• Boel1

Autismtråd 9

En ny tråd igen! Välkomna alla som vill prata om eller har frågor och funderingar om autism!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-16 10:50
    Länk till en tråd med behandlingstips m.m
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48691200.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-16 10:53
    Länken ovanför blev fel, försöker igen
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48691200.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 09:15
    Nu provar jag igen! Observera att länkarna ovanför är fel! Ursäkta att det blev så mycket fel!
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48668891.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-06 21:32
    Länk till autismtråd 10:

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m50563666.html

• Svar på tråden Autismtråd 9
  • Skumboll
    Ejnie skrev 2010-01-11 23:42:46 följande:
    Skicka in den ändå och säj att ud kompletterar sen - bidraget betalas ut retroaktivt!
    Så man kan alltså skicka in en ansökan med enbart personuppgifter och komplettera senare? Trodde bara att man kunde skicka in läkarintyget senare men allt annat skulle vara med då man skickar in ansökan.
    ♥ Simon ♥
  • Tvimamma

Har tvillingpojkar som den ena autism+dcd och den andra har ADHD+autism+dcd.

Så hemma är det krig på morgonen. Har fått schema till den ena som inte funkar så där vidare bra då "lille bror" stör. Storebror blir arg då lillebror inte gör som han säger, sluter sig som gör att man blir mer och mer stessad på morgonen. Kommer nästan försent till skolan så är dagen förstörd.

• pcalma
    Tvimamma skrev 2010-01-13 18:44:44 följande:
    Har tvillingpojkar som den ena autism+dcd och den andra har ADHD+autism+dcd. Så hemma är det krig på morgonen. Har fått schema till den ena som inte funkar så där vidare bra då "lille bror" stör. Storebror blir arg då lillebror inte gör som han säger, sluter sig som gör att man blir mer och mer stessad på morgonen. Kommer nästan försent till skolan så är dagen förstörd.
    Varför har de inte fått varsitt schema?
  • Hanna F

Nu har jag anmält mig till Rätt att leka kursen. Ska bli intressant.

• Hanna F
    Hanna F skrev 2010-01-13 21:34:09 följande:
    Nu har jag anmält mig till Rätt att leka kursen. Ska bli intressant.
    Hoppsan, jag hade visst inte skrivit klart...

Visst var det någon mer här på tråden som skulle gå den som börjar 23/1?
  • Skumboll

Så, nu har jag fått arslet ur vagnen och fixat ansökan för vårdbidrag. 

Nu ska jag bara se till att få ett läkarintyg också....{#lang_emotions_undecided} 
    Hur stort vårdbidrag har ni andra?
    ♥ Simon ♥
  • pcalma
    Skumboll skrev 2010-01-13 21:45:42 följande:
    Så, nu har jag fått arslet ur vagnen och fixat ansökan för vårdbidrag.  Nu ska jag bara se till att få ett läkarintyg också....  Hur stort vårdbidrag har ni andra?
    Skönt att ha det gjort! Har du skickat in den? Gör det annars o skriv att du komplettar med läkarintyg o att det är på G. Du får ju retro från jan då!
    Jag har 1½ vb för mina 4 barn, men då är inte den yngste sonens NPf med i det. jag har då:
    Dotter 13 år med kombinerad ADHD+ASdrag
    Son 11 år med svsår astma o mag o tarmproblem
    Dotter 5,5 år med kombinerad ADHD+Bipolär sjukdom o utreds med start i feb för autism
    Son 3,5 år med astma o mag o tarm-problem.
  • Busbellan
    Skumboll skrev 2010-01-13 21:45:42 följande:
    Så, nu har jag fått arslet ur vagnen och fixat ansökan för vårdbidrag.  Nu ska jag bara se till att få ett läkarintyg också....  Hur stort vårdbidrag har ni andra?
    Vi har helt vb och 18% merkostnader.
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    år78 skrev 2010-01-10 21:18:21 följande:
    ni som  har kortidsboende hur  fungerar det hur lämnar ni och hur hämtar ni?
    Vi lämnar vid 16 på em den natten August är där i veckan, sen hämtar vi 8.30 på morgonen och kör honom till dagis.
    När han är helgen lämnar vi 16 på fredagen och hämtar 13 på söndagen.
    Egentligen ska han vara till 16 på sön också, men han är så trött och ledsen på sön em så vi provar att hämat vid 13 ett tag istället
    Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Autismtråd 9