• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Moonis
    zasata skrev 2009-12-27 23:02:46 följande:
    hur är lindex med byten/retur utan kvitto? Fått dubbelt av ett par byxor men ingen kvitto. men tänkte att jag säkert kan hitta något annat att byta till? Alla lappar också är kvar.
    Jag kunde byta utan problem, sa att det va julklapp.
    jannah skrev 2009-12-28 12:12:20 följande:
    Köpte detta till dottern igår... Såg att nån i bildtråden också fastnat för samma. Tur att hon fortfarande kan ha stl. 86 på baby-avdelningen. Får ta nån långärmad matchande tröja att ha under!
    Det va jag Det va en av få plaggen tjejen nickade ja till
    Dom hade body också i samma men hon kanske är för liten för dom{#lang_emotions_dreamer}
    Har själv bodyförlängare så man kan använda dom ett tag.
  • 2 små prinsessor
    jannah skrev 2009-12-28 12:16:50 följande:
    Förresten... Tänkte kolla med er vad ni tycker. Har en bävernylonoverall från KappAhl i stl. 80 som jag köpte på rean i våras. Har inte använt den än, lapparna sitter kvar. Den kommer förmodligen inte användas för dottern kan ha sina overaller i stl. 86... Tror ni jag får nåt för den på Tradera nu? Eller ska jag vänta till hösten?
    jag skulle väntat till hösten. Nu rear ju många företag ut sina overaller, och många köper ju hellre nya i affär då. Dessutom är det väl till hösten som de flesta inser att barnet behöver en ny overall.
  • AochJsMamma

2 små prinsessor skrev 2009-12-28 12:37:58 följande:

jag skulle väntat till hösten. Nu rear ju många företag ut sina overaller, och många köper ju hellre nya i affär då. Dessutom är det väl till hösten som de flesta inser att barnet behöver en ny overall.
    samma här, har en hel del vinterkläder o skor som ska ut på T men väntar till hösten, även om jag hade behövt pengarna nu efter all shopping o julklappar..
  • star67

någon vet om butikerna brukar göra rea på julgran efter nyår?? vill köpa en helvit eller silver till nästa år, så tänkte om de brukar göra så man kan köpa en nu`?

• Xgirl83
    Skytten75 skrev 2009-12-27 22:26:38 följande:
    Jag har varit på tre Lindexbutiker och de är inte mkt fina kläder på rea. Men ska ut och jaga imorgon igen. Jag vet att de började med rean innan jul för jag fick ett sms om det. Men jag hade fullt upp dagarna innan jul. Det är sant det du skriver! Ändå är man där shoppar...
    Jag var på Lindex idag och i den butiken var det massa fint! Men det beror kanske på vad man är ute efter. Det fanns Bamse-tunikor, velourtunikor och massa annat fint. Innan jul var det inte alls mycket på rea i den butiken så det är inte alls samma rea nu som innan jul.

Jag köpte dock inget eftersom dottern verkligen inte behöver kläder. Jag avvaktar till halva reapriset och finns det nåt fint kvar då så slår jag till. Brukar alltid bli lite klipp då.
  • Xgirl83
    star67 skrev 2009-12-28 17:43:29 följande:
    någon vet om butikerna brukar göra rea på julgran efter nyår?? vill köpa en helvit eller silver till nästa år, så tänkte om de brukar göra så man kan köpa en nu`?
    Ja om de har några kvar så lär de garanterat rea ut det nu efter jul. Var t ex inne på Rusta idag och de hade 50% på alla julsaker. Och de säljer ju plastgranar.
  • jannah
    Moonis skrev 2009-12-28 12:21:04 följande:
    Jag kunde byta utan problem, sa att det va julklapp. Det va jag Det va en av få plaggen tjejen nickade ja till Dom hade body också i samma men hon kanske är för liten för dom Har själv bodyförlängare så man kan använda dom ett tag.
    Ja, just det ja! Det var du! :)

Såg bodyn också, jättefin! Men känns som att dottern på 19 månader är lite för stor för body nu... Har visserligen några kvar i garderoben... Får fundera på saken! Bodyförlängare är en skitbra uppfinning! :)
    ¤ Othilia 080524 ¤
  • Tvillingmamma2007

Var in på ett Lindex idag som hade lite mer rea än den jag var på igår men köpte bara fillingar till killarna som håller på att bli blöjfria. De hade dock stövlar och fodrade galonkläder på rea och även fix ws: ar för 149.- men eftersom dragkedjan var så dålig i fjol så vågade jag inte köpa dem igen. Köpte ws: ar på stadium rean istället för 199.- en blå och en svart. Hittade även pulkor där som vi letat och letat efter, alla verkar ha rusat iväg och köpt när snön väl kom

• Buttelina

det neda jag köpte på lindex rean var dom "gamla" jenasen med stjärnor på rumpan. dom med muddar nertill och i midjan. 249kr ord pris nu 149. känns ok

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Moonis
    jannah skrev 2009-12-28 21:18:48 följande:
    Ja, just det ja! Det var du! :) Såg bodyn också, jättefin! Men känns som att dottern på 19 månader är lite för stor för body nu... Har visserligen några kvar i garderoben... Får fundera på saken! Bodyförlängare är en skitbra uppfinning! :)
    För oss är body fortfarande väldigt använbart när tjejen bara plockar av blöjan och kissar på golvet när hon får tillfälle
    Buttelina skrev 2009-12-28 22:44:19 följande:
    det neda jag köpte på lindex rean var dom "gamla" jenasen med stjärnor på rumpan. dom med muddar nertill och i midjan. 249kr ord pris nu 149. känns ok
    Tittade också på dom, jätte fina och tjejen tyckte om dom men hittade ingen bra tröja till som hon ville ha. Men kommer nog köpa på mig sen
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10