• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • maggan75
    Rosenbarn skrev 2010-01-26 21:28:08 följande:
    Jag tyckte den var fin- Men mannen totalt vägra den...Han tyckte den var för regnjacka aktig!!!
    Ha ha och jag bara älskade dn när jag såg den
  • AochJsMamma
    mellerud skrev 2010-01-27 11:37:25 följande:
    Så alla skaljackorna i butik idag, den gröna är sååååå snygg!!
    åå vad kul att höra!!! Min mamma ringde precis från Lindex avenyn, de hade inte hängt upp några skaljackor, VARFÖR är de ofta så sena?? Märkligt! Men den fanns på Kungsgatan så det får bli en därifrån..PERFEKT att man har 30% kupongen nu!! {#lang_emotions_tongue_out}
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Hejpådig
    AochJsMamma skrev 2010-01-27 11:42:17 följande:
    åå vad kul att höra!!! Min mamma ringde precis från Lindex avenyn, de hade inte hängt upp några skaljackor, VARFÖR är de ofta så sena?? Märkligt! Men den fanns på Kungsgatan så det får bli en därifrån..PERFEKT att man har 30% kupongen nu!!
    måste fråga- vad gör en skaljacka så bra? är själv på jakt efter en vårjacka till dottern.....
  • Xgirl83
    Hejpådig skrev 2010-01-27 11:44:20 följande:
    måste fråga- vad gör en skaljacka så bra? är själv på jakt efter en vårjacka till dottern.....
    Den är vattentät (men andas) och så kan man variera vad man har under den beroende på temperatur, t ex med fleecetröja. En "vanlig" vårjacka har ju oftast ett visst foder som kan vara för varmt vissa dagar t ex. En skaljacka kan ju användas även på sommaren ibland när det är blåsigt och/eller regnigt. Skaljackan är helt enkelt ett vind- och vattentätt "skal".
    Lilla S 071116 och kommande nytillskottet BF 100509
  • AochJsMamma
    Xgirl83 skrev 2010-01-27 12:03:25 följande:
    Den är vattentät (men andas) och så kan man variera vad man har under den beroende på temperatur, t ex med fleecetröja. En "vanlig" vårjacka har ju oftast ett visst foder som kan vara för varmt vissa dagar t ex. En skaljacka kan ju användas även på sommaren ibland när det är blåsigt och/eller regnigt. Skaljackan är helt enkelt ett vind- och vattentätt "skal".
    Hejpådig skrev 2010-01-27 11:44:20 följande:
    Xgirl svarade ju kanon, så jag säger bara DITO!
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Hallontårta
    Stina0 skrev 2010-01-26 15:29:35 följande:
    Jag lurade oxå på den gröna skaljackan... Provade 86 på min nyblivna 1-åring och fick med gråten i halsen inse att han inte kan gå runt i en grön klänning.... Den är verkligen superfin... Men STOR!! Dom hade oxå blå/turkosa jackor samt röda. 399 kr. Sen FIX skalbyxor, svarta. 299 kr. Röda och gröna fleccejackor, FIX, 299 kr. Sen hade mitt lIndex fått in ett gäng Outwear överdragsbyxor oxå. Olika färger, bl.a. svarta, röda, bruna och gröna. 149 kr. Mina barn har använt dessa i två säsonger och dom har varit kanon!!
    Sonen hade 86 i somras och då var han 1,5 år. Den var lite stor i början av sommaren men sedan satt den jättebra. Jag tycker att de blå jackorna inte var så jättefina, förra årets blå var finare. :)

Överdragsbyxor har de fått in här med. Men nu vill jag att de ska börja rea ut vinteroverallerna! :>

Mellerud: Nej, lyckades inte få ta någon bild. ;> Men förhoppningsvis kan någon annan kanske lägga in!
  • Hejpådig
    Xgirl83 skrev 2010-01-27 12:03:25 följande:
    okej okej tack tack då vet jag =)
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10