• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • molnen
    Pink Muffin skrev 2010-01-26 12:19:46 följande:
    Visst har det kommit fleecejackor också? Ingen som köpt och kan lägga ut i bildtråden??
    Har det kommit windstoppers eller vanliga fleecejackor ?????
  • solstraalen

Ni är ju så aktiva, snälla är et någon som kan förklara på ett simpelt sätt hur man räknar ut tidsvinst osv när man kör bil, om man ökar hastigheten osv?

Pojke 10, flicka 4, pojke 2½.
  • AochJsMamma
    solstraalen skrev 2010-01-26 12:58:55 följande:
    Ni är ju så aktiva, snälla är et någon som kan förklara på ett simpelt sätt hur man räknar ut tidsvinst osv när man kör bil, om man ökar hastigheten osv?
    apropå..?? Hade gärna hjälpt dig om jag kunnat men jag är USEL på matte!
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Pink Muffin
    molnen skrev 2010-01-26 12:28:20 följande:
    Jag har fattat det som att det kommit FIX windstoppers! {#lang_emotions_undecided}
    ♥♥♥ Signe 050204 ♥♥♥ Alfred 061108 ♥♥♥ Valter 080621 ♥♥♥
  • molnen
    Pink Muffin skrev 2010-01-26 13:06:12 följande:
    Jag har fattat det som att det kommit FIX windstoppers!
    Hoppas det kommer och i fina färger,dotten behöver en ny
  • Xgirl83

Pink Muffin: Jag är också lite konfunderad, för jag tror den som såg dem först skrev windstoppers, men sen verkade alla andra tolka det som skaljackor, och det är ju just skaljackor som andra har sett i butik nu. Så tror den som skrev citatet nedan menade skaljackor? Eller så har det kommit både och.

mellerud skrev 2010-01-21 21:06:57 följande:
    Såg nya windstoppers och överdragsbyxor från Fix idag.
    Lilla S 071116 och kommande nytillskottet BF 100509
  • sarsparis
    molnen skrev 2010-01-26 12:28:20 följande:
    Det fanns fleece idag i rött och grönt.
    Mamma och Mor skrev 2010-01-26 12:13:40 följande:
    Ni som köpt skaljackan, hur verkar den vara i storlek?Köpte en åt dottern för drygt ett år sedan och upplevde den då rätt så väl tilltagen i storlek..Berätta gärna vilken storlek ni köpt och vilken storlek era barn har i övriga kläder så har jag lite att jämföra med :)
    Den verkar stor i storleken.  Köpte ändå 98 till min 2 åring, det var inga problem att vika uppärmarna,  prova 86 av misstag, den satt perfekt, provade även 92 som var lite stor, men tog ändå 98 då jag vill att han ska kunna ha den även till hösten och kunna ha en fleece under. Han har i vanliga fall 92 men kan även ha 98 i vissa tröjor.

Dessvärre är kamerakabeln ute på vift.....en liten ung herre har gömt den nånstans och vill inte tala om vart{#lang_emotions_wink} så jag kan tyvärr inte lägga ut bilder. men den gröna är inte lika grön som pops utan lite mattare i färgen. Den röda är klarröd och den blå är nästa blåturkos. jättefina alla tre..... 
  • Mamma och Mor
    sarsparis skrev 2010-01-26 13:13:22 följande:
    Det fanns fleece idag i rött och grönt. Den verkar stor i storleken.  Köpte ändå 98 till min 2 åring, det var inga problem att vika uppärmarna,  prova 86 av misstag, den satt perfekt, provade även 92 som var lite stor, men tog ändå 98 då jag vill att han ska kunna ha den även till hösten och kunna ha en fleece under. Han har i vanliga fall 92 men kan även ha 98 i vissa tröjor. Dessvärre är kamerakabeln ute på vift.....en liten ung herre har gömt den nånstans och vill inte tala om vart så jag kan tyvärr inte lägga ut bilder. men den gröna är inte lika grön som pops utan lite mattare i färgen. Den röda är klarröd och den blå är nästa blåturkos. jättefina alla tre..... 
    Hm, stor i storleken säger du... då kanske jag inte bör ta större än storlek 104 till dottern som i dagsläget är ca 95 cm lång och har 98/104 på de flesta andra kläderna? Hon är tre år gammal och då växer de ju inte så hemskt fort längre.
    ~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • sarsparis
    Mamma och Mor skrev 2010-01-26 13:17:25 följande:
    Hm, stor i storleken säger du... då kanske jag inte bör ta större än storlek 104 till dottern som i dagsläget är ca 95 cm lång och har 98/104 på de flesta andra kläderna? Hon är tre år gammal och då växer de ju inte så hemskt fort längre.
    Kanske inte, min son som är 2 är ca 92 lång. sen beror det ju också på hur länge du vill att hon ska kunna använda den. egentligen är det allra enklaste att prova....
  • Pink Muffin
    Xgirl83 skrev 2010-01-26 13:10:19 följande:
    Pink Muffin: Jag är också lite konfunderad, för jag tror den som såg dem först skrev windstoppers, men sen verkade alla andra tolka det som skaljackor, och det är ju just skaljackor som andra har sett i butik nu. Så tror den som skrev citatet nedan menade skaljackor? Eller så har det kommit både och.
    *haha* Ja, ibland kan det ju bli missförstånd, men jag har fått rapport från min personliga Lindex-spanare att det finns i butik!
    sarsparis skrev 2010-01-26 13:13:22 följande:
    Det fanns fleece idag i rött och grönt. Den verkar stor i storleken.  Köpte ändå 98 till min 2 åring, det var inga problem att vika uppärmarna,  prova 86 av misstag, den satt perfekt, provade även 92 som var lite stor, men tog ändå 98 då jag vill att han ska kunna ha den även till hösten och kunna ha en fleece under. Han har i vanliga fall 92 men kan även ha 98 i vissa tröjor. Dessvärre är kamerakabeln ute på vift.....en liten ung herre har gömt den nånstans och vill inte tala om vart så jag kan tyvärr inte lägga ut bilder. men den gröna är inte lika grön som pops utan lite mattare i färgen. Den röda är klarröd och den blå är nästa blåturkos. jättefina alla tre..... 
    Grön fleece låter superbt!! Synd att jag glömt att tanka så jag inte fick igång bilen imorse bara...
    ♥♥♥ Signe 050204 ♥♥♥ Alfred 061108 ♥♥♥ Valter 080621 ♥♥♥
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10