Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

All we want for Christmas is Michael

Bevabus skrev 2010-01-21 12:08:46 följande:
    god morgon! frukost: kladdkaka
    God morgon? Din galning.
  • Ogabinne

Tror vi ska käka tacos till middag idag. Gott gott!

• Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-21 12:32:07 följande:
    kul att planera den första bilturen  på lördag ska syrran och jag till ikea och sedan hem tll mormor för att äta lunch!
    Vad mysigt!

Jag har lite nerver just nu... jag planerar att vid middagen idag berätta för storebror vem hans pappa är.... Han tror idag att han inte har ngn pappa. Jag vet inte riktigt hur jag ska säga...
  • Ogabinne

Hur berättar man för en 4,5 åring som inte tror han har en pappa att mammas kompis är hans pappa? Jag vet inte vad jag ska säga....

• Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-21 13:32:52 följande:
    Oj va spännande!!! :O det kommer gå bra ska du se var så lugn som möjligt när du säger det och låt positiv så kommer han nog komma med ett par frågor som du får besvara. Men det kanske är bäst att inte berätta mera än det han frågar om? Vet inte..men du kommer klara det, du är ju hans mamma och vet bäst hur du ska hantera situationen när äter ni middag?
    Ja absolut. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om han frågar varför hans pappa inte velat träffa honom förut... Jag tror inte han kommer fråga det, jag tror inte han kommer tänka på det. Men man vet ju aldrig... det är nog bara att ta det lugnt, kanske börja samtalet med att prata lite om lillebrors pappa, kanske dagiskompisarnas pappor, och på det sättet komma in på hans pappa...
    Vi käkar typ vid halv fem.
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-21 13:41:32 följande:
    Barn anpassar sig så lätt, det här kommer gå bra tror jag när han blir lite äldre så kommer det ju att komma svårare frågor men då är det lättare att vara ärlig emot honom för han är mognare.
    Ja, det gör det säkert.
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-21 19:25:17 följande:
    eller hur, jag kommer titta för det kommer säkerligen att läggas upp på youtube...men konstigt kommer det bli :S undrar vilken version av "earth song" det är dem kommer välja...hur han kommer se ut...
    När händer detta?
  • Ogabinne

Frågan är om vi kommer kunna se det dära. Publiken kommer kunna se det med 3D glassögon och tittarna ska erbjudas detsamma via en butikskedja... så vi kommer inte kunna se det i 3D som dom gör...

Svar på tråden All we want for Christmas is Michael