• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Hallontårta
    sarsparis skrev 2010-02-07 11:01:30 följande:
    Den är ju rätt lång i armarna också, vet dock inte hur mycket det skilde på 98 och 92 om ditt barn är 86 cm lång skulle jag nog testa 92, den borde passa bättre.
    Jaa...jag tänkte ju att han skulle kunna ha den i sommar och höst. Så då tänkte jag att om 98 är 2-3 år så borde ju 92 vara för litet då. Nu blev jag fundersam igen ;>
  • Lejån
    Hallontårta skrev 2010-02-07 10:31:49 följande:
    Jag köpte 98 till vår son, tänkte att han växer i den. Nu blev jag fundersam och mätte honom. Han är 86 cm?! Är det kort för att vara en tvååring?!
    Min lilleman var 85 sist han mättes vid 1½ och han har alltid legat över sin kurva, så jag tror det är rätt normalt.

Men 98 låter stort på jackan. Jag tycker FIX är stora i storlekarna, min kan ha 86 men om jag köper skaljackan så blir det nog en 92:a.
    längtar efter sommar & sol
  • Hallontårta
    Lejån skrev 2010-02-07 11:22:07 följande:
    Min lilleman var 85 sist han mättes vid 1½ och han har alltid legat över sin kurva, så jag tror det är rätt normalt. Men 98 låter stort på jackan. Jag tycker FIX är stora i storlekarna, min kan ha 86 men om jag köper skaljackan så blir det nog en 92:a.
    Ja jag håller med om att den är ganska stor (eller för stor nu) Nackdelen är att den är ju gjord att vara längre bak än i fram. Och i fram är det typ där blöjan slutar. Lutar åt att jag ska byta, hoppas bara att de har 92:or kvar!!
  • Hallontårta

Nu har jag varit och bytt till stl 92. Kan inte ni kolla på bilderna och se vad ni tycker? (jag har aldrig lagt upp bilder förr så jag får klura lite på det, men de kommer)

• Hummelina
    Hallontårta skrev 2010-02-07 15:42:34 följande:
    Nu har jag varit och bytt till stl 92. Kan inte ni kolla på bilderna och se vad ni tycker? (jag har aldrig lagt upp bilder förr så jag får klura lite på det, men de kommer)
    Här är en till med beslutsångest ang. storlekarna på skaljackorna. Såg att din son var född jan-08 och att du funderar på 92. Min tjej är född april-08 och jag har köpt 98. Men den går ner till knävecken bak, som en kappa Samtidigt känns det dumt att köpa 92 när den bara är upp till 2 år. Inte lätt det här...
    Morty skrev 2010-02-07 10:17:33 följande:
    Ja, de har funnits i webshopen.
    Provade de baggyjeansen idag. Skitnsygga men tyvärr för korta i benen för mig. Men det är iofs de flesta byxor
    ♥ Världens finaste 080404 ♥
  • mortillsju
    Hummelina skrev 2010-02-07 15:54:15 följande:
    Provade de baggyjeansen idag. Skitnsygga men tyvärr för korta i benen för mig. Men det är iofs de flesta byxor
    Strunta du i åldersangivelserna och se hur plagget sitter på din dotter tycker jag
  • Hummelina
    mortillsju skrev 2010-02-07 15:58:39 följande:
    Strunta du i åldersangivelserna och se hur plagget sitter på din dotter tycker jag
    Ja jag får nog göra det. Blir nog en tur till Lindex i veckan, hoppas dom har nån 92:a kvar bara!
    ♥ Världens finaste 080404 ♥
  • sarsparis
    Hallontårta skrev 2010-02-07 15:42:34 följande:
    Hur är de på bredden? På min 2 åring blev som sagt 92 nästan för trång med fleece under, annars hade jag nog tagit 92 istället.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10