jobba imorgon, men sen visade det ju sig att han skulle iväg på tvådagars-kurs, så nu vet jag inte riktigt. Han är borta över natten och borde komma hem imorgon, men vet ej när. Det beror väl helt på hur mycket de skall gå igenom på kursen.
    det finns massor med info på den gratis dagstidningen extra ang busskorten
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-02 20:10:23 följande:
    Får kolla lite på den sidan..
    hoppas du finner nån smarrigt att äta.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-02 20:17:06 följande:
    Vi åker ju på kryssning nästa lördag för att fira våran 9 årsdag, men vill ju såklart göra nåt mysigt på själva dagen oxå Vi äter alltid mat tillsammans med barnen, men imorgon tänkte vi äta när de har lagt sig och mysa lite
    det låter som en riktigt bra kväll.kolla på länken och se om du finner nått som blir bra till en romantisk middag

här ska jag ta och sova nu.imorrn blir det fullt upp.massor med tvät ska plockas iordning.massor med syjobb blir det oxå

ni får ha en bra kväll
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-02-02 23:39:38 följande:
    Ja man kan ju undra hur folk tänker egentligen... man får ju tydligen inte tycka något själv utan att bli påhoppad i tråden.
    precis.och förvränger det man skriver.
    dinana skrev 2010-02-02 23:42:20 följande:
    Det jag inte riktigt förstår mig på är att det är många som "studerar" men ändå sitter de här hela dagarna och skriver.. hur går det hela ihop?
    {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_laughing}
    Fru T skrev 2010-02-02 20:37:43 följande:
    pssst har du hittat islådorna?Å stolsdynemönstret
    jah hittar inte symönstret.islådorna kan jag kolla efter idag
  • Familjetrollet

Dinana
    jag fixar plaggen idag och kollar när S ska sova över.
    villka söta skor du fann åt leonard.

vi kanske kan ta en shoppingrunda framöver{#lang_emotions_smile}

• Familjetrollet
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2010-02-03 07:14:47 följande:
    Det intressanta är att du skriver att du blir påhoppad i tråden. Du kanske borde tänka dig för några gånger innan du dömer andra människor som du faktiskt inte vet ett skit om! Det är dem som blir håhoppade av dig!!!
    påhopp hit och dit.alla kommer alltid tycka olika.det är ingen som har sagt att de som går på soc är sämre människor!jag har skrivit vad jag tycker ang soc.

sen kan jag hålla med om att det är mycket folk inte vet om varandra här i tråden.men det kränks en del både hit och dit.alla gör sitt val och tycker som de vill

jag har sagt att det är bra att soc finns.att man har dem i sista utväg för att klara sig ekonomiskt.men att utnyttja soc i många år,vägra göra vad soc kräver är fel

sen så har jag umgått med både alkisar och pundare och tungt kriminella så jag vet ett och annat!idag umgås jag inte med dem alls,de passar inte in i min livsstil och jag vill inte ha dem till grannar heller.bara för att man inte vill ha soc betyder inte att man drar alla över en kam med socbidrag!

jag/vi har själva haft soc under få månader.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-03 09:20:46 följande:
    Verkligen, kanske dags att stanna upp och se vad man egentligen skriver..Att hoppa på alla som går eller gått på soc är verkligen lågt.
    jag hoppar inte på dem med som har soc!kan ni sluta förvränga allt?
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-03 10:05:03 följande:
    Har jag överhuvudtaget nämnt ditt namn??
    nej det har du inte.med Ni menar jag alla andra i tråden
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2010-02-03 10:21:20 följande:
    Bara för att man skriver på FL så kan man tydligen inte ha ett liv vid sidan av.. Jag tycker det säger mer om den som sa det än om alla andra.. Jag sköter hushållet, två barn, 3 hästar och en massa andra djur, är iväg på en massa saker och jobbar extra med hemsidebyggen osv.. Och bara för att jag skriver här betyder inte det att jag enbart sitter på FL för det är ju sååå roligt att enbart göra det dagarna i ända menar jag.. Har också gått på socialen under ett år när Liam var bebis.. Jag gick direkt från skolan på mammaledighet eftersom Liam föddes en vecka innan vi slutade och sambon gick på ett program på Af. Vi har också umgåtts med alkolister och nyktra alkolister och har även mkt kontakt med de alkolister som finns här i Åtvidaberg. Många av dem vill sluta men får inte stödet från kommunen och de behöver peppning. Men visst är det jävligt lätt att slänga ur sig saker som man inte vet ett jädra skit om! Saker och ting kan snabbt vända och man själv sitter där med skägget i brevlådan.
    bra skrivet.alla väljer hur de vill leva sitt liv.sonens pappa är alkolist och bara ställer till det hela tiden{#lang_emotions_frown}.sonen mår fan pga detta.nu är hans pappa portad här och hos mina föräldrar.mitt ex var alkis och kriminell,idag efter ett långt fängelsestraff är han en helt ny människa. denna person  har jag kunnat FÖRLÅTA trots allt han har utsatt mig för.

bara för att jag ex inte vill ha en pundare/alkis till granne så betyder det INTE att jag ser ner på dem!

om jag ex säger att jag inte vill ha alkisar/pundare som granne,så retar det upp en massa folk.likaså när jag säger att soc är den sista utvägen,inget man ska utnyttja till max.ja då är det FEL!bara för att jag tycker så så betyder det inte att jag ser ner på dem eller tycker att de är svaga eller ska vara utan bostad!
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2010-02-03 11:08:08 följande:
    Tack!! Tack!!
    varsågod.

här ska jag fixa i hemmet nu.har massor med tvätt som ska in i skåp,städa och sen ska det busas i snön med barn och hundar{#lang_emotions_smile}
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2010-02-03 11:16:43 följande:
    `JAG GÅR PÅ SOCIALEN. HAR ALDRIG HAFT ETT ARBETE BARA PLUGGAT OCH FÅR LITEN FÖRÄLDRAPENNING OCH RIKARD ÄR SJUKSKRIVEN TACK VARE SIN REUMATISM SOM ÄR SÅ PASS ALLVARLIG NU ATT HAN KNAPPT TAR SIG UR SÄNGEN ELLER KAN BÄRA SIN SON ELLER STRÄCK PÅ FINGRARNA OCH KAN DÄRFÖR EJ JOBBA MEN FÅR EJ SJUKPENNING EFTERSOM HAN INTE HAFT ETT JOBB.. JAG ÄR VÄL INTE SÄMRE MÄNNISKA FÖR DET ELLER TÄNK DIG FÖR DIANA VAD DU SÄGER OCH JAG HAR VARIT ALKOHOLIST NÄR JAG VAR YNGRE TONÅRING GÖR DET MIG TILL SÄMRE MAMMA ELLER SÄMRE MÄNNISKA ELLER ÄR DET SAMHÄLLETS FEL SOM INTE HJÄLPTE MIG NÄR JAG BLEV MOBBAD OCH SKREK EFTER HJÄLP MEN INGEN LYSSNA MEN DET GJORDE FLASKAN....
    alla är värda lika mycket oavsett man är en alkis,pundare eller går på soc!jag har inget emot att dessa människor finns.jag lever med en fd alkis.min sons pappa är alkis.mitt ex är fd alkis och fd grovt kriminell..jag vill inte ha alkis/pundare till grannar.och det är vad jag vill och känner pga av allt jag har upplevt efter att levt och umgåtts med dessa personer.
    soc är till för att hjälpa folk i nöd.men det är inget man strävar efter att få.jag vet flera som satte system i att blåsa soc i många år.villket jag anser är fel.pga min bakgrund så förstår jag att graflunds inte tar emot dem med socstöd.de har nog vart med om ett och annat.och NEJ jag drar inte alla socbidragare över en kant!det finns många som har soc pga sjukdom,arbetslöshet osv.de är som villken människa som helst

bara för att man säger vad man tycker betyder INTE att man menar alla som är beronde av soc eller har problem med alkohol/droger är mindre värda!

det är INGEN i tråden som har sagt att de som har soc eller är alkisar/pundare är sämre människor,vill se dem hemlösa osv

riktigt tröttsamt att många förvränger allt hela tiden.
  • Familjetrollet
    Tingelingstar skrev 2010-02-03 11:26:30 följande:
    Kan inte vi bara lägga ner det här nu?
    håller med.fy fan villken jävla pajkastning ni kör med.omoget så man blir illamående!{#lang_emotions_yell}

alla får tycka vad de vill,sluta påstå att vi drar alla över en kam.vi har ju våra orsaker till att vi tycker som vi gör.vad  ger er rätten till att sitta och kränka ,håna,skratta åt mig och dinana?
    nä jag finner inga ord just nu!
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2010-02-03 11:38:23 följande:
    Fy sjutton vad snö det har kommit!! Och mer kommer.. Har fått mig ett ordentligt träningspass i form av snöskottning Skottat till gårdsplanen och ned till pannrummet och sen får sambon ta resten med traktorn. Fick skotta upp till hästarna också för det har kommit så mkt snö att det går upp till knäna på mig där. Typiskt att sambon ska vara skadad i armen nu när den behövs som bäst Men motion är bra grejer Måste ge oss ut i snöyran snart, måste hämta diesel till traktorn och fixa lite grejer till kakbaken och så ska sambon till Vc med armen.. Har väl hunnit snöa igen här hemma tills vi kommer hem. Liam är hemma från skolan idag då all taxi är inställd. Återstår att se om han kommer iväg imorron med tanke på att de säger att det ska snöa tills inatt!
    hoppas ni har fått varmvatten nu.ena tösens fröken kunde inte komma idag då hon var insnöad.hoppas din sambos arm blir bra.det märks att det är vinter ute.maken spyr på all snö{#lang_emotions_laughing}ja det är inte lätt att vara man ibland{#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2010-02-03 11:57:57 följande:
    Nu har vi varit på femmånaderskontroll! Stina fick sina två sprutor, det gick bra, även om hon var ledsen. Längd: 61 cm (skjuter på längden gör hon just nu!)Vikt: 5970 g (nästan uppe i 6 kg!)Hattmått: 41,3 cm (mättes slarvigt förra gången, då hoppade hon upp ett snäpp, nu var hon tillbaka på sin normala kurva)
    duktig tös

nä nu måste jag fixedona här hemma.hoppas ni är nöjda nu efter alla påhopp som ni har gjort.

jag kommer in ikväll,hoppas ni håller er på mattan{#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6