• Anonym (Läpparna)

Blygdläppsförminskning

Är det ngn här som gjort en blygdläppsförminskning som vet uyngefär hur länge stygnen sitter kvar?

Jag gjorde min operation i torsdags...

• Svar på tråden Blygdläppsförminskning
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-30 19:43:47 följande:
    glömde säga att stygnen ska vara borta efter 10 dagar och då ska jag på återbesök
    Hej Ts! Kliniken jag gjort på är väldigt trevliga så att göra lokat känns inte jobbigt alls,dom är så naturliga och mjuka,trevliga så de känns bättre en att sitta i gynstolen på vanliga kontroller, bedövningen hade jag glömt bort hyur j-vla ont de gör ,fick 3 olika smärtstillande innan + stecolid men de gjorde fruktansvärt ont ändå,jag berättade för min kirug om dig att du måste vänta 8v på återbesöket och han tyckte de lät väldigt länge och frågade mig vilken klinik du gjort din på? men de visste jag ju inte,min kirurg äger den äldsta plastik kliniken i sthlm. Jag frågade dessutom om salvan du fick om jag kunde få sådan men de får man inte i förebyggande syfte utan bara om man får jätte ont som du då.En sålänge så svider de bara och stramar,har också kikat med spegel nu och de som de tog mest på är jätte uppsvälld som att stygnen ska spricka upp när somhelst,ser lite otäckt ut,medans den de tog mindre på är knappt irriterad alls.Jag frågade också hur vanligt de är med dessa op och de görs tydligen mer och mer,de har ökat radikalt senaste 2åren sa dom,dom gör intimkirurgi minst 3ggr i veckan och ålderna på patienterna varjerar mycke också.De började tydligen öka samtidigt som jag gjorde min första -06.Själv har jag då INTE erättat för någon om detta... de är för intimt och känsligt ämne för mig och anser att de är inget som någon annan har något med att göra,mitt intima är mitt.Jag tycker man känner sig renare där nere efter förminskningen dessutom inte lika utsatt för svamp mm.
  • Anonym (Läpparna)
    Anonym skrev 2009-11-30 19:43:47 följande:
    Hej Ts! Kliniken jag gjort på är väldigt trevliga så att göra lokat känns inte jobbigt alls,dom är så naturliga och mjuka,trevliga så de känns bättre en att sitta i gynstolen på vanliga kontroller, bedövningen hade jag glömt bort hyur j-vla ont de gör ,fick 3 olika smärtstillande innan + stecolid men de gjorde fruktansvärt ont ändå,jag berättade för min kirug om dig att du måste vänta 8v på återbesöket och han tyckte de lät väldigt länge och frågade mig vilken klinik du gjort din på? men de visste jag ju inte,min kirurg äger den äldsta plastik kliniken i sthlm. Jag frågade dessutom om salvan du fick om jag kunde få sådan men de får man inte i förebyggande syfte utan bara om man får jätte ont som du då.En sålänge så svider de bara och stramar,har också kikat med spegel nu och de som de tog mest på är jätte uppsvälld som att stygnen ska spricka upp när somhelst,ser lite otäckt ut,medans den de tog mindre på är knappt irriterad alls.Jag frågade också hur vanligt de är med dessa op och de görs tydligen mer och mer,de har ökat radikalt senaste 2åren sa dom,dom gör intimkirurgi minst 3ggr i veckan och ålderna på patienterna varjerar mycke också.De började tydligen öka samtidigt som jag gjorde min första -06.Själv har jag då INTE erättat för någon om detta... de är för intimt och känsligt ämne för mig och anser att de är inget som någon annan har något med att göra,mitt intima är mitt.Jag tycker man känner sig renare där nere efter förminskningen dessutom inte lika utsatt för svamp mm.
    Oj! Vad gullig du är som kollar upp saker åt mig :) Känns ju lite oroväckande att jag får vänta så länge på återbesök.... men får väl hålla koll på det själv helt själv. Läser till sjuksköterska så helt okunning är jag ju inte... 10 dagar! Gud vad skönt, började bli inställd på två-tre veckor... Men du är alltså inte alls blå då? Skönt att du slipper ha så ont som jag. Synd med Xylocaingelén att den ska vara så svår att få tag på. Vet inte hur jag hade klarat mig utan den. Jag har bara berättat för min sambo att jag gjort detta. Mina två bästa kompisar vet om att jag gjort en operation, men inte var. Känns skönt att de respekterar att jag inte vill säga, men ändå stöttar mig. Är på ett sjukhus och har praktik nu. Det är kämpigt att dölja smärtan där. Mina tabl och gel hjälper iofs jäkligt bra. Men jag går nästan haltande och ganska långsamt. Sätter och reser jättelångsamt osv. Trots det har ingen frågat. En kurskamrat har frågat om jag har ont, men inte varför.

Är du sjukskriven?
    Fick du medicin utskriven?
    (förutom gel fick jag Arcoxia (smärtis) och Antibiotika)
  • Anonym (Läpparna)

Anonym (Lila) skrev 2009-11-30 19:31:19 följande:

Ja för det är ju ingen skönhetsop. det handlar om utan om att jag har ont utav det. Visst blir det "snyggare", men hur viktigt är det att se snygg ut jämfört med bekvämlighet när vi snacka om fittan liksom:D
    Klart bekvämligheten är viktig, men för mig är det nog lika viktigt med utseendet då jag skämdes så... Känns plötsligt helt naturligt att stå naken framför min sambo. Nu behöver jag inte hålla för, bli röd om kinderna och vädjande be honom sluta titta på mig.

Han tycker att jag är knäpp, och jag håller nog med honom
  • Anonym

Men alltså jag har inte ont alls,de hade jag inte sist heller,de kliar bara mycket som jag skulle ha en kraftig svampinfektion så jag behöver bara alvedon men behöver inte de heller,och de sa att de är ovanligt att man får ont,kan de inte va så att du har en infektion där nu då? Hur tvättar du dig? för du ska bara tvätta med vatten.
    Ena sidan är jag rätt så blå på men andra inget alls,löder några droppar idag bara. Trodde inte jag skulle kuna sitta eller stå men jag känner knappt av min op alls.

• Anonym (usch)

åh vilken intressant tråd..

Jag har långa blygdläppar.. Ena hänger några cm utanför och andra är lite mindre men hänger ändå ut.. För alltid "tjorva" för att de inte ska skava i trosan.. Får "föra undan" dem vid samlag.. Skäms för dem.. Lyckades knöka till dem ganska ok så de låg som en "bulle" innanför de yttre när jag var yngre. Efter jag fött barn går inte det.. Jag lider av detta plus hemska åderbråck på benen och har aldrig varit med mina barn på badhuset.. Det är jätte ledsamt..

Åderbråcken ska jag få fixat via Landstinget. Visste inte ens att det andra intima bekymret kunde gå att rätta till via Landstinget.. Jag kan inte cykla och jag har ofta sveda och obehagskänslor.. För att inte tala om sexlivet, känner mig så äcklig.

Jag undrar om något tappat känseln efter en sådan här op (intim)?
    Det vore inte heller så roligt..

• Anonym

Blir dom ännu längre efter en förlossning??

• Anonym (Läpparna)
    Anonym skrev 2009-12-01 18:45:34 följande:
    Men alltså jag har inte ont alls,de hade jag inte sist heller,de kliar bara mycket som jag skulle ha en kraftig svampinfektion så jag behöver bara alvedon men behöver inte de heller,och de sa att de är ovanligt att man får ont,kan de inte va så att du har en infektion där nu då? Hur tvättar du dig? för du ska bara tvätta med vatten.Ena sidan är jag rätt så blå på men andra inget alls,löder några droppar idag bara. Trodde inte jag skulle kuna sitta eller stå men jag känner knappt av min op alls.
    Nä, ser verkligen inte ut som nån infektion. Jag tvättar med intimtvål och vatten använder en engångshandske när jag är där ner och tvättar och smörjer. Tvålen och handsken håller bakterierna borta så gott det går. Men vad som bidrar mest till smärtan tror jag som sagt är stygnen kring klitoris. Men inte konstigt att man är extra känslig där... sedan har jag några stygn längst bak närmast rumpan också. Det området är också lite känsligt. Området där emellan, är inte alls särsklit ömt och inte det blåaste heller. Kanske har du bara gjort en ektomi där?
  • Anonym (Läpparna)
    Anonym skrev 2009-12-01 18:55:04 följande:
    Blir dom ännu längre efter en förlossning??
    Mycket kan hända med ditt kön efter en förlossning vettu!
  • Anonym

Anonym (Läpparna) skrev 2009-12-01 19:21:34 följande:

Mycket kan hända med ditt kön efter en förlossning vettu!
    Men trodde ju allt återställde sig sen, därnere iallafall. Det blir inga barn för mig nu
  • Anonym (Läpparna)

Anonym (usch) skrev 2009-12-01 18:52:31 följande:

åh vilken intressant tråd..Jag har långa blygdläppar.. Ena hänger några cm utanför och andra är lite mindre men hänger ändå ut.. För alltid "tjorva" för att de inte ska skava i trosan.. Får "föra undan" dem vid samlag.. Skäms för dem.. Lyckades knöka till dem ganska ok så de låg som en "bulle" innanför de yttre när jag var yngre. Efter jag fött barn går inte det.. Jag lider av detta plus hemska åderbråck på benen och har aldrig varit med mina barn på badhuset.. Det är jätte ledsamt.. Åderbråcken ska jag få fixat via Landstinget. Visste inte ens att det andra intima bekymret kunde gå att rätta till via Landstinget.. Jag kan inte cykla och jag har ofta sveda och obehagskänslor.. För att inte tala om sexlivet, känner mig så äcklig. Jag undrar om något tappat känseln efter en sådan här op (intim)?Det vore inte heller så roligt..
    Vad jag har hört så kan man råka ut för känselbortfall. Dels kan det bli en förhårdnad efter stygnen om det vill sig illa. Men området runt klitoris är känsligast. De flesta kirurgerna rör inte de området. Ett klitorislyft hade kanske gjort resultatet snyggare i vissa fall, men det är verkligen inte värt risken.

MEN detta är risker som jag läst mig till under 4 årstid. Inget av detta nämndes för mig inför op. Å andra sidan fick jag väldigt sparsamt med info. Jag brukar vara frågvis, men den här gången ville jag bara få det gjort :P
Svar på tråden Blygdläppsförminskning