Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

All we want for Christmas is Michael

mona83 skrev 2010-01-23 22:29:21 följande:
    Jag köpte ett skidställ på intersport åt Leah i förra våren i stl 90 i märket Mckinley, kostade 480 ord pris var 800. Hade tänkt köpa ett sånt ställ till Tobias nu i vår till nästan vinter. Men nej jag är inte alls nöjd. Innan det vart så kallt här så vart Leah så varm i stället så det luktade illa om jackan back i nacken efter ett par dagar. Man tvättade och så gick det ett par dagar och det luktade lika illa igen... Var så nära att sälja stället på tradera efter bara 3 veckors användande. Nu när det varit så kallt har det inte luktat illa alls om den. Men ja nu är dte ju varmare igen så är väl en tidsfråga innan det stinker igen...
    Det där är märkligt för jag har samma problem, fast med skidvantarna. Storebrors skidvantar... fy fan. Jag tvättar dom och de luktar ingenting, sedan använder han dom på dagis och ett par dagar senare börjar de lukta så otrooooligt surt. Och det blir värre för varje dag. Så förra helgen tvättade jag dom, och i fredags på väg hem från dagis fick han inte ens använda dom för jag höll på att kräkas varje gång han rörde sig runt mig och doften flög in i näsan på mig. Helt sjukt, jag fattar inte varför. Måste vara ngt med materialet som börjar surna när vantarna blir blöta och torkas och blir blöta igen. Jag vet inte. Riktigt kasst. Måste köpa nya på måndag för han kan inte ha dom. Hans händer luktar ju likadant när han tagit av sig dom. Och mina med när jag klätt på honom dom.
  • Ogabinne

Vad hände med tjejen som hoppade in från det blå med ett "God Morgon" och länk till sin blogg i morse och sen bara försvann?

• Ogabinne

God morgon i stugan!

Solen skiner fortfarande här. Tänk om snön skunde försvinna och temperaturen kunde stiga 10 grader. Åh, ge mig våååååår nuuuuuuuu!! Det ska bli kallare. Fan ta Sibirien. Förstöra för mig.

• Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-24 10:29:23 följande:
    haha men nu är det skönt ute ju lagom kallt och soligt!!
    No no no. Man kan aldrig sätta kallt och lagom i samma mening babe.
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-24 10:34:49 följande:
    joho, det är inte svinkallt iaf
    Kallt eller svinkallt, same same. Längtar du inte liiiite tills du slipper kylan? Kunna gå ut utan stora vinterkläder och sätta dig och blunda och låta solen lysa i ditt ansikte och ge dig energi. Dra ett djupt andetag genom näsan och känna doften av våren. Borra ner ansiktet i syrenbusken och bara sniffa in dofterna.

Gaaah, JAG längtar!
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2010-01-24 10:44:35 följande:
    Jo jag längtar alltid till nästa årstid haha men jag vet mycket väl att i sommar när det är stekhett så kommer jag ligga och önska att det är vinter så jag njuter av den så mycket jag bara kan jag pallar inte när det är för varmt...våren och hösten är bäst...
    Nä mitt i högsommaren är det jobbigt. Vi har typ en vecka där det inte går att göra annat än stiga upp, åka till stranden, o ligga där till kvällen. Den är jobbig. Men försommaren, där i maj, åh, det är underbart. Fast nu räcker det med vår. På våren blir jag alltid lycklig. Kan behöva lite vår nu.
  • Ogabinne
    mona83 skrev 2010-01-24 10:58:19 följande:
    Yes vilken rolig dag det blir när man inte kan vrida på huvudet ordentligt. Vaknade med ont i naken och hoppades det skulle försvinna när man fick vara vaken en stund.... Men inte....
    Naj, fan vad drygt. Hoppas det går över snabbt för dig. Jag vaknade med samma sak, det tog mig ett och ett halvt år att bli bättre och mängder med tusenlappar hos naprapat. Idag är det nästan borta men jag får problem med det i samband med minamigränanfall än idag.
  • Ogabinne

Hahahahahaha jag älskar när min unge skriver till mig på msn genom mormor.

hej mamma. jag vill att du kommer med en pizza för momo vill ha en pizza, så de så. o ta en kebab till mig.

• Ogabinne
    mona83 skrev 2010-01-24 11:12:11 följande:
    Nej nu ska vi kila... kommer tillbaka ikväll när ungarna sover så man får sitta ifred utan nån som står MAMMMA MAAAAMMMMMMAAAAA
    Glöm inte dokumentären 11.40 om du ville se den igen.
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael