Inlägg från: Elins mamma 2010 |Visa alla inlägg
  • Elins mamma 2010

Unga mödrar Danmark

Jasmine Angelina skrev 2011-04-27 20:23:58 följande:
    Vad tycker ni om den nya säsongen än så länge tycker jag i alla fall att den är jättebra.
    Jag tycker att den är bra förutom att det handlar så mycket om den där Natasja och hennes kille än så länge. Tycker de är ganska ointressanta, skulle vara roligare att se hur andra har det, t ex Christina, hon som hade leukemi, Stine...

Varför har Natsja och hennes kille en stödfamilj åt sonen, nån som minns? Det har ju varit så långt uppehåll så jag har glömt massor...
  • Elins mamma 2010
    Dallandra skrev 2011-04-30 00:38:56 följande:
    Precis vad jag tänkte: går ut och gå, städa.. hitta på något! Kändes som de bara satt och väntade på att bli röksugna Ingen bra strategi om man verkligen vill lyckas.
    De sa ju även att de får väl stanna hemma pga att alla de känner röker. Men dessa människor kan väl låta bli att röka när de träffar det här paret? Eller åtminstone inte röka framför dem?? de kan ju inte isolera sig. Jag håller med om att de nog har fel inställning..
  • Elins mamma 2010

Nu har jag kollat ifatt, låg lite efter med tittandet :)

Måste bara säga - Natasja Nikita, vilket fruktansvärt namn! Annars verkar hon ju vettigare än många av de andra unga mödrarna i serien, som Majas mamma och Malou Stella (den sistnämnda gör mig mörkrädd!)

Jag blev inte så förvånad över att den andra Natasja inte slutat röka men positivt iaf att hennes sambo slutat och att hon röker utomhus.

Inge verkar ha mognat väldigt mycket! Kul att se!

• Elins mamma 2010
    MansonDust skrev 2011-05-07 17:39:32 följande:
    Sen är det ju lite komiskt att Natasja Nikita inte kopplar att sonens storlek i magen kaaaanske är kopplat till rökningen?!
    Jaså röker hon också? Det hade jag missat..
  • Elins mamma 2010
    Jasmine Angelina skrev 2011-05-13 18:19:42 följande:
    Jodå allt har gått bra, vi är fortfarande på sjukhus då han var 6 veckor för tidig. Men annars är allting bra.
    grattis! Han hade bråttom ut, ville väl inte missa så mycket av sommaren

Kul att se hur Katarina har det. Tyckte synd om Hannah, vad otäckt att få en sån där grej inopererad i huvudet!
  • Elins mamma 2010
    Livisu skrev 2011-05-14 13:20:43 följande:
    Jag vill försöka förstå... men jag kan inte förstå Katarinas val ang. Mikas... Hur hon kan avstå från sitt eget barn... Rent logiskt kan jag förstå att man kan få en depression och stöta sitt barn ifrån sig. Men känslomässigt kan jag inte förstå och ej heller acceptera.
    Men ett tag försökte hon ju få kontakt med honom, vad hände med det? Varför bestämde hon sig för att ge upp honom på nytt? Nån som vet?
  • Elins mamma 2010
    Livisu skrev 2011-05-15 00:52:30 följande:
    Men det har ju bara gått två år (när det spelades in)! Det är inte försent att reparera relationen, åtminstone inte för att få till något slags umgänge.
    Det har du rätt i men det har hon väl inga planer på? Verkar inte så iaf.
  • Elins mamma 2010
    BeautifulPink skrev 2011-05-15 11:02:37 följande:
    Men hon hade väl inga moderskänslor kvar för Mikas och att det var därför hon bestämt sig för att bryta. Jag kan ändå inte förstå hur ens moderskänslor kan försvinna så.
    Nej det kan inte jag heller förstå...
  • Elins mamma 2010
    Livisu skrev 2011-05-21 11:34:02 följande:
    Det är inte kul längre att se UM. De storröker som gravida, gör slut och blir ihop, hoppar av skolan och blir deprimerade. Ger sina barn coca-cola innan de ens fyllt 2 år, bytt bostad ett tiotal gånger och har stökigt hemma (minns bara Kristina & Peter där lille Lucas gick runt i smutstvätt och tallrikar).
    Hur kan vuxna i deras omgivning låta det pågå? Man undrar vart föräldrarna är. Och så dyker de upp så smått... en mamma uppmuntrar sin 17-åriga dotter fria till en kille hon varit tillsammans med i ett halvår... en annan förälder säger upp bekantskapen med sin dotter för att hon ska få ett barn med en turk. Och detta är bara i denna säsong... Jag har sett alla säsonger och den som egentligen bryr sig är ju Malou Stellas mamma, som ändå försöker ställa krav.
    Finns det inga sunda, bra föräldrar med i serien??? Ett var ju "bönderna" June och Christian. Liksom Nadia som var sjuk, hon verkade lugn och stabil men var ju tyvärr sjuk och hade det att brottas med...
    Jag hoppas verkligen inte att detta är verkligheten även för svenska unga mödrar! Jag känner knappt någon. Läst "Micah"s blogg, den där 14-åringen som har barn... och det ger ju inte direkt bekräftelse på min önskan om stabila föräldrar.
    Jag var skötsam och duktig i mina tonår. Visserligen var jag blyg så jag hade väl inte lyckats bli gravid med nån jag knappt känner... Men jag hade förhoppningsvis vare sig rökt under graviditeten eller hoppat mellan förhållanden. Jag hade tagit mitt ansvar, för jag är en sådan person.
    Men i serien tycks bara naiva maskrosbarn finnas. Barn som föder barn. Barn som inte tar ansvar. Sorgligt.
    Ja Malou Stellas mamma verkar verkligen bry sig om sina barn, men hon är ju så otroligt mesig! MS får ju bete sig precis hur som helst (om det nu inte bara är när kamerorna är där, hon kanske inte vill skälla när hon filmas) Fatta iaf inte hur man kan tillåta att ens dotter säger "håll käften" till en flera gånger...
  • Elins mamma 2010

Oj vad mycket pengar natasha nikita la på dopet! Jag tyckte synd om henne när hon sprang runt och stressade.

Vad fruktansvärt det måste vara att ens barn tas ifrån en! Men jag antar att soc har grund för sitt beslut? Vad tycker ni andra om det där med Hanna? Utan att spoila tack ;)

Svar på tråden Unga mödrar Danmark