• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Rosenbarn
    j00hanna skrev 2010-02-06 19:14:04 följande:
    Var och bytte FIX skaljackan från storlek 104 till 98 idag, 98 var också stoooor på min snart 2åriga son som är ca. 94 cm lång. De måste ju vara stora i storlek :-O Väntar på leggingsen och t-tröjorna med äpplen på också :) Hoppas de inte ser för tjejiga ut..
    Sonen fick en beg FIX jacka av en kompis och den är i str 98 den var större än den nya POP jackan jag köpte i str 104...
  • Rosenbarn
    maruttan skrev 2010-02-06 18:01:52 följande:
    Åh måste slänga in en "vuxen"-fråga till er Lindex experter! Spanade in ett par baggyjeans i butik idag men dum som jag var så köpte jag dem inte utan tänkte beställa dem från webshopen eftersom ett annat plagg jag ville ha inte fanns i rätt storlek.Jag har sett förut att de, jeansen , skulle komma in v 5 men nu hittar jag dem inte på hemsidan?!Dessa jeans är det jag menar:mafimo.blogg.se/2010/january/farligt-att-surf...#commentNågon som vet om de har funnits i webshopen men tagit slut?
    SNYGGA- Måste ja spanna in
  • anette 81
    Åh måste slänga in en "vuxen"-fråga till er Lindex experter! Spanade in ett par baggyjeans i butik idag men dum som jag var så köpte jag dem inte utan tänkte beställa dem från webshopen eftersom ett annat plagg jag ville ha inte fanns i rätt storlek.Jag har sett förut att de, jeansen , skulle komma in v 5 men nu hittar jag dem inte på hemsidan?!Dessa jeans är det jag menar:mafimo.blogg.se/2010/january/farligt-att-surf...#commentNågon som vet om de har funnits i webshopen men tagit slut?
    hittar inte dom på hemsidan
    Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • maruttan
    anette 81 skrev 2010-02-06 21:31:50 följande:
    hittar inte dom på hemsidan
    Nej de finns inte där längre men för någon vecka sen så fanns de som "kommande nyheter" men nu är de helt borta?
  • j00hanna
    Rosenbarn skrev 2010-02-06 21:09:53 följande:
    Sonen fick en beg FIX jacka av en kompis och den är i str 98 den var större än den nya POP jackan jag köpte i str 104...
    OJ :D inte konstigt att den är så stor då.
  • Morty
    Åh måste slänga in en "vuxen"-fråga till er Lindex experter! Spanade in ett par baggyjeans i butik idag men dum som jag var så köpte jag dem inte utan tänkte beställa dem från webshopen eftersom ett annat plagg jag ville ha inte fanns i rätt storlek. Jag har sett förut att de, jeansen , skulle komma in v 5 men nu hittar jag dem inte på hemsidan?! Dessa jeans är det jag menar: mafimo.blogg.se/2010/january/farligt-att-surf...#comment Någon som vet om de har funnits i webshopen men tagit slut?
    Ja, de har funnits i webshopen.
  • Hallontårta
    Var och bytte FIX skaljackan från storlek 104 till 98 idag, 98 var också stoooor på min snart 2åriga son som är ca. 94 cm lång. De måste ju vara stora i storlek :-O
    Jag köpte 98 till vår son, tänkte att han växer i den. Nu blev jag fundersam och mätte honom. Han är 86 cm?! Är det kort för att vara en tvååring?!
  • sarsparis
    Var och bytte FIX skaljackan från storlek 104 till 98 idag, 98 var också stoooor på min snart 2åriga son som är ca. 94 cm lång. De måste ju vara stora i storlek :-O Väntar på leggingsen och t-tröjorna med äpplen på också :) Hoppas de inte ser för tjejiga ut..
    Jackorna är stora, vår son är 93 lång, köpte en 98 och har valt att behålla den. provade en 92 på honom och den skulle nog kunna bli lite för tight om han har en fleece under, dessutom skilde det bara 1 ½ cm på längden på 98 och 92 och den är mest lång på honom nu, jag tänker att han nog hinnder växa lite innan våren kommer.
    Hallontårta skrev 2010-02-07 10:31:49 följande:
    Jag köpte 98 till vår son, tänkte att han växer i den. Nu blev jag fundersam och mätte honom. Han är 86 cm?! Är det kort för att vara en tvååring?!
    Alla barn är olika, jag får alltid höra att jag har en stor 2 åring :)
  • Hallontårta
    sarsparis skrev 2010-02-07 10:52:59 följande:
    Alla barn är olika, jag får alltid höra att jag har en stor 2 åring :)
    Tack för ditt svar

Hur är det med ärmarna? I fram känns inte jackan speciellt stor på honom, men i bak hänger det ner till knäna. :> Det lutar åt att jag kanske ska byta till stl 92, om det finns kvar.. Lindex tabell har stämt bra hittills om jag drar över 2 månader/stl.
  • sarsparis
    Hallontårta skrev 2010-02-07 10:57:59 följande:
    Tack för ditt svar Hur är det med ärmarna? I fram känns inte jackan speciellt stor på honom, men i bak hänger det ner till knäna. :> Det lutar åt att jag kanske ska byta till stl 92, om det finns kvar.. Lindex tabell har stämt bra hittills om jag drar över 2 månader/stl.
    Den är ju rätt lång i armarna också, vet dock inte hur mycket det skilde på 98 och 92 om ditt barn är 86 cm lång skulle jag nog testa 92, den borde passa bättre.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10