• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10

Då var det åter dags för 3 nya månader av  barnklädes babbel

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida http://www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx
    Rabattkods tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48619236-2.html
    Rabattkods tråden LISTAN www.familjeliv.se/Forum-3-96/m48635363.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 19:44
    Bild tråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100251.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10
  • star67

någon har ett bra tips på en overall som man kan köpa på rea i stl 80 eller 86 han blir 24 månader till nästa vinter??

• Hallontårta
    star67 skrev 2010-01-27 12:48:09 följande:
    någon har ett bra tips på en overall som man kan köpa på rea i stl 80 eller 86 han blir 24 månader till nästa vinter??
    Men om han blir två år kan han väl inte ha stl 80 eller på gränsen 86??
  • star67

brukar overaller vara ganska stora så ibland de kan passa. han är inte jätte stor han har nu i vanliga kläder stl 74 men mest 80 och har en overall från lindex stl68 men den är lite för lite tycker jag. tycker du ska man ta 86??

• star67
    Hallontårta skrev 2010-01-27 13:04:08 följande:
    Men om han blir två år kan han väl inte ha stl 80 eller på gränsen 86??
    oj ja du har rätt jag hade en overall från hm och jag provade den och den är oky längd men lite för bred då blir nog 86 men beror på overall stl, men vill gärna en som kan röra sig.
  • Hallontårta

Min kille är nu två och och har stl 92, han fyllde i januari och har haft 92 på overallen hela vintern. Det är ju bra att ev kunna ha bra med kläder under också.

• star67

min dotter är 3 år nu och har 92 och jag tror hon kommer att ha den nästa vinter också, men han är lite störe än hon brukade vara. jag tänkte köpa pop eftersom de är bekväma men jag tror finns inte kvar. lindex är lite för hårda så det blir jobbigt till de som så små men ska kolla.

• Hallontårta
    star67 skrev 2010-01-27 14:24:45 följande:
    min dotter är 3 år nu och har 92 och jag tror hon kommer att ha den nästa vinter också, men han är lite störe än hon brukade vara. jag tänkte köpa pop eftersom de är bekväma men jag tror finns inte kvar. lindex är lite för hårda så det blir jobbigt till de som så små men ska kolla.
    Jag köpte kappahls byxa och jacka denna vintern, samma modell finns som overall också. Dessa är vattentäta. Sedan hade jag en overall från Åhléns på förskolan. (vanlig i bävernylon, de rear dem nu)
  • Anna i Skåne
    mellerud skrev 2010-01-27 17:00:37 följande:
    Nu finns Fix ytterkläderna på hemsidan!!
    Mycket fina jackor. Vilken ska man välja?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 10