• Anonym (Läpparna)

Blygdläppsförminskning

Är det ngn här som gjort en blygdläppsförminskning som vet uyngefär hur länge stygnen sitter kvar?

Jag gjorde min operation i torsdags...

• Svar på tråden Blygdläppsförminskning
  • Söta Nasse

bara bra. kirurgen är helt toppen. Väntar dock med blygläppsförminskningen. Min förhoppning är att det ska bli mindre besvär mellan läpparna om jag går ner lite i vikt så att det inte blir så tätt och fuktigt.

♥ Lägenheten är typ färdigrenoverad nu ♥
  • Anonym

ok tänkte inte lägga mig i opererandet men jag måste bara få komplettera stora blygdläppe-hatet här :D med att de flesta faktiskt gillar vaginor som inte ser ut som streck, en vagina i sig är mer som en orkide eller något,  och att inre blygdläppar som sticker ut är det i stort sett vanligaste bland kvinnor. för i den här tråden låter det som att det skulle vara något negativt att de inre blygdläpparna sticker ut eller syns. kanske inte bland barbies, men hos kvinnor är det ngt av det normalaste.

sen kan man ju ha anledningar att vilja operera ändå, typ att det skaver eller något, men någon cm inre blygdläpp är extremt vanligt samt att vaginor kan se lite olika ut. själv tycker jag det är finast med synliga inre blygdläppar för det är estetiskt vackrare och ger mer karaktär, haha, än mer barbie-liknande vaginor där inget syns. men alla är väl fina på sitt sätt, (lol).

tycker det är hemskt med operations-hets när det gäller något som vaginor. Någon måtta får det vara, vi ska vara glada för våra kroppar.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-01-25 05:36:39 följande:
    ok tänkte inte lägga mig i opererandet men jag måste bara få komplettera stora blygdläppe-hatet här :D med att de flesta faktiskt gillar vaginor som inte ser ut som streck, en vagina i sig är mer som en orkide eller något,  och att inre blygdläppar som sticker ut är det i stort sett vanligaste bland kvinnor. för i den här tråden låter det som att det skulle vara något negativt att de inre blygdläpparna sticker ut eller syns. kanske inte bland barbies, men hos kvinnor är det ngt av det normalaste. sen kan man ju ha anledningar att vilja operera ändå, typ att det skaver eller något, men någon cm inre blygdläpp är extremt vanligt samt att vaginor kan se lite olika ut. själv tycker jag det är finast med synliga inre blygdläppar för det är estetiskt vackrare och ger mer karaktär, haha, än mer barbie-liknande vaginor där inget syns. men alla är väl fina på sitt sätt, (lol). tycker det är hemskt med operations-hets när det gäller något som vaginor. Någon måtta får det vara, vi ska vara glada för våra kroppar.
    Ja de är mycke killars fel faktiskt,mitt ex sa när vi va tillsammans att hans förra tjej hade så äcklig vagina för att ena läppen hängde ner,då hade inte jag så,sen när jag fick de så skrattade min nya pojkvän åt mig när jag va naken o sa-ja du har ju blygläppar som inte är så blyga! Sen har jag massa med tjej kompisar som sagt att -fy fan va äckligt de är när man ser tjejer med hängande blygläppar! Så de är inte så himla kul att folk blir äcklade av en heller,så visst fan lägger man sig under kniven då. Känner dessutom en tjej som har så o vägrar göra en op för hon säger de att jag ser ut så o tänker inte ändra mig men jag vet att hon lider lite av de ändå,hennes man sa vid ett tillfälle att-jaha dina hänger ju utanför,har aldrig sätt sånt förut?! Ändå så är hennes man 45år o haft en del kvinnor innan,inte så kul att höra för henne.
  • Anonym (nice)

Män män män vet inte vad dom håller på med och vi apar efter och försöker vara perfekt..
    Måste tyvärr säga att ja opererade min pga att mannen sa att de såg ut som stekt bacon!! kul!!! Med facit i hand så kan jag ju säga att det känns betydligt bättre nu när dom är minimala man känner sig fräschare..

SÅ hur det än är så ångrar jag inte att jag op mina..

• Anonym (usch)

Själv så har jag ju besvär av mina.. och ingen har någonsin sagt något negativt til lmig om hur min kropp ser ut. Min man vet inte ens att jag önskar operera dem. Men JAG störs av dem och tycker min vagina är äcklig och obekväm..

• Anonym
    Anonym (nice) skrev 2010-01-25 22:23:28 följande:
    Män män män vet inte vad dom håller på med och vi apar efter och försöker vara perfekt..Måste tyvärr säga att ja opererade min pga att mannen sa att de såg ut som stekt bacon!! kul!!! Med facit i hand så kan jag ju säga att det känns betydligt bättre nu när dom är minimala man känner sig fräschare..SÅ hur det än är så ångrar jag inte att jag op mina..
    Jaha ja din kille va inte så snäll han heller, hur kan man säga så? skulle sagt de att ja men din ser ut som en prinskorv eller nåt annat.
  • Anonym (nice)

Jag vet det är helt sjukt..men jag störde mig också av dem de var i vägen när vi hade sex samt att min blygdläpp åkte utanför trosorna och skavde..
    Min make sa det lite skämtsamt men en liten sanning fanns där..
    Tyvärr är det dessa j***vla porrfilmerna som förstör allt...Killar tror att det är så tjejer ser ut mellan bena men det är ju oerhört sällan dom gör det eller hur?

• Anonym
    Anonym (nice) skrev 2010-01-27 22:11:43 följande:
    Jag vet det är helt sjukt..men jag störde mig också av dem de var i vägen när vi hade sex samt att min blygdläpp åkte utanför trosorna och skavde..Min make sa det lite skämtsamt men en liten sanning fanns där..Tyvärr är det dessa j***vla porrfilmerna som förstör allt...Killar tror att det är så tjejer ser ut mellan bena men det är ju oerhört sällan dom gör det eller hur?
    Har ingen aning om hur vanligt de är men tydligen inte sååå vanligt eftersom killar påpekar de.
  • Anonym (Vill_också)

Hej hej.

Jag lägger mig i här. :)
    Är 23 år och har stora funderingar på en förminskning. För mig handlar det om obehag och skav, inget annat. Har aldrig "förstått" att det är något onormalt att ha långa inre blygdläppar, men skönt är det inte. Visste knappt man kunde göra något åt det.
    Men, nu vet jag och vill göra. 
    Efter att ha läst tråden så har jag endast en fundering; hur sjukskriver man sig för en sån sak? Och vad säger man till sin chef? ;)
  • Anonym (Läpparna)
    Anonym (Vill_också) skrev 2010-02-03 22:06:09 följande:
    Hej hej. Jag lägger mig i här. :) Är 23 år och har stora funderingar på en förminskning. För mig handlar det om obehag och skav, inget annat. Har aldrig "förstått" att det är något onormalt att ha långa inre blygdläppar, men skönt är det inte. Visste knappt man kunde göra något åt det. Men, nu vet jag och vill göra.  Efter att ha läst tråden så har jag endast en fundering; hur sjukskriver man sig för en sån sak? Och vad säger man till sin chef? ;)
    Vad har du för jobb? Jag hade som sagt praktik som ssk på ett sjukhus. Mycket spring, lyft och konstiga arbetsställningar. Det var jobbigt, men det gick om man var försiktig, och saktade ner tempot trots att alla runt omkring stressade. Ingen på arb.platsen visste vad jag hade gjort. Min studentkompis visste att jag gjort ngn typ av operation, men inte vad (hon frågade inte heller) Men hon märkte väl att jag gick lite konstigt. Men som sagt. Ingen annan påpekade det!

Ang sjukskrivning sa den ssk jag talade med i telelfon innan op:en, att man högst brukade få vara hemma en vecka. Och för det behöver du ju ingen sjukskrivning, du kan lika gärna ha en vanlig virusinfektion som inte vill släppa. Skulle du behöva vara hemma längre, kan läkaren skriva ett sjukintyg där man inte uttalar sig om exakt vad det beror på. "Sjukskrives pga rörelsesvårigheter" etc. Tala med läkaren innan så ska du se att det blir det minsta problemet :)

Lycka till!
Svar på tråden Blygdläppsförminskning