• mona83

All we want for Christmas is Michael

Bevabus skrev 2010-01-06 22:55:53 följande:
    Blä :/ det suger. Fick han nå tabletter eller så?
    Han vart ordinerad ögondroppar och flytande clarityn.

han reagerade nån gång efter att han hade ätit äpple, men det hör ihop med björkallergin. Sån där korsallergi som det kallas.
  • mona83
    Brooke skrev 2010-01-06 22:58:48 följande:
    Okej.. Jag funderar på om jag ska gå till läkaren och testa mig.. Förfärligt att vara allergis i en sån ung ålder =(
    Så länge inte mina barn utvecklar pälsallergi är jag glad. Men okej skulle vara ännu gladare om han inte var allergisk alls. Kan inte vara kul på våren med all pollen i luften även om det bara var björken han reagerade på när han gjorde pricktest.

Brorsan vart allergisk när han var tonåring, först katt, sen olika pollen och hö.

Men vem vet, kan ju komma fler allergier med tiden.
  • mona83
    Brooke skrev 2010-01-06 23:08:21 följande:
    Ja jag hoppas på att det är pollen eller annat skulle nog inte klara av att sälja Isadora faktiskt =( Nää för ni har väl endel pälsdjur? Katter, Kanin och ni har haft marsvin?
    Vi hade förut men dom har börjar tacka av en efter en. Så nu är dte bara  3 katter och en kanin kvar.
    En av katterna vet jag däremot att allergiker reagerar på medans dom andra två är lugnt med.
  • mona83
    Brooke skrev 2010-01-06 23:16:26 följande:
    mm men man kan ju hoppas att man inte börjar reagera på henne.. Får gå till läkaren, men kan man göra testet när som helst??
    Ja det kan du göra. Tobias gjorde sin bara nån vecka eller 2 efter att vi hade varit hos läkaren första gången.
    Ångar att jag inte sökte för Leahs kassa mage hos den här barnläkaren oxå.
  • mona83
    Brooke skrev 2010-01-06 23:26:03 följande:
    Ja just ja det var väl han som hade praktik i strängnäs va?
    Nepp, han hade en praktik här men skulle/har gått i pension så hans klinik är stängd nu .
  • mona83
    Brooke skrev 2010-01-06 23:40:16 följande:
    Ah just så var det ja.. Skit synd.. =(
    Ja det är ju det, enda privata barnläkaren här vad jag vet om. Skit duktig. Men man blir nog det när man har hållt på så länge som han har. Han fanns redan när jag var barn.
    Som jag skrev ångrar jag mig mkt att jag inte kollade upp varför Leah är kass i magen och har varit det senaste året.
    Bvc säger att det går över när hon blir 3 år och om det inte gör det? Ja då har hon haft kass mage i onödan i 2 år....
  • mona83
    Brooke skrev 2010-01-07 09:35:34 följande:
    Jaha det blir jag som skriver först dårå.. =) Godmorgon på er. Idag blir det att åka in till stan, mamma skjutsar mig så ska jag på ett möte.. Sen vet jag inte vad som händer.. Vad händer hos er idag?
    Här händer inte ett skit idag. Jag ska försöka underhålla ungarna så gott det går och hoppas på att dom inte hinner ha ihjäl varandra innan det är kväll igen.
    Så träligt att det ska vara så kallt ute, inte så skönt att vara ute nån längre stund.
  • mona83
    Brooke skrev 2010-01-07 09:51:51 följande:
    Ja det är konstigt att dem inte kan titta närmare om vad det är.. Nja här har vi -10, det känns inte som om det går ner under minus 10 :S Har inte haft under tio på väldigt länge nu.. vad jag kan minnas..
    Igår hade vi -16 och dagen innan det -18.
    trodde vi hade -10 igår då våran termometer visade -10 men fick sen veta på em att det var -16 grader. Så våran kan man inte lita på
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael