• Anonym (Läpparna)

Blygdläppsförminskning

Är det ngn här som gjort en blygdläppsförminskning som vet uyngefär hur länge stygnen sitter kvar?

Jag gjorde min operation i torsdags...

• Svar på tråden Blygdläppsförminskning
  • Anonym

Ts va är en ektomi då? denna gång ehövde jag ju inte ta bort lika mycket.
    Hoppas verkligen inte man får en förhårdnad på blygisrana,fy
    Jag har inte tappat känsel alls en sålänge.

• Anonym (Läpparna)
    Anonym skrev 2009-12-02 05:02:36 följande:
    Ts va är en ektomi då? denna gång ehövde jag ju inte ta bort lika mycket.Hoppas verkligen inte man får en förhårdnad på blygisrana,fy Jag har inte tappat känsel alls en sålänge.
    Förlåt :P En ektomi = bortagande av något.
    Idag hade knutarna på två stygn gått upp! Drog i den lilla tråden, rätt genom blygdläppen, och vips var dem borta. Är det så läkarn menar när han säger att stygnen "faller av utav sig själv"?
  • Anonym

Anonym (Läpparna) skrev 2009-12-02 18:03:31 följande:

Förlåt :P En ektomi = bortagande av något. Idag hade knutarna på två stygn gått upp! Drog i den lilla tråden, rätt genom blygdläppen, och vips var dem borta. Är det så läkarn menar när han säger att stygnen "faller av utav sig själv"?
    Ja typ fast du hjälpte till lite bara men va sköööönt för dig,va de på den sidan du hade mest besvär?
    jag ser bara några stygn på ens men jag vet att han bedöva och skar på båda..haha!
    Kännde mig så befriad när jag gick från min klinik,har väntat med 2 op i 2,5år och velat fram o tillbaka om jag skulle rätta till de eller inte,om de va värt pengarna ,kände verkligen att ÄNTLIGEN! Nu är de klart och jag ehöver nog nu aldrig skämmas eller tänka på de ,ödsla energi på att tänka på de hela.

Har du pratat med koiniken om återbesöket eller avaktar du?
  • Anonym (Läpparna)
    Anonym skrev 2009-12-02 18:51:23 följande:
    Anonym (Läpparna) skrev 2009-12-02 18:03:31 följande:
    Ja typ fast du hjälpte till lite bara men va sköööönt för dig,va de på den sidan du hade mest besvär?jag ser bara några stygn på ens men jag vet att han bedöva och skar på båda..haha!Kännde mig så befriad när jag gick från min klinik,har väntat med 2 op i 2,5år och velat fram o tillbaka om jag skulle rätta till de eller inte,om de va värt pengarna ,kände verkligen att ÄNTLIGEN! Nu är de klart och jag ehöver nog nu aldrig skämmas eller tänka på de ,ödsla energi på att tänka på de hela. Har du pratat med koiniken om återbesöket eller avaktar du?
    Nej det var ju tyvärr inte det. Men men, nu vet jag ju att det inte så där jättelång tid kvar tills alla trådar bör vara borta. Tror bestämt ett par stycken till var borta i morse. Den blåfärgen har också börjat lägga sig nu, men de sipprar fortfarande ut lite blod vilket jag ogillar...

Pga att klitoris fortfarande är svullen och gör ont, kan jag inte gå i vanliga trosor som ligger mot könet. Fick två nät-trosor från sjukhuset som jag går omkring i tillsammans med lite för stora leggings eller pösiga byxor. Förr kunde jag inte gå naken då det kändes så otäckt med läpparna. Nu tycker jag det är hur skönt och luftigt som helst :D

Nja, jag kommer nog inte ringa och be om att få komma tidigare på återbesök. Vad ska dem kolla efter som jag inte redan ser? Om det har läkt fint? Vad gör dem om det inte har gjort det?

Fick du några generella direktiv om hur länge man ska avstå från vissa träningsformer, sex, badhus etc?
  • Anonym

Anonym (Läpparna) skrev 2009-12-03 08:40:57 följande:

Nej det var ju tyvärr inte det. Men men, nu vet jag ju att det inte så där jättelång tid kvar tills alla trådar bör vara borta. Tror bestämt ett par stycken till var borta i morse. Den blåfärgen har också börjat lägga sig nu, men de sipprar fortfarande ut lite blod vilket jag ogillar...Pga att klitoris fortfarande är svullen och gör ont, kan jag inte gå i vanliga trosor som ligger mot könet. Fick två nät-trosor från sjukhuset som jag går omkring i tillsammans med lite för stora leggings eller pösiga byxor. Förr kunde jag inte gå naken då det kändes så otäckt med läpparna. Nu tycker jag det är hur skönt och luftigt som helst :DNja, jag kommer nog inte ringa och be om att få komma tidigare på återbesök. Vad ska dem kolla efter som jag inte redan ser? Om det har läkt fint? Vad gör dem om det inte har gjort det?Fick du några generella direktiv om hur länge man ska avstå från vissa träningsformer, sex, badhus etc?
    Jag kommer inte riktigt ihåg men de känns som de borde vara 3v typ,bättre att vänta några dagar extra så 3v känns bra ör min del.
    Ja snart är de över för dig,hur många dagar sen va de nu du gjorde din op?
    Får jag fråga vilken klinik ?
  • Anonym (Läpparna)
    Anonym skrev 2009-12-03 10:01:18 följande:
    Anonym (Läpparna) skrev 2009-12-03 08:40:57 följande:
    Jag kommer inte riktigt ihåg men de känns som de borde vara 3v typ,bättre att vänta några dagar extra så 3v känns bra ör min del.Ja snart är de över för dig,hur många dagar sen va de nu du gjorde din op?Får jag fråga vilken klinik ?
    Ja... jag tar nog det säkra före det osäkra. Ska va förskiktig fram till återbesöket tänkte jag, men vi får se. På sju veckor lär det ju hända mycket!
    Idag var det exakt en vecka sen! Gjorde op:en förra torsdagen alltså. På Täby Närsjukhus. Så i mitt fall skulle jag inte kalla det en klinik precis :)
    Vad hette din klinik?
  • Anonym

Anonym (Läpparna) skrev 2009-12-03 10:08:04 följande:

Ja... jag tar nog det säkra före det osäkra. Ska va förskiktig fram till återbesöket tänkte jag, men vi får se. På sju veckor lär det ju hända mycket!Idag var det exakt en vecka sen! Gjorde op:en förra torsdagen alltså. På Täby Närsjukhus. Så i mitt fall skulle jag inte kalla det en klinik precis :)Vad hette din klinik?
    aha då vet jag jag va på kirurgicentrum på Östermalm,aha så dom gör de på Täbynärjukhus. De jobbar nog helt olika på plastikkliniker o närsjukhus skulle jag tro.
  • Anonym (Läpparna)

Nu har det gått 15 dagar sedan operation. 16 stygn av 22 sitter fortfarande kvar... Och idag är första dagen jag klarat mig helt utan smärtstillande! Nu kliar det mest. Gör ont i vissa lägen, om jag sitter konstigt eller om jag pillar lite väl länge där nere. Igår försökte vi låta mig få en orgasm genom lite smekningar utan att röra stygnen- men, läpparna fylls ju med blod vid upphetsning, och ju närmare orgasm jag kom dessto ondare gjorde det. Så det blev inget. Vi gav upp :)

Du anonyma som jag skrivit med tidigare, hur går det för dig? Har du varit på återbesök? är dina stygn borta? Har det slutat klia?

• Anonym

hej Ts! Ja jag läste att man ska vänta med sex och träning i 1 månad Är du fortfarande svullen också? Alla stygnen är inte borta,glömde min återbesökstid så jag ska dit på tisdag... den sidan där de va mest att ta ort tycker jag fortrarande att han tagit för lite,hoppas verkligen bara att de är extra svullet där bara för jag orkar inte göra om de en gång till o verkligen inte betala för hans misstag igen.,så just nu är jag lite nervös att de kommer se ut så De kliar fortfarande men mindre iaf,ibland ,mest på kvällarna blir de mer klåda,sover utan trosor och ibland tar jag på alovera gel.
    Kul att du skrev igen .

• Anonym (Läpparna)

Men det var väl lite klantigt ;) Tur att du fick en ny så snart då! Hänger ena läppen fortfarande utanför då? Mina är inom de inre, men ena är lite mindre än den andra. Fast det gör inget. Jag är lite svullen tror jag, svårt att säga. För mig har det också varit värst på kvällarna, då kan det både klia och ömma. På morgonen kan det dock klia tills jag blir tokig! Så man kommer snabbt ur sängen och in på toa iaf ;)

Svar på tråden Blygdläppsförminskning