Blygdläppsförminskning
Är det ngn här som gjort en blygdläppsförminskning som vet uyngefär hur länge stygnen sitter kvar?
Jag gjorde min operation i torsdags...
Är det ngn här som gjort en blygdläppsförminskning som vet uyngefär hur länge stygnen sitter kvar?
Jag gjorde min operation i torsdags...
puff
Tyvärr har jag inget svar på din fråga men är lite nyfiken på hur förminskningen gick till om det nu är dom inre du opererat?
Hej hej. Jag har gjort detta för några år sen. Jag fick sådana stygn som försvinner av sig själv, fick inte du det? det tog kanske några veckor innan dom försvann för mig, men det värsta var att en liten bit av tråden som stack ut och den skavde så sjukt mkt så sjuksköterskan fick klippa av den lite när jag var på återbesöket och det var det ,mest smärtsamma jag någonsinn har varit med om. fråga på om det är något du undrar om. kram
Fick smärtstillande innan (2g alvedon och intravenös smärtlindring som man blev rätt yr utav) Fick även lokalbedövning iform av xylocainsalva (samma salva man får vid kateter-sättning). Blev sedan sövd. Operationen tog bara 10 min. Hade inte ont när jag vaknade, men fick ändå voltaren i förebyggande syfte. Sen, en timma senare fick jag döont! 4 doser morfin hjälpte inte. Efter några timmar kom läkaren på att jag kunde testa xylocainsalvan igen vilket resulterade i att jag blev smärtfri igen.
Klitoris är stor som en ärta, de inre blygdläpparna har blött en del, är blåa av blåmärken och sydda med stygn som alltså ska försvinna av sig självt. De yttre är lite svullna...
Anonym (har gjort) skrev 2009-11-28 19:34:36 följande:
Det var alltså fem år sen jag gjorde min, så jag kommer inte riktigt ihåg, men det tog minst en vecka. Sen kan ju tekniken och materialen ha förändrats sen dess. Stygn genom klitoris låter ju lite sådär... Kolla upp det när du ska på återbesök. Var gjorde du din op, jag gjorde i falköping, kommer inte ihåg vad stället hette, men kirurgen var Ivan Letterfors. Jag mådde ganska bra efteråt, åkte bil hem dagen efter och satt då i några timmar vilket inte var så skönt, men förutom det var det inga problem. Sen lyckades jag få mens dagen efter op, så jag har faktiskt ingen aning om jag blödde något efter op eller inte. Jag jobbade nog igen efter några dagar. Om du håller på att få urinvägsinfektion ska du se till att dricka mycket och kissa ofta. Lycka till.
Hej, jag funderar på göra minskning, men tänkte höra kostnader osv?
Resultatet efter flera år osv.
Nån som orkar svara?
Anonym (har gjort) skrev 2009-11-28 19:44:54 följande:
Ts de där låter inte normalt alls.
Jag kunde gå hem själv och va helt rörlig efteråt,det sved och kliade lite men annars va de inga problem och jag hade inga blåmärken heller.
Tycker du ska kolla upp det där så fort som möjligt.Vilken klinik?
Dessutom ska man inte behöva morfin efteråt väl? Jag behövde bara voltaren första dygnet.
Anonym (nyfiken) skrev 2009-11-28 19:48:34 följande: