Bevabus skrev 2010-01-17 21:27:17 följande:
Hur lång tid tog det för dina?
För Tobias del som stannade 15 dagar utöver bf gick det nog snabbast. Började runt kl 20 kvällen innan, åkte in vid halv 5 och sen var det så seg och lång väntan tills kl närmade sig 12.30 och dom fick för sig att jag skulle kissa när jag var öppen 9 cm.
Jag tyckte att eftersom jag inte kunde kissa men att eftersom bebisen vill komma istället ja då kunde man ju passa på att föda i toaletten eftersom ingen av pucko tanterna fattade vad man sa

.
Men han är född 13.05. Behövdes inte många krystvärkar för att han skulle fara ut.
Leah däremot tyckte att vi kan ju ta lite längre tid på oss.... Proppen släppte under en veckas tid. runt 14 på em började jag käna molvärkar. Jag åkte in 3 ggr, en gång för kontroll för hon hade varit så lugn under dagen. Sen åkte jag in vid halv 5 igen. Jag hade fått stanna då om jag ville men jag kände att jag kan vara hemma och vänta. Skulle ha antibiotika dropp under förlossning så fick inte komma in försent.
Vid kl 10 åkte jag in sista gången. Sen tog det tid.... Man tog hål på hinnorna för att skynda på förloppet.
När jag var öppen 9 cm så ställde jag mig på knä, vänmtade på att dom skulle gå ut och sen satte jag igång. ALDRIG i hela mitt liv att jag tänkte vänta en ynka cm till....
När huvudet var ute, hade fortfarande nättrosor och jätte binda på mig, då sa jag till uskan att huvudet var ute

.
Sen rusade det in personer som rev och slet i nättrosorna. Dom klippte upp dom. och sen var hon ute 14.25. Typ 3 krystvärkar eller nått sånt
Så över ett dygn höll jag på med henne