• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • Buttelina
    Moonis skrev 2009-12-29 14:08:28 följande:
    För oss är body fortfarande väldigt använbart när tjejen bara plockar av blöjan och kissar på golvet när hon får tillfälle Tittade också på dom, jätte fina och tjejen tyckte om dom men hittade ingen bra tröja till som hon ville ha. Men kommer nog köpa på mig sen
    haha så gjorde min son med.. eller ja han tog av sig blöjan och pillade och pillade på den roliga snoppen så vi hade body lääänge

jag provade jeansen igår och dom var superfina på! jag som inte eg är jeansmänniska vill ha dom grå/svarta med
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Moonis
    Buttelina skrev 2009-12-29 14:14:44 följande:
    haha så gjorde min son med.. eller ja han tog av sig blöjan och pillade och pillade på den roliga snoppen så vi hade body lääänge jag provade jeansen igår och dom var superfina på! jag som inte eg är jeansmänniska vill ha dom grå/svarta med
    Body är en underbar uppfinning för små pillare

Kan tänka mig att dom sitter jätte fint, skulle nästan själv vilja ha ett par
  • jannah
    Moonis skrev 2009-12-29 14:08:28 följande:
    För oss är body fortfarande väldigt använbart när tjejen bara plockar av blöjan och kissar på golvet när hon får tillfälle Tittade också på dom, jätte fina och tjejen tyckte om dom men hittade ingen bra tröja till som hon ville ha. Men kommer nog köpa på mig sen
    Haha! Då förstår jag att ni använder body... :)
    Min tjej brukar också kissa på golvet när blöjan åker av, fast hon tar inte av sig den själv än... Men det kanske hon lär sig snart! ;)
    ¤ Othilia 080524 ¤
  • jannah

Kan meddela att den nya Mumin-kollektionen är på väg ut i butik! Kikade in på Lindex lite snabbt efter ett sjukhusbesök idag, och såg att dom började plocka fram lite nytt... Råkade få med mig en tunika/klänning och en t-shirt ut! Sen att man hade ett par rabattkuponger också gjorde ju inte det hela sämre direkt... ;)

Ska köpa tightsen i samma mönster som tröjan en annan gång... Fanns även i en "killvariant" och dom höll även på att packa upp pyjamasar och mjukisbyxor.

¤ Othilia 080524 ¤
  • Xgirl83

jannah: Den där tröjan är ju jättefin!! Vill ha!

• Buttelina
    jannah skrev 2009-12-29 17:54:46 följande:
    Kan meddela att den nya Mumin-kollektionen är på väg ut i butik! Kikade in på Lindex lite snabbt efter ett sjukhusbesök idag, och såg att dom började plocka fram lite nytt... Råkade få med mig en tunika/klänning och en t-shirt ut! Sen att man hade ett par rabattkuponger också gjorde ju inte det hela sämre direkt... ;)Ska köpa tightsen i samma mönster som tröjan en annan gång... Fanns även i en "killvariant" och dom höll även på att packa upp pyjamasar och mjukisbyxor.
    sååå himla fint!!! åh vill ha den tshirten!! vad kostade den? fanns den i fler "flick" färger? vad var det för pojkfärg?
  • jannah
    Buttelina skrev 2009-12-29 19:33:26 följande:
    sååå himla fint!!! åh vill ha den tshirten!! vad kostade den? fanns den i fler "flick" färger? vad var det för pojkfärg?
    Ja, den är verkligen fin! Den kostade 99:-. När jag var där hade dom bara lagt fram den i den färgen, men det är ju möjligt att dom inte hunnit få fram allt. Har för mig att "pojkfärgen" var mer åt det gröna och blå hållet, såg också väldigt fin ut!
    ¤ Othilia 080524 ¤
  • Buttelina
    jannah skrev 2009-12-29 21:22:49 följande:
    Ja, den är verkligen fin! Den kostade 99:-. När jag var där hade dom bara lagt fram den i den färgen, men det är ju möjligt att dom inte hunnit få fram allt. Har för mig att "pojkfärgen" var mer åt det gröna och blå hållet, såg också väldigt fin ut!
    Tack då får det bli två tshirtar i veckan ett måste ju

den tshirten ser ut att vara fiiin till de turkosa velourbyxorna
  • zuperduperme

hoppar in i den här tråden. älskar lindex. min lilla flicka på 5 månader har nästan bara kläder därifrån (har en del pop & molo oxå) så imorgon ska hon få leka modell så jag kan lägga in lite fina bilder i bildtråden. men på tal om rean som ni diskuterade så tyckte ja inte att det fanns så mycket i hennes storlek. mest julkläder tyvärr.

• Xgirl83

Nu har det kommit ut ett par nya Mumin-plagg i Shop online, vilken härlig blå färg det var på dem. Men har tyvärr ingen pojke att köpa till så det får nog vara. Men spännande att se vad som kommer mer.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10