• Anonym (Läpparna)

Blygdläppsförminskning

Är det ngn här som gjort en blygdläppsförminskning som vet uyngefär hur länge stygnen sitter kvar?

Jag gjorde min operation i torsdags...

• Svar på tråden Blygdläppsförminskning
  • Anonym (har gjort)

Oj, åtta veckor, det var länge. Jag fick komma efter en vecka tror jag (och då var alltså stygnen fortfarande kvar). Jag är jättenöjd idag. Jag gjorde det mest av praktiska skäl (jobbigt att cykla o.s.v.) och det är helt bort nu, så det är jag jätte nöjd med. Sen kanske jag inte är snyggast i världen där nere (om man nu kan vara det...), men betydligt mindre ful än innan... =) Jag betalade 10 000 för min op.

• Anonym (har gjort)
    Anonym skrev 2009-11-28 19:51:37 följande:
    Ts de där låter inte normalt alls.Jag kunde gå hem själv och va helt rörlig efteråt,det sved och kliade lite men annars va de inga problem och jag hade inga blåmärken heller.Tycker du ska kolla upp det där så fort som möjligt.Vilken klinik?Dessutom ska man inte behöva morfin efteråt väl? Jag behövde bara voltaren första dygnet.
    att behöva morfin ´kan väl ändå inte vara så farligt, det gjorde jag med och mår bra idag. Däremot ska hon absolut kolla upp om det är en urinvägsinfektion på gång, det kan nog inte vara så bra. Eller?
  • Anonym

Anonym (har gjort) skrev 2009-11-28 19:56:56 följande:

att behöva morfin ´kan väl ändå inte vara så farligt, det gjorde jag med och mår bra idag. Däremot ska hon absolut kolla upp om det är en urinvägsinfektion på gång, det kan nog inte vara så bra. Eller?
    Nej jag skrev inte att de va farligt utan jag tycker de är konstigt att inte ens morfin fick bort smärtan!
  • Anonym (Läpparna)

Att morfinet inte hjälpte tyckte vi alla var konstigt, men då var det ju tur att jag läkaren kom på att vi kunde testa med salvan igen. den har ändå hjälpt mest. Att jag har blåmärken är inte heller så konstigt eftersom det blivit tvugna att skära av blodkärl. Min läkare sa åt mig att inte titta därnere på sex veckor eftersom de kunde se läskigt ut. Men det är ju svårt att låta bli. Såg nu att inte är något stygn genom klitoris, men där emot brevid och någon millimeter över. Har säkert tolv stygn sammanlagt därnere! Och allt inom de yttre blygdläpparna är blått. Men har känsel överallt iaf...

Angående urinvägsinf så är det nog inte allt för ovanligt. Fick antibiotika utskrivet i förebyggande syfte, så vi får hoppas att det biter på de bakterierna som redan hittat dit.

• Anonym (frågande)

Hej! Jag undrar bara varför ni har opererat er, ta inte illa upp jag är bara nyfiken. Har själv stora inre blygdläppar tycker jag själv, men vad är stora för er?

• Anonym

Anonym (frågande) skrev 2009-11-28 21:49:15 följande:

Hej! Jag undrar bara varför ni har opererat er, ta inte illa upp jag är bara nyfiken. Har själv stora inre blygdläppar tycker jag själv, men vad är stora för er?
    När de är utanför de yttre.
  • Anonym (Läpparna)

Anonym (frågande) skrev 2009-11-28 21:49:15 följande:

mina hängde några centimeter utanför de yttre. Jag kunde inte "pilla" upp dem och få dem att stanna uppe. Jag mådde psykiskt dåligt av dem, kunde inte stå naken framför min sambo som jag varit tillsammans med i över tre år. Ogillade omklädningsrum, fick ont när jag cyklade, hade besvär när jag gick i vissa trosor och byxor. Ibland kunde de svullna upp och då var det omöjligt att få det bekvämt i trosorna igen.

Ingen har någonsin påpekat att dem är stora, min sambo sa att det verkligen inte var något han tittade på. Men det är den subjektiva känslan som ska räknas. Så länge Du besväras av dem spelar det ingen roll vad andra tycker.

Helt sjukt, men jag skäms mindre för mitt blåa, blodiga och svullna kön, än de läppar som jag tyckte hängde ner lite för långt.
  • Anonym (har gjort)
    Anonym skrev 2009-11-28 20:12:55 följande:
    Anonym (har gjort) skrev 2009-11-28 19:56:56 följande:
    Nej jag skrev inte att de va farligt utan jag tycker de är konstigt att inte ens morfin fick bort smärtan!
    Oj, läste nog lite snabbt, hade väldigt bråttom. Men hur länge fick du vänta på återbesök, jag tycker åtta veckor låter väldigt länge.

Jag opererade mig också för att jag hade problem med att cykla, det skavde så att man kunde få skavsår av byxor och trosor. Mina hängde med ner några cm, inte så snyggt heller. Det går ju liksom inte att dölja. Så omklädningsrum var inte något favoritställe för mig heller. Nu är det däremot inga problem.
  • Anonym (Läpparna)

Anonym (har gjort) skrev 2009-11-29 12:49:21 följande:

Oj, läste nog lite snabbt, hade väldigt bråttom. Men hur länge fick du vänta på återbesök, jag tycker åtta veckor låter väldigt länge.Jag opererade mig också för att jag hade problem med att cykla, det skavde så att man kunde få skavsår av byxor och trosor. Mina hängde med ner några cm, inte så snyggt heller. Det går ju liksom inte att dölja. Så omklädningsrum var inte något favoritställe för mig heller. Nu är det däremot inga problem.
    Först sa hon 6 veckor, men det krockar väl med julhelgen så därför sa hon 8 ist. Lite länge kanske men vad ska man göra :) vad kollar de efter vid återbesöket??
    Provade du att få op:en gjord hos landstinget först, eller orkade du inte ta den diskussionen?
  • Anonym

Anonym (har gjort) skrev 2009-11-29 12:49:21 följande:

Oj, läste nog lite snabbt, hade väldigt bråttom. Men hur länge fick du vänta på återbesök, jag tycker åtta veckor låter väldigt länge.Jag opererade mig också för att jag hade problem med att cykla, det skavde så att man kunde få skavsår av byxor och trosor. Mina hängde med ner några cm, inte så snyggt heller. Det går ju liksom inte att dölja. Så omklädningsrum var inte något favoritställe för mig heller. Nu är det däremot inga problem.
    jag kommer faktiskt inte ihåg,jag ska till kliniken i morrn igen,gjorde min op för 3år sen men blev missnöjd,ena är fortfarande utanför yttre ,så störande att behöva gör om de,dessutom betala 3000kr till fast de är dom som inte har gjort de bra. Så när jag varit där i morgon kan jag säga de. Jag har varit fött barn 2gr sen op så därför har jag inte kunnat göra om ingreppet förens nu.
Svar på tråden Blygdläppsförminskning