• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Helenapena

Hej
    Slänger in en fråga om Didriksons skaljackor/jackor här. Någon som vet hur dom är i storlekarna? Är i valet och kvalet mellan 110 och 120... tjejen fyller 4 år nu i mars.

• Hallontårta

Tack för era svar!

Ja, den är lång i bak men den ska ju vara så. Dock är denna inte lika lång som 98:an. Jag hoppas verkligen att han kommer att kunna ha denna senare i sommar så den inte blir för liten då.

Sarisparis: Min kille är ju kortare än din, var inte din son 94 lång?  Eller jag kanske minns fel! (Ludvig är ca 86cm) På bredden nu tyckte jag den var bra, han får gott plats med en tjockare tröja under. (eller fleece)

Mortillsju: Ja, ärmarna på förra var bra mkt längre, armarna på denna är lite för långa men inte alldeles tokigt långa.

Kollade byxorna nu också och de är över 5 cm för långa, borde nog byta dem med. :>

• solstraalen
    Helenapena skrev 2010-02-07 16:13:51 följande:
    Hej Slänger in en fråga om Didriksons skaljackor/jackor här. Någon som vet hur dom är i storlekarna? Är i valet och kvalet mellan 110 och 120... tjejen fyller 4 år nu i mars.
    Min tjej är normalång, blev 4 i dec. Ta 110!
    Vi bytte till 120 och den är sååååå stor. Ser ut som en förstor "bombajacka" eller vad de heter =)
    Pojke 10, flicka 4, pojke 2½.
  • maruttan
    Morty skrev 2010-02-07 10:17:33 följande:
    Ja, de har funnits i webshopen.
    Har funnits men hunnit tagit slut alltså? Åhhhh vad drygt.....
  • j00hanna
    Sarisparis: Ja, vi byter nog inte heller till 92, den går ju att dra in både nedtill och i ärmarna.

Hallontårta: Knappast är han liten :) Vår son är däremot LÅNG, alla tror han är runt 3 år fast han fyller 2 i mars :)
    Jag skulle nog också testa storlek 92 om jag vore du, eftersom din son ändå är såpass mycket kortare än min son och jackan gick nästan ner till knäna på min son baki.
  • trolllbus

någon som vet några rymliga överdragsbyxor i 128. har testat lindex de f 149.  men de va för smala.

• j00hanna
    Hallontårta:
    Jag tycker inte han skulle kunna växa så mycket att den i 92 blir för liten till sommaren.
    Man vet ju aldrig men. :D
    Om det är 92 han har på bilden så passar den ju bra, bara att dra in den nertill lite :)
  • maadicken

det finns ingen rabattkod nu va?
    *för snål att köpa fixjackan till fullpris*

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Hallontårta
    j00hanna skrev 2010-02-07 17:41:50 följande:
    Jag tycker inte han skulle kunna växa så mycket att den i 92 blir för liten till sommaren. Man vet ju aldrig men. :D Om det är 92 han har på bilden så passar den ju bra, bara att dra in den nertill lite :)
    Nej, han booooorde ju inte växa ut den. Tack för dina svar!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10