Blygdläppsförminskning
Är det ngn här som gjort en blygdläppsförminskning som vet uyngefär hur länge stygnen sitter kvar?
Jag gjorde min operation i torsdags...
Är det ngn här som gjort en blygdläppsförminskning som vet uyngefär hur länge stygnen sitter kvar?
Jag gjorde min operation i torsdags...
Okej, låter lite xtra tungt jämfört med mig. Men som du säkert har läst är det inte ens alla som har haft särskilt ont efter op:en. Verkar nästan bara vara jag som fick med mig morfin och lokalbedövning hem och var sängliggandes i 4 dagar. Men det var ju framförallt för att kirurgen var vid klitoris och skar. Där är ju känsligt. Annars kliar det mest. Men visst. Man får ju vara försiktig så att stygnen inte spricker... Nåja nog om det. Ja du kan prata med en vanlig gynekolog, men då får du föreberda dig på att verkligen förklara hur J*kla Bekymmersamt och jobbigt det här är för dig. "Du orkar inte mer och det har varit inte stort steg att ens komma hit och prata om det". Landstingen ÄR fyrkantiga och tror att man framförallt söker för estetiska skäl. Jag gick till en privat som var kopplad till landstinget. Kostade inte mer, men gyn dr:n var mer förstående. En annan grej som jag lärt mig efter både studier och av verkligheten är att du måste trycka på att du besväras i din vardag. Du kan inte cykla/rida/gå på spinning etc eftersom läpparna svullnar upp och gör så fruktansvärt ont. Jag sa att min dröm var att genomföra ett triathon, men att detta inte var möjligt pga av cyklingen :) Det var ingen lögn, men inget jag har som mål att göra till sommaren heller direkt...
Haha okej.. Mitt problem e ju mer att jag alltid, för att ens kunna gå, måste "trycka" upp dem för att de inte ska skava när jag går. Detta gör jag tiotal gånger om dagen.. De borde väl räcka.. Annars får man väl som sagt lösa det på annat håll.. Ska nog ringa gyn redan på mån... Men jag går på regelbunda besök på gyn för jag o sambon försöker skaffa barn o jag har pco så.. kan man flika in det där kanske? Eller det kräver kanske en egen tidsbokning? :)
hej alla..
jag har tänkt på detta från o till. jag vill operera mina, bla pga att jag skäms för dem. vill inte duscha bland andra på badhus. hemma med min sambo går det bra. dessutom så är de i vägen när man har sex, det kan skava och de åker in, man måste hålla isär dem. men några problem att cykla har jag inte. lite skav kanske när man har trosor.
det är väl bara att ta en tid hos gynekolog och överdriva lite extra!? jag menar, de är ju långa så det syns ju.
men, jag har ett barn och vill ha ett till. så jag har tänkt ta det efter, kan hända mkt efter en förlossning. är det inte det smartaste?
rekommenderar ni mig att jag söker till en privat gyn när det är dags? eller ska man skippa att ta genom landstinget o bara betala på en klinik som ska vara bra?