• mona83

All we want for Christmas is Michael

BooBoo skrev 2010-01-17 15:10:20 följande:
    Sitter o pysslar med Pumisens knacklåda. Ni med barn på dagis. Har era knacklådor?
    Hmm, ne vad är det för nått?
  • mona83
    BooBoo skrev 2010-01-17 15:31:10 följande:
    alla barn har varsin knacklåda på dagis som dom använder på sångsamligen på morgonen. I knacklådan liggger figurer som representerar olika låtar. Barnens favoritlåtar. I Pumas har jag lagt ett litet hus (i ett hus) en spindel (imse vimse) och en docka (huvud, axlar, knä o tå) Så varje dag är det ett barn som får plocka fram sin låda. Sen ska alla barn knacka på lådan. Vet inte om dom säger nån ramsa då.. Men sen så sjunger dom
    Nej nått sånt har inte nån sagt till mig att mina ungar ska ha... Så det har vi nog inte
  • mona83
    BooBoo skrev 2010-01-17 15:31:59 följande:
    läs de jag skrev till bev nyss :-d
    Läste det och svarade
  • mona83
    BooBoo skrev 2010-01-17 15:35:39 följande:
    haha ok Jag vet att när Villes började på småbarn så var det bara den avdl som hade knäcklåda.. Sen vet jag att ett till dagis i stan har tagit efter idèn..  Nu har väl säker alla..Kankse kommer till er oxo en vacker dag då
    Ja kankse det
  • mona83
    Bevabus skrev 2010-01-17 17:10:07 följande:
    Alltså, om du glömmer mobilen eller datorn hemma när du ska föda...då jäklar.... Hoppas inte ungen kommer alltför fort haha! Ju fler ungar man får ofta, desto snabbare ska ju förlossningarna tydligen gå.Hur lång tid tog det för Ville och Puma?
    Det stämde verkligen inte här....
  • mona83
    BooBoo skrev 2010-01-17 20:04:36 följande:
    Vart är alla? Brooke, Mona.. Ögonbryn.. Musiclover Jag har duschat.. Dricker lite varm choklad. Ska fan HA massage snart Tänkte ta o packa iordning lite kläder till Pumas ombyteslåda till dagis imorrn.Imorrn ska hon gå 9-11 .. På tis ska hon få äta där. Hon kommer äta dom ur huset, haha!
    Jag är precis klar i tvättstugan. Så här är jag.

Vill ni veta hur lång tid et tog för mina knoppar att komma?
  • mona83
    Bevabus skrev 2010-01-17 21:27:17 följande:
    Hur lång tid tog det för dina?
    För Tobias del som stannade 15 dagar utöver bf gick det nog snabbast. Började runt kl 20 kvällen innan, åkte in vid halv 5 och sen var det så seg och lång väntan tills kl närmade sig 12.30 och dom fick för sig att jag skulle kissa när jag var öppen 9 cm.
    Jag tyckte att eftersom jag inte kunde kissa men att eftersom bebisen vill komma istället ja då kunde man ju passa på att föda i toaletten eftersom ingen av pucko tanterna fattade vad man sa .
    Men han är född 13.05. Behövdes inte många krystvärkar för att han skulle fara ut.

Leah däremot tyckte att vi kan ju ta lite längre tid på oss.... Proppen släppte under en veckas tid. runt 14 på em började jag käna molvärkar. Jag åkte in 3 ggr, en gång för kontroll för hon hade varit så lugn under dagen. Sen åkte jag in vid halv 5 igen. Jag hade fått stanna då om jag ville men jag kände att jag kan vara hemma och vänta. Skulle ha antibiotika dropp under förlossning så fick inte komma in försent.
    Vid kl 10 åkte jag in sista gången. Sen tog det tid.... Man tog hål på hinnorna för att skynda på förloppet.
    När jag var öppen 9 cm så ställde jag mig på knä, vänmtade på att dom skulle gå ut och sen satte jag igång. ALDRIG i hela mitt liv att jag tänkte vänta en ynka cm till....
    När huvudet var ute, hade fortfarande nättrosor och jätte binda på mig, då sa jag till uskan att huvudet var ute .
    Sen rusade det in personer som rev och slet i nättrosorna. Dom klippte upp dom. och sen var hon ute 14.25. Typ 3 krystvärkar eller nått sånt
    Så över ett dygn höll jag på med henne
  • mona83
    Bevabus skrev 2010-01-17 21:48:29 följande:
    Jösses, vilken kämpe! Inte för att du hade så många andra val än att fortsätta när det väl var igång haha Min mormor låg i tre dygn på förlossningen när hon skulle få mamma! Mamma hade fastnat med händerna så idag har hon en mild cp-skada i dom. Men mår för övrigt bra.
    Nej man har inte alls mkt att välja på.

Alla bmar på bb visste att Leah höll på att födas utan nån barnmorska. För så fort dte var skiftbyte så sa dom nya som kom "jaha här har vi bebisen som höll på att komma utan bm på salen"...
    Man bara jaha, so?.... Fattar dom väl att man inte vill vänta en jäkla cm...

Körde med bara lustgasen, hoppade eda med Leah för jag tyckte inte den tog när jag testade den när jag skulle få Tobias.

Usch stackars din mormor. Jag tyckte att tre dagar på bb räckte. 3 dagar på förlossningen då hade jag avlidit
  • mona83
    Bevabus skrev 2010-01-17 21:56:56 följande:
    haha "ungen kommer nu oavsett om ni är här eller inte! det här har jag gjort förr så nu får ni fan hänga med "
    Grejen är den att man helst inte ska föda barn när man bara är öppen 9 cm därför jag väntade tills dom gick ut för då kunde ingen säga att jag inte fick krysta när värkarna kom .
  • mona83
    Brooke skrev 2010-01-17 21:56:31 följande:
    På både mig och min bror fick dem göra kejsarsnitt, Vet inte anledningen till min bror men han ville inte komma ut. Och för min del så var det att fostervattnet blev grönt för att jag hade bajsat i vattnet och inte mådde bra, tror jag var stressad. Jag hade även min navelsträng runt magen så då fick dem göra kejsarsnitt istället.
    Jag tror Leah hade bajsat i sitt vatten oxå för hon såg ut att ha bajs i håret när hon kom
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael