Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

hoppas ni alla har haft en bra jul.här har det vart en lugn jul med lilla släkten.idag blir det ev en sväng till ikano.

tänkte kolla om någon är intresserad utav en ikea kura säng.lilla tösen har tröttnat på den och vill ha en mer prinsesslik säng istället.

• Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-26 22:08:23 följande:
    vi måste köpa en ny säng till Molly.. kanske är något hon kan vara intresserad av. har ni madrass till också? storlek? bild?
    den är 90'200 cm.kolla på kura på barnens ikea på nätet.har tyvärr ingen madrass
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-26 23:19:43 följande:
    Hej hej! Ett livstecken från norr. Vi har det bara bra. Vi måste ha varit väldigt snälla i år för tomten kom med massor av paket. Idag har vi haft bowlingturnering på Wii med tre generationer. Morfar vann. Jag kom mig ut på mellandagsrean (det finns ganska exakt två klädaffärer i den här byn) och hittade ett par jeans som tur var. Jag fick uppenbarligen hjärnsläpp när jag packade allt inför resan. Stuvade bilen full till minsta millimeter med packning, och kom ihåg allt utom byxor till mig. Ett enda par, dvs de jag åkte i, kändes lite lite när man är borta i två veckor. Men nu har jag ett par till. Innan var jag livrädd att spilla något på mig. A avslöjade tomten, men H förstod inte alls att det var morfar. Tror era barn på tomten?
    våra slutade tro på tomten runt 4 års åldern.vi var på tornby igår.fy vad mycket folk det var.vi fann bara lite barnkläder på rean.nästa vecka ska jag till norrköping och kolla rean där istället
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-12-27 19:27:18 följande:
    Kikar in en snabbis.Åkte på magsjuka på julafton så roligare kunde man ju ha!Mina barn har inte förstått det där med tomten än, men Lucas hjälpte glatt till med att dela ut paket och var inte alls rädd för tomten. Linus var däremot lite skeptisk och höll sig till pappas famn Hoppas det är bra med er alla! 
    sänder er krya på er kramar.här har ebba och maken kräkts.
    dinana skrev 2009-12-27 21:14:06 följande:
    I år önskade vi oss inga julklappar eftersom vi redan har så mycket skräpandes här hemma, men vad får man då.. jo massor med julklappar. Vi hade i alla fall med oss mer klappar hem än när vi åkte dit.. Tyvärr... så det var smockfullt i bilen. Jag tror jag skall sluta å fira jul fram över... visst jag älskar att köpa julklappar och det här med att ge bort saker.. men hatar att få julklappar då jag vet med mig att jag oftast inte brukar uppskatta det jag får. Önskar man sig något så får man det aldrig... utan då köper folk en massa skräp till en istället som man inte vill ha eller som man redan har massor av sedan tidigare... i år fick jag till exempel två parfymer.. och jag blir ju spyfärdig av parfym. Visst är det roligt. Plus att jag fick två lampor.. humm, som det inte räcker med åtta som står å skräpar här hemma i. Jag vill ju ha riktiga taklampor att hänga i taket. Så jag förstår inte riktigt hur folk tänker när man skriver inga julklappar på sin önskelista...
    låter inte kul.här är det barnen som får julklappar.sen brukar vi vuxna köpa trisslotter eller chokladkartong till varandra
    Maria84 skrev 2009-12-27 23:46:10 följande:
    Har suttit och bölat till My sisters keeper, handlar om en tjej som har cancer.. En jobbig film att se på när man har haft det nära. Illa, vi kommer inte in i bilen! Den har frusit igen! Dörrar och baklucka sitter som hälleberget så jag hoppas att vi kommer in i den imorron för jag hade tänkt åka på mellandagsrea ju.
    har ni försökt med låsspray?här är det plusgrader och det droppar från taken.idag är det visst gummistövelväder.

vi var på ikano igår,fy vad mycket folk.sen fick man leta länge efter en parkering.ett rikspucko ställde sig på två parkeringar genom att parkera bilen rakt över två p-platser.många glodde men ingen sa nått.tyvärr han han in innan vi fann en p-plats.där stod han i flera timmar och tog upp två familjeparkeringar.han var ensammen i bilen!

hade jag haft ett papper och en penna så hade han fått en fin lapp med texten "lär dig parkera ditt rikspucko"mohaha
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-28 22:18:39 följande:
    Mammas lille smilfink =) 7 månader
    så söt
    tomcar1 skrev 2009-12-28 21:36:14 följande:
    SmileyMalin....ja, vi får se hur vår lilla jycke reagerar. Hans första nyår och han är ju väldigt "harig" av sig. Vi har dock fått rådet av hundfolk, att dra ner persinnerna och ha hög volym på tv eller stereo och absolut inte ge oss ut innan 12-slaget precis.Fy, det kan ju ha varit något tiken blev rädd för eller helt enkelt fick upp etts pår på något./tomcar1
    stackars lilla hund.vet nån hur det gick för den rädda hunden som slet sig loss i rydskogen för snart ett år sedan?
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-29 22:51:58 följande:
    Vi får komma fram till att alla barn är olika... Leonard är kort men rund. Stort huvud stora fötter, stor mage, men kort.
    och underbart söt!får du inte glömma
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-12-30 08:49:31 följande:
    Hej och godmorgon knasbollar, vad energi ni lägger på bebisars storlekar. :) Att ni ids, tokar! Hur mår ni idag alles?
    jag kan bara hålla med.vilket tjaffs för en så onödig sak...alla barn är olika.vad spelar det för roll villken klädstorlek och blöjstorlek bebisar har i en viss ålder?.så länge barnet är friskt och mår bra så är ju allt bra!

här är det fullt upp som vanligt,här umgås man med familjen så datorn kommer sist av allt just nu

Dinana vill du haka på till norrköping nån dag framöver?
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-12-30 11:49:32 följande:
    ja tror ja gått å köpt ett par felmärkta byxor ett par mjukisbyxor från HM som det står 74 i men dom är nästan mindre än alla 68or....Dom är nästintill för små....
    ush vad trsit

här är jag och stora tösen hemkomna från stan.jag lyckades hitta två par byxor i stl 46.allt är ju i bara storlekar för anoreixafolk.det var en tant brevid som tyckte samma sak,hon gnällde över att det bara fanns S och M på allt.

stl 44 var bara att glömma,de kom inte ens över knäna.här ska det bantas from i morgon.
  • Familjetrollet
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-30 16:48:46 följande:
    Bara för att man har S eller M så har man ju inte anorexia.
    jag menar att det finns ju bara kläder på rea för supersmala,vi som är stora med stl 44 och uppåt kan ju inte ens göra några reafynd.man blir rätt less på att det alltid bara finns fint till supersmala och sen är det fula tantkläder till de med som har mulliga kroppsformer.

men men nu ska det ändras.jag ska ner till stl 38/40 till sommaren.för 10 år sen hade jag stl 34.då ville jag upp i vikt.men idag önskar jag att jag inte hade gått upp 20 kg efter alla graviditeter.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-30 18:13:44 följande:
    Har varit på MAX och ätit, gissar vilka mer som var där och kom å satte sig bredvid =)  Japp, Calle och Erik Grönwall.. varför stå å trängas på IKANO liksom när man kan luncha ihop. /tjing till alla idol-loosers
    fy vad elak du är!*skratt*du tog väll kort på dem med mobilen?eller blev du helt till dig?*skratt*

jag kollade i de vanliga affärerna idag.det fanns  inget i stl 44 som inte såg inte såg ut som tantigt/80 tal-
    eller jo ett par byxor som jag köpte,sen fanns det inget mer snyggt.
    dinana skrev 2009-12-30 18:11:14 följande:
    Håller med.. de rear bara ut små storlekar.. tyvärr...
    trist att det är så.vill du haka på till Norrköping på måndag?
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6