Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

Marayah skrev 2009-12-16 19:43:39 följande:
    Idag har jag äntligen sluppit oroa mig för att inte hitta nån jacka till Filip. Den gamla gick dragkedjan sönder på en dag hos dagmamman. Men idag var ja på H&M och köpte en brun jätte fin för 200:- som kostat 399. Älskar att göra kap. Dom hade även mössor och vantar för 20 :-.. Sen bajjade Filip på sig och duktiga jag hade inget ombyte. Kände på mig innan jag gick att nåt sånt skulle hända, men tog ändå inte med mig ombyte. Hehe. Så de blev ju till o köpa ett par braxor med. Marko fick en fin t-shirt som han ska hal julafton till de röda snygga slimmade jeansen. Sen har pulkorna kommit ner äntligen. Filip tyckte inte att det var nån hit. Han ville heldre leka med spade.
    idag var det fullt med barn i pulkabacken.barnen ville dit under sen eftermiddag.men det fick bli affären då julgranen försvann under flytten.imorrn ska granen upp,får se hur mycket som blir kvar av den när F har busat färdigt
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-12-17 11:10:04 följande:
    Hur har ni det i snöyran? Eller det kanske inte snöar i stan nu, pratade med sambons bror ute på föräldragården i Bankekind och där snöade det inget just då och inte kommit nåt inatt. Här har det kommit massor inatt så skolskjutsarna är inställda även en del linjetrafik. Så Liam är hemma från skolan idag. Och eftersom vi bor mitt ute i skogen så lär inte vägarna plogas än på ett bra tag. Sambon är ute och plogar våran väg men det hjälper inte så mkt när vägarna den ansluter till inte plogas. Men vi ska försöka oss på att ta oss ut sen. Förutom att det som sambon har plogat snöar igen väldigt fort. Har kommit ca 30 cm nu och det bara vräker ned fortfarande!
    här blåser det massor hela tiden.mycket snö har blåst till andra ställen.här skottar de som galningar.nackdelen är att all is kommer fram så gångbanorna är inget man går på när man rastar hundarna.det lilla gruset hjälper inget mot halkan.

vi får hoppas att det inte blir samma snökaos som det var -95.när all trafik ställdes in.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-17 14:50:22 följande:
    Här sover båda ungarna nu. Leonard somnade med maten hängandes ur munnen.. sötnos.. snacka om att vara trött ibland. Tuff dag på ÖF.
    åhh vad sött.här är lillan hängig.ingen feber men hon kände sig illamående i morse och väldigt yr.nu sover hon middag.ska strax ringa sjukvårdsupplysningen pga henner yrsel.
  • Familjetrollet
    tomcar1 skrev 2009-12-17 20:23:03 följande:
    Imorgon är det dags.....ska ner på Tornby jag och maken och trängas, sedan på eftermiddag bär det av ut med mamma för julhandel till julaftonsmaten. Puh ! Lär bli helt färdig.
    här är vi nästan klara med julklapparna.sen ska all mat handlas under dagen.det lär vara smockfullt överallt
    dinana skrev 2009-12-17 21:29:41 följande:
    Du får vara glad att du har en liten lätt bebis i alla fall.. Okej, jag klagar inte.. men det är jobbigt att böka runt på en nio kilos klump. Vägde honom i morse på BVC.
    han växer så det knakar.hoppas allt är bra med er
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-18 19:19:55 följande:
    Så sur... köpte en overall på KÖP NU efter att jag frågat säljaren om hon kunde skicka med posten. Tror ni inte hon gick å skicka den med Schenker nu. Jag hade tänkt å ha den tilll L nu när vi skall ner till mina föräldrar... men nähä. Usch... blir kassa omdömesbetyg...
    fy vad trist.betalade du postens porto?
    här är man "småbarnsförälder" igen*skratt*senner bennern på 6 månaden är då livlig och bestämd.får han inte sin vilja fram så blir det ett rejält skall.han är supergo och sover när det behagar.här kommer man inte få sova på 2 veckor.idag skulle jag kunna stå och sova

ang barnprogram så finns det många konstiga barnprogram.våra barn är frälsta i svampbob,5 myror och sesam har även de vart stora favoriter.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-19 11:36:36 följande:
    Japp 48 kr som hon sa att det skulle kosta... tror intr schenkers pris går över 31 kr direkt.
    sniket gjort.hoppas hon betalar tillbaka mellanskillnaden på portot
  • Familjetrollet
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-19 15:33:24 följande:
    Vilken underbar dag det varit idag! Vi var ute i solskenet och åkte bob i den gnistrande snön. Synd att det ska bli så kallt om händerna att fota men ett gäng bilder kom vi hem med i alla fall. Där vi ska fira jul är det -27 grader nu så jag hoppas det blir lite varmare innan vi kommer. Klätt granen har vi gjort idag också. Känns lite som en tjuvstart men i och med att vi inte firar julen här så ville vi få upp den nu så vi hinner se den lite. Mysigt!
    ja kylan är bitande kall.här har vi vart ute med vovven i rasthagen.maken har fått hålla sig hemma då lilla tösen har fått kräksjukan
    tomcar1 skrev 2009-12-19 16:20:56 följande:
    Någon mer här som går på viktväktarna ?
    tyvärr inte.men efter nyår ska jag börja med naturdiet igen
    dinana skrev 2009-12-19 17:07:03 följande:
    någon som vet hur länge ikanohuset har öppet idag?
    de har öppet till kl 18 varje lördag och söndag fram till jul
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-19 17:30:44 följande:
    18, okej.. men det är ho nju snart.. då får jag gå dit imorgon istället då.... måste köpa julklapp till barnen. Leonard bryr sig nog inte om han får följa med.. men det är ju jobbigt när Molly skall med och hon vill ju ha allt.
    ja det är inte lätt att handla julklappar om barnen är med.som tur var satt mina föräldrar barnvakt en stund så vi han köpa de mesta julklapparna.
    ush här mår man illa nu,hoppas vi andra slipper kräksjukan.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-19 17:39:04 följande:
    Ja det får vi ju hoppas på att ni slipper. Jag kände mig lite konstig i halsen när jag vaknade i morse.. men tror inte det var något för känner inget nu. Var ute i sista minuten igår då de hade loppis i Skägget och stötte på den där tjejen från Cupolen som jag brukar handla av där. Hon hade tydligen sålt jättebra nu och det var ju skoj för henne. Jag köpte en pop-tröja av henne för 20 kr och så fick Leonard hennes babyleksaker som hon hade kvar.. Två barnvaggnsleksaker och ett set med plastnycklar =)
    åh villken tur du har.här kommer man ingenstans då valpen ska vara här i 2 veckor till.jag har rejäl klåda i halsen nattetid.och nu börjar illamåendet bli värre.hoppas vi håller oss friska,för sjuka kan vi inte vara nu.

hade de loppisen på nederplan?hoppas dina uktioner går bra på T.jag skull behöva lägga ut barnprylar men det får bli en annan dag.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-19 23:15:09 följande:
    det var ett råd jag fick av min barnmorska när Molly var liten och var lös i magen. Inte alltid de vill ha välling och då funkar det lika bra med bara vatten. Det är viktigt att de får i sig vätska. Sen är det ju olika med barn... vi har alltid gett Leonard en skopa extra med ersättningspulver i vällingen för att han aldrig gillat när den varit så blaskig (ett till tips från bm) och det har funkat utmärkt. Kanske en anledning till varför han är så runder i jämförelse mot Molly. Längtar till nästa BVC-kontroll (18 januari) känns som en evighet, men tack och lov är en evighet rätt kort tid.
    exakt.det sa de till oss oxå.även bebisar kan vara törstiga.
    vår tös hade problem med magen under första åren.hon var ofta stenhård och hade svårt att bajsa.vi fick göra glutentest,men det var neg.hon hade kolik i 4 månader.vissa bebisar magar är mer känsliga.för vår tös hjälpte termometer trixet och mycket magmagage.hoppas magen blir bra snart
    sen sa bvc att barn bajsar så olika.vissa gör det ofta och andra gör det ca 1 gång per vecka.så länge barner mår bra för övrigt och inte har ont eller får utslag så är det bara att invänta på att det bajsar.sen är det stor omställning för en bebis mage när det får ny ersättning
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6